در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید.

و کوکا کولا که از برندهای معروف و معتبر خارجی هستند و یا برند های مزمز و … از مهمترین وظایف بازاریابی یک محصول جدید انتخاب اسم مناسب برای محصول است. Oct eight, ثبت تغییرات شرکت 2017 — برای انتخاب اسم برند خارجی منابعی وجود دارد که در این مقاله به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم. حتما این مقاله را مطالعه نمایید و از این کلیدها استفاده نمایید.

  • با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید.
  • از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت.
  • تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.
  • ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است.
  • همچنین ممکن است به عنوان ” درخواست شده از خداوند” باشد.

اگرنه مثل بسیاری از دیگر کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار به انتخاب یک نام معمولی بسنده می‌کردید و به سراغ جست‌وجو و خواندن مطلب در این باره نمی‌رفتید. با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار ثبت برند تجاری بیش‌تر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان‌ بزرگ باشد، از حال به فکر سازمان‌دهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود.

حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا. سلام با تشکر ، مطالب را خوب و روان بیان فرمودید آنچه مغفول مانده بود منابع تعیین نام و چگونگی ساخت نام است و بهتر بود در این زمینه هم بیشتر توضیح میفرمودید. برای چک کردن اینکه آیا یک نام توسط فرد دیگری قبلا ثبت شده است یا خیر ، در خارج از ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام اطلاعات به لحظه در دسترس است.

نمونه اسم برند خارجی

در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید. در میان برندهای جهانی ثبت شرکت در تهران نیز اسامی‌ با کلیدهای تاریخی بسیار است. من در نام‌گذاری هزارمدیر هم به این دلیل از عدد هزار استفاده کردم که در پشت این عدد فلسفه قدرت و فراوانی نهفته است. همین‌طور در پروژه سی‌حامی، عدد ۳۰ برگرفته از کلمه سیمرغ اسطوره‌ای است و این عدد از ناکجاآباد سر بر نیاورده.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. انتخاب نام مناسب برای برند از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود به بازار است. تفکری که در پشت یک نام تجاری قرار دارد یک استراتژی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است.

نام های زیبا برای برند

نام او از کلمه عبری Mattathia به معنای هدیه الهی گرفته شده است. کاترین یک شکل انگلیسی از نام یک قدیس در اسکندریه بود. از همان روزها صفت پاکی و پاکدامنی را به این فرد دادند. دانیل یک نام مقدس به معنای ” خدا قاضی من است” می باشد. داستان دانیل در قرون وسطی بسیار محبوب بود و در نمایشنامه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می گرفت. این نام در قرون وسطی استفاده نشد اما در قرن پانزدهم دوباره مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن رایج شد.

این نام از کلمه یونانی Melissa مشتق شده که به معنی زنبور عسل است. ملیسا نام یک جادوگر خوب است که روگرو را از بند اسارت آزاد کرد. این نام از کلوین مشتق شده که برای اولین بار در سال 1920 مورد استفاده قرار گرفت. کوین نام یک رودخانه اسکاتلندی است که از طریق گلاسکو به کلاید می‌ریزد. این نام به احتمال زیاد از یک کلمه سلتیک قدیمی به معنای بالا یا نجیب گرفته شده است.

نمونه اسم برند لاتین

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید. اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید.

با گذشت زمان ارزش ها و شخصیت منحصر به فرد برند خود را اضافه خواهید کرد. این فهرست شامل نکاتی است که ما در عمل انتخاب نام برند در IranMCT استفاده مینماییم. معمولا اسامی جالب به دلیل منحصر به فرد بودن باعث میشن مخاطب شما چند دقیقه به معنی این اسم فکر کنه. معمولا اسامی اصیل ایرانی در جامعه ناشناخته اند و می تونید از این اسم ها استفاده کنید. ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شرکتهای با تابعیت خارجی بنحو شرکتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شرکتهای خارجی منعکس می شود. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است.

البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید. از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است .