امروز در وکیل پرس قصد داریم تا شما را با صفر تا صد مراحل ثبت برند و علامت تجاری آشنا کنیم. هر کسب و کاری و هر شرکت یا تاجر یا تولیدکنندهای که محصول یا خدمتی برای ارائه داشته باشد میتواند برای کالا یا محصول خود مراحل ثبت برند را طی کند و ثبت برند تجاری انجام دهد. اگر بخواهید برند خود را به صورت یک شخص حقوقی به ثبت برسانید، یکی از مدارک لازم برای ثبت برند شما روزنامه آخرین تغیرات شرکت است. در هنگامی که نظر کارشناسان و یا رئیس اداره بر رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما باشد، مطابق قانون ۳۰ روز فرصت دارید تا از طریق سامانه اداره مالکیت نسبت به رد اظهارنامه خود اعتراض نمایید.
در ایران علامت هایی که مشابه علامت های مشهور و دولتی باشند یا به هر نحوی به علامت ها و لوگوهای دینی یا کشوری توهین کنند مجاز نیست. ثبت لوگو هم مثل ثبت برند فقط وقتی تایید می شود که در حال حاضر تکراری نباشد و باعث القای لوگوی دیگری نشود یعنی شباهت بیش از اندازه با آن نداشته باشد. نوع ارائه مدارک لازم ثبت برند برای ثبت لوگو برای همه افراد و اشخاص درخواست کننده یکسان است. اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که متقاضیان حقیقی و حقوقی با یکدیگر متفاوت هستند. همان طور که در بالا اشاره کردیم مهم ترین مساله در ارتباط با مزایای ثبت برند را می توان به جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی بیان کرد.
علامت توصیفی زمانی معنای ثانویه میدهد که عموم مردم مصرف کننده به کمک علامت محصول را شناسایی کنند و نه خود محصول. لازم به ذکر است که مردم نیازی به شناسایی تولید کننده خاص ندارند؛ تنها محصول یا خدماتی که از یک تولید تغییرات شرکت کننده به دست میآید دارای اهمیت است. در تمام کشورهای جهان این روند اتفاق می افتد تا از ایجاد هرگونه هرج و مرج جلوگیری شود. تمامی دفاتر ملی یا ناحیه ای مدارک مربوط به ثبت و تمدید اطلاعات برندها را نگه داری می کنند.
همچنین می توان از بخش ثبت انواع درخواست اقدام به تمدید برند ، انتقال برند ، رفع نقص و … اقدام کرد. با کلیک بر روی گزینه ثبت نام اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و گام به گام مراحل را طی کنید تا نام کاربری و پسورد شما فعال گردد. چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
اگر برند لاتین باشد یا حتی ریشه عربی داشته باشد، داشتن کارت بازرگانی الزامی است. در مقاله « علامت تجاری » به تفصیل به تعریف و ویژگی های آن پرداخته ایم. قبل از اینکه برند را ثبت نمایید باید همه موارد و جوانب را بسنجید . در شروع باید بدانید با انتخاب برند چه ارزشی به کار خود می دهید . با در نظر گرفتن هدف و ارزش انتخاب تمام جهت ها و جوانب برای شما روشن می شود. ثبت برند، این توانایی را دارد تا برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد.
لیست مدارک لازم جهت ثبت برند
برای ثبت به صورت حقیقی باید مدارک شخص متقاضی ارائه شود و برای ثبت حقوقی هم باید مدارک شرکت و مدیرعامل به اداره ارائه شود. درود بر شما دوست عزیز، اگر برندهایی که می خواهید به ثبت برسانید طبق جوازتان بابت تولید محصولات کشاورزی باشد هیچگونه منعی برای ثبت وجود ندارد و شما می توانید روی مجوزتان دو برند دلخواهتان را به ثبت برسانید. بعد از رشد کسب و کار و رسانه ای شدن آن وقتی مشتریان زیادی را جذب کردند حالا تازه می خواستند برند شان را به ثبت برسانند که متاسفانه برند شان اصلاً قابل ثبت نبود ثبت شرکت زیرا شخصی در تبلیغات از اسم برند این فرد خوشش آمده و پیش دستی کرده و آن را به نام خود ثبت کرده بود. ثبت برند در اردبیل قطعاً نیازمند داشتن اطلاعاتی در این زمینه است که در این مقاله با آن آشنایی کامل پیدا خواهید کرد، پس چند دقیقه ای وقتتان را به ما بدهید تا با مهم ترین نکات ثبت برند در اردبیل آشنا شوید.. امید است بتوانید با استفاده از راهنمای ثبت برند ارائه شده با چگونگی و نحوه ثبت برند به درستی آشنا شده باشید، در صورت هرگونه مشکل میتوانید روی کمک کارشناسان ثبت آرمانی حساب کنید.
پس از تکمیل پرونده، ثبت برند شما انجام میشود و شما میتوانید مابقی مراحل را پشت سر بگذارید. لوگو و علامت تجاری شما زمانی قابل ثبت است که هویت شما را از سایر رقبا و کسب وکارها مجزا کند. شما میتوانید از کلمات، حروف، اعداد، اشکال هندسی، عکس و یا ترکیبی از این موارد برای ساخت و طراحی لوگو خود استفاده کنید.
- یکی از موارد بسیار مهمی که وکیل تجاری به آن اشراف دارد، مسئلهی تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری در سامانه مالکیت صنعتی است.
- ثبت برند تجاری عنصر اصلی معرفی کالا یا خدمات شما میباشد و باید منحصر به فرد باشد.
- پس برای ثبت کردن برند یک شرکت ابتدا برند و شرکت را به طور قانونی ثبت کرده و بعد از برند در شرکت خود استفاده می کنیم.
- تمام مراحل لازم برای ثبت اولیه برند باید انجام شود و همان هزینه را هم در بر دارد.
- پس از تکمیل مراحل قبل، پروندهی شما جهت ثبت برند به ادارهی مربوطه ارسال میگردد.
طبقه 10 – آلات و ابزار جراحي، پزشكي، دندانسازي و بيطاري، اندامهاي مصنوعي، دندان و چشممصنوعي؛ اقلام ارتوپدي؛ مواد بخيه زني. طبقه eight – انواع ابزار و لوازم دستي (كه با دست كار ميكنند)؛ سرويس كارد و قاشق و چنگال، سلاح كمري، تيغ. طبقه 2 – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاك؛ موادضدرنگ زدگي و جلوگيري كننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگي؛ مواد تثبيت رنگ، رزين يا صمغهاي خام طبيعي؛ فلزات به صورت پودر يا ورق براي نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان. علامت جغرافیایی نشانی است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به وسیله آن منطقه بوده به کار می رود. 11 – اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.
در این حالت این شخص به سادگی می تواند محصولات خود را با نام تجاری شما به فروش برساند. علائمی که به هرشکلی حق تقدم دیگر افراد حقیقی یا حقوقی را در زمینه ثبت برند ضایع می کند. پس از این و حدود یک هفته بعد باید هزینه دوم را پرداخت نمایید.
شرایط و مراحل ثبت برند دزد گیر
هزینه ثبت اولیه پرونده که بر طبق تعداد طبقات متفاوت می باشد از 24 هزار تومان برای یک طبقه و به ازای هر طبقه بیشتر این هزینه بیشتر می شود. ثبت برند باعث جلوگیری از کپی کاری و سواستفاده های احتمالی از شهرت و اعتبار نام تجاری شما خواهد شد. زمانی که شخص یا شرکتی از برند شما برای نام گذاری محصولاتش استفاده نمایند آنگاه شما بنا بر قوانین برند در کشور می توانید آن مجموعه را موظف به تغییر نام و بابت این تخطی مجازات نمایید. امروزه بیشتر صاحبین کسب و کار برای خود برند داشته اند که به ندرت اسمی پیدا می شود که قبلا ثبت نشده باشد و باید به اسم های خاص و جدید رو آورد. اگر از دانش و تجربه افراد خبره در این زمینه استفاده کنید بین 35 الی 45 روز می توانید تأییدیه اولیه ثبت برندتان را دریافت کنید و سپس سایر مراحل اداری را طی کنید.
جناب صادقی عزیز ثبت برند از خدمات موسسه ما هستش لطف کنید تماس بگیرید. وقتی برندی به ثبت رسید و طرفداران خاصی را به خود جلب کرد شرکت برای عدم کاهش مشتریان و حتی افزایش روزافزون آنها مجبور به حفظ کیفیت و در بعضی مواقع افزایش کیفیت محصول است. در صورتی که نیاز به انتقال اظهارنامه دارید، هزینه ای هم بابت آن پرداخت خواهید کرد. در صورتی که اظهارنامه تنظیم شده به اصلاح نیاز داشته باشد، هزینه ای هم بابت این اصلاح پرداخت خواهید کرد. هزینه دیگری هم در هنگام ثبت برند از شما دریافت می شود و برای تمدید زمان برند شما می باشد.
با شماره تماس و آدرس اینترنتی زیر، با ما تماس و ارتباط برقرار کنید. اپراتورهای حرفه ای شرکت ثبت ونک در تمام ساعات اداری، آماده هدایت شما به بخش مشاورین ما می باشند. ۲- رونوشت برابر با اصل از کارت ملی کلیه اعضاء اعم از سهامداران و شرکاء و مدیران شرکت که دارای حق امضاء می باشند. شما باید از ابتدا بازار هدف خود را بررسی کنید و معنی و مفهوم نام برند را با فرهنگ بازار هدف مطابقت دهید. انتخاب نامی که با فرهنگ مشتریان مطابقت نداشته باشد واکنش منفی مشتریان را به همراه خواهد داشت.