درصورت ثبت برند بله، البته برای محصولات غذایی نیاز به تاییدیه سازمان غذا و دارو و دریافت سیب سلامت نیز دارید. به عنوان مثال، رنگ صورتی از عایق پشم شیشه یا شکل منحصر به فرد بطری کوکاکولا ممکن است به عنوان ویژگی های شناسایی خدمت یاد شود. این ویژگی ها به طور کلی تحت عنوان “لباس تجاری” قرار میگیرند با این وجود، چنین ویژگی هایی محافظت نخواهند شد. بهتر است اسمی که انتخاب می کنید ترکیبی باشد و یا دارای چند سیلاب باشد.
- از ابتدا تاکنون همواره با مشتریانی بسیار قوی در زمینه کسب و کارشان همکاری داشته ایم که این موضوع از افتخارات خدمات ویژه ثبت مهاجر می باشد.
- یک ویترین زیبا قطعاً در جذب مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
- مدارک لازم که در زیر ذکر شده است، برای ثبت برند باید آماده و اسکن گردد.
- يك مهلت ارفاقي شش ماهه كه از پايان دوره شروع ميشود، براي پرداخت هزينه تمديد، با پرداخت جريمه تأخير، درنظر گرفته ميشود.
- از مهم ترین مزایای ثبت برند برای شرکت ها می توان موارد زیر را ذکر نمود.
این فرم درخواست باید شامل جزئیات و مشخصات علامت مورد درخواست از قبیل رنگ، فرم و سایر مشخصات علامت مزبور باشد. این فــــرم همچنین باید شامل لیست کالاها یا خدمات مرتبط طبق طبقه بندی بین المللی علائم تجاری باشد که علامت درخواستی، آنها را در برمیگیرد. حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسانی محسوب می شود که علامت خود را به ثبت برسانند. در صورت پرداخت مبلغ، طبق قانون ثبت علائم تجاری، پس از ثبت علامت، شرکت حق انحصاری پیدا می کند که به موجب آن می توانید از عرضه ی کالا های مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نمایید. از اقدامات قبل از ثبت برند می توان به اخذ مدارک و مجوز های لازم برای ثبت برند مورد نظر اشاره کرد . جهت انجام مراحل ثبت برند باید با اشخاص مجرب و کاربلد مشورت کرد زیرا این کار ملزم به انجام امورات به صورت تخصصی می باشد .
کارخانه تولیدی معروفی با بهترین دیزاین ها و مواد اولیه این لباس ها را تولید کرده و می فروشد اما بعد از مدتی فرد کلاهبرداری با استفاده از نام تجاری آن ها محصولات بی کیفیتی به فروش رسانده و اعتبار آن ها را از بین می برد. ثبت علامت در این زمان به مالکان اصلی این خط تولید کمک خواهد کرد تا از فرد کلاهبردار شکایت کنند و بتوانند آبروی شرکت خود را بازگردانند. شما عزیزان می توانید به راحتی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید و برند خود را به ثبت برسانید، اما ممکن است از کارهای اداری زیاد خوشتان نیاید و یا هم چنین هنوز برند و نشان تجاری خود را انتخاب نکرده اید و یا نسبت به آن شک دارید. نشانه و علائم تجاری که از آن به عنوان ثبت شرکت در تهران برند و یا لوگو یاد شده و به گونهای معرف نوع خدمات، محصول، کالا در دنیای اقتصادی و بازاریابی خواهد بود و ماحصل آن شناخت متقاضیان نسبت به ماهیت و چگونگی فرایند تجاری کمپانی و یا شرکتی است که لوگو و یا علامت انحصاری بر آن درج شده است، میباشد. درواقع برند و یا برندینگ که از آن به عنوان نشان تجاری یاد میشود، خاصیت و ماهیت شرکت را به ثبت میرساند و پس از ثبت آن، هیچ فرد و یا مجموعهای قادر نخواهد بود نشان تجاری ثبت شده را متعلق به خود بداند و یا از آن سوء استفاده کند. لازم به ذکر است که برند ثبت شده دارای اعتبار ده ساله میباشد و پس از گذشت ده سال به مدت ۶ ماه فرصت آن را خواهید داشت که ثبت علامت تجاری خود را تائید نمایید.
لازم به ذکر است سیستم ثبت برند وینداد، قادر به ارائه خدمات ثبت برند با بهترین کیفیت، بهترین قیمت و بیشترین سرعت است. اگر برند دو بعدی و یا سه بعدی است میبایست که در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه گردد. برای هر امری در حوزهی ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی و …، از کوچکترین تا بزرگترین کارها، ثبت یار همیشه و همه جا در کنار شما عزیزان است.
ازبرند به عنوان نماد و علامت تجاری سازمانها، شرکتها، موسسات، کارخانهها و سایر ارگانها استفاده میشود. به عبارتی دیگر برند، نماد، علامت و نشانه تجاری خدماتی است که به گونهای معرف فرایند عملکرد یک مجموعه است. قابل ذکر است که بایستی نشان تجاری برگزیده شده جهت مالکیت، بر اساس قوانین مربوطه بصورت رسمی ثبت شود. مادامی که برند و یا نشانه تجاری به ثبت نرسیده باشد، حق انحصاری برند در گرو شخص نخواهد بود. درنتیجه با ارائه مدارک مرتبط با پروسه و یا فرایند کاری، نشانه تجاری ثبت و حق انحصاری آن متعلق به شخص خواهد بود.
نیاز به دریافت خدمات ثبت برند دارید؟
اگر نتوانید برند خود را در بازار رقابتی و بزرگ تهران به اثبات برسانید خیلی سریع از دور رقابت خارج شده و چیزی جز ضررهای بزرگ برای شما باقی نخواهد ماند. هدف از ثبت برند در روزنامه علاوهبر معرفی خود به مردم، برای اطلاع کارشناسان از صداقت شما در ارائه بند میباشد. اگر بعد از درج برند در روزنامه، شخص یا شرکتی به عنوان جعل نام شرکت دیگر از شما شکایت کرد باید با اعتبار خود در آینده خداحافظی کنید.
چرا نحوه ثبت برند از اهمیت زیادی برخوردار است؟
اگر هر بخش از این فرایند به تکرار مجدد نیاز داشته باشد، باید هزینه آن را دوباره پرداخت کنید. این اتفاق در سالهای اخیر بهوفور رخ داده و احتمال وقوع آن برای مجموعه شما نیز وجود دارد. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم اگر در ابتدای راه هستید، حتما کار خود را با ثبت برند شخصیتان آغاز نمایید و اگر جزو مجموعههای فعال اما بدون برند هستید، همین امروز کارهای ثبت برند خود را شروع کنید. مدت اعتبار علامت تجاری 10 سال از تاریخ تقدیم اظهارنامه است و در خاتمه این مهلت، مهلتی 6 ماهه برای تمدید علامت به صاحب علامت اعطا می شود که دارنده علامت می بایستی حداکثر دراین مدت اقدام به تمدید علامت نماید . در غیراینصورت حق انحصاری را از دست می دهد و سبق مالکیت، حق تقدمی برای مالک سابق ایجاد نمی کند.
بعلاوه، تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکتهای ثالث بسیار آسانتر است و در نتیجه میتواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت/شخص بوجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقتنامه اعطای نمایندگی فروش باشد. با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است. لازم به ذکر است هر یک از فعالیت ها در گستره خاصی در 45 طبقه برند قرار گرفته اند و متناسب با تعداد طبقات درخواستی هزینه ثبت برند نیز متغیر است . ولی در این صورت علامت تجاری مورد نظر به نام همان شخصی که دارای کارت بازرگانی است ثبت خواهد شد.
طبقه 41- خدمات عملی و فن آوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه خدمات تجزیه و تحیل و تحقیقات صنعتی طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای خدمات حقوقی . طبقه ٢٤- محصولات نساجی و پارچه ای که در طبقات دیگر ذکر نشده اند انواع روتختی و رومیزی . طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختمانی ( غیر فلزی) لوله های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده در ساختمان آسفالت غیرو قطران ساختمانهای متحرک غیر فلزی بناهای یادبود غیر فلزی . شرح توصیف علامت درخواست شده و طرز مخصوص استعمال آن اگر مورد داشته باشد. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک – @nikregister دنبال نمایید.
پس از تعیین علامت تجاری مورد نظر خود باید مدارک و مستندات مورد نیاز برای ثبت را تهیه کرده و ارائه نمایید . لذا ثبت برند و علامت تجاری در واقع برگ برنده صاحب برند است که او تنها دارنده حق اختیار و انحصار برند بوده و اجازه استفاده و سوء استفاده از آن را به کسی ندهد. همانگونه که شما اجازه نمی دهید کسی از اطلاعات شخصی شما در کارت ملی و شناسنامه شما برای مقاصد خود استفاده نماید برای محصولات خود نیز نباید این اجازه را به بهای کم بفروشید. با ثبت علامت تجاری ، شرکت ها در خصوص محصولات و خدمات خود حق انحصار پیدا می کنند و طبق قانون هیچ شرکت ثانویه ای نمی تواند تا تاریخ اعتبار این علامت تجاری از آن بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم استفاده نمایند. ضمن اینکه تاریخ اعتبار هر علامت تجاری از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مدت 10 سال می باشد که با پایان اعتبار و پرداخت هزینه قابل تمدید می باشد. علائم تجاری قابل نقل وانتقال است و می بایست وفق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت برسد.
مسلما هر شرکتی برای شناخته شدن برند خود چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی تلاش زیادی می کند. این تلاش برای شناخته شدن می تواند با روش هایی چون افزایش کیفیت محصول، بالا بردن سطح خدمات، بازاریابی موتر و تبلیغات گسترده میسر شود. رونوشت کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.