این اسامی به خوبی ترکیب شدند و می توانند خوب به خاطر سپرده شوند. به خاطر این موضوع که پیدا کردن کلمات واقعی سخت است، شرکتهایی مثل کلینکس و پینترست با حذف حروف کلمات موجود، اسمی جدید اختراع کردند. اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد. در انتخاب نام برخی برندها از واژه‌های ایرانی (فارسی یا زبان‌های سایر اقوام ایرانی) استفاده شده است.

انتخاب اسم برند انگلیسی

این نام از یک کلمه یونانی به معنای تاج گل مشتق شده است. این نام منشا ایرلندی دارد و فرم انگلیسی شده کیتلین است. یکی از افراد قابل توجهی که این نام را داشت، یک صنعتگر آمریکایی به نام البرت هنری گری بود که نام خود را به شهر فولادی گری، ایندیانا داد. جیسون فرم انگلیسی نام یونانی یاسون، رهبر آرگونات‌ها در ythology کلاسیک است. این نام از regin به معنی” نصیحت، تصمیم گیری” گرفته شده است. رونالد بیشتر در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گرفت که نفوذ و قدرت اسکاندیناوی‌ها در آن زیاد بود.

به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی می‌تواند این اسم را به چالش بکشد. زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کامل‌کننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. حال به بعضی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند.

پیج خود را آماده برند شدن بکنید!!!

در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید. در میان برندهای جهانی نیز اسامی‌ با کلیدهای تاریخی بسیار است. مثال‌های دیگر برندهایی با نام‌های جغرافیایی بی‌شمارند.

  • اسم‌هایی مثل اپل تمایز و خاص بودن را بازتاب می‌دهند و اسم‌هایی مانند BlueHost کاملاً نشان می‌دهند که این کسب‌وکار به شکل تخصصی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد.
  • اسم کافی شاپ را ساده، کوتاه و شیرین انتخاب کنید.تا به راحتی به یاد آورده شود و در ذهن مشتری جا بگیرد و ماندگار شود.
  • اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید .
  • اهداف انتخاب اسم برای برند جزو مواردی است که با در نظر داشتن آن تعداد بسیاری از اسامی پیش روی اشخاص قرار خواهد گرفت .

در قرن دوم یک مدافع مسیحی و در قرن سوم یک پسر مسیحی این نام را داشتند. اگرچه این نام به عنوان یک اسم پسرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هم اکنون در آمریکای شمالی از آن به عنوان نام دختر نیز استفاده می‌کنند. کارولین توسط خانواده‌های مرفه خاص از قرن 17 به بعد مورد استفاده قرار گرفت. در اصل نام مرد است اما هم اکنون برای دختران و زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نام فرم بومی انگلیسی نامی است که در افسانه کلاسیک برای همسر منلائوس در نظر گرفته شده است.

این نام در قرون وسطی استفاده نشد اما در قرن پانزدهم دوباره مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن رایج شد. جوزف فرم انگلیسی نام عبری یوسف است و به معنای “خدا پسری دیگری به شما عطا کند” می‌باشد. پسر محبوب یعقوب نبی نیز به همین نام ملقب بوده که برادران حسودش او را در چاه انداختند و در نهایت توسط گروهی به بردگی فروخته شد. اما اگر قصد راه اندازی قهوه فروشی و چایخانه سنتی را دارید بهترین پیشنهاد استفاده از نام های سنتی و به خصوص نام مناطق است.

مراحل ثبت برند

اگر نام خلاقانه و منحصربه‌فردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظه‌ها بمانید. مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد ثبت برند تجاری می­دهد. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود. شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد.

این وب‌سایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار می‌دهد. مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد. به اسامی برندهایی مانند Quick Sprout و یا حتی Waffle House نگاه پیگیری ثبت تغییرات شرکت کنید. با وجود دو کلمه‌ای بودن اما هردوی آن‌ها کوتاه هستند و هنگام تلفظ زبان را اذیت نمی‌کنند. در انتها باید به چیزی حدود ۲۰ نام با پتانسیل بالا برسید. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید.

استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار می‌تواند به‌تنهایی ضربه‌ای به برند و شرکت شما برند که سال‌ها درگیر آن باشید. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد.

کوین نام یک رودخانه اسکاتلندی است که از طریق گلاسکو به کلاید می‌ریزد. جاشوا در زبان عبری به معنای “خداوند نجات دهنده است” می باشد. این نام در سال 1990 از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. ادوارد از ēad به معنای” ثبت شرکت در تهران رفاه و ثروت” و weard به معنای” حفاظت و نگهبانی” گرفته شده است. این نام یکی از قدیمی ترین نام‌هایی است که قبل از فتح تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. ادوارد حتی به سایر زبان‌های اروپایی نیز صادر شده است.

هفت دسته مختلف اسم برند که باید بدانید:

اطمینان حاصل کنید که اسم منتخب شما در سایر زبان ها معنی منفی ندارد. به عنوان مثال کمپانی GM اسم ماشین جدیدش را “نوا” گذاشت در حالیکه که این کلمه در زبان اسپانیایی به معنای “حرکت نمی‌کند” است. نام برندهای رقیب خود را بررسی کنید و سعی کنید اسمی کاملا متفاوت را انتخاب کنید. یک اسم ساده و کوتاه باید به راحتی تلفظ شود، املای آن آسان باشد، چند املایی نباشد، املا و تلفظ آن در زبان‌های مختلف یکسان باشد و به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود تا بتواند آن را به آسانی در اینترنت جست‌وجو کند.

به عنوان مثال در میان استارت‌آپ‌های ایرانی می‌توان به نام جاباما (سامانه رزرو آنلاین هتل، ویلا و اقامتگاه) به عنوان یک نمونه اسم برند کوتاه و توصیفی، اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های بارز نام برند جاباما این است که توانسته ماموریت کامل برند خود را در قالب اسم برند به مخاطبان معرفی کند. با سلام تماس بگیرید تا طی مراحل ثبت برند به شما مشاوره داده شود، ثبت برند و لوگو از همان طریق ثبت اظهارنامه علامت تجاری می باشد. من در سایت ثبت علامت تجاری، یک برند ثبت کردم که درخواستم رد شد و بعد در اعتراض به این نتیجه، مدارک رو به صورت فیزیکی تحویل اداره دادیم و الان در مرحله طرح در کمیسیون باقی مونده. چند روز پیش به اشتباه در قسمت ثبت درخواست، یک درخواست خالی با عنوان انصراف از کالا ثبت کردم. داخل سایت هیچ راهی برا یلغو و یا کنسل کردن این درخواست پیدا نکردم، چندین بار تیکت زدم که ا ونم در مرحله در انتظار کارشناس مونده.