گاهی اوقات عاقلانه اینست که اندکی کلی نگرتر باشیم تا مجبور نشویم که نام شرکت را عوض کنیم یا خود را محدود به فعالیت در همان زمینه اولیه کنیم . تلفظ و به خاطرسپاری چنین نام هایی بدون تبلیغات سنگین ممکن نیست. مضافاً اینکه این گونه اسامی از نظر ریتم و تصویر سرد و بی روح هستند. بنابراین از هر آنچه که درباره مخاطبین تان می ثبت شرکت دانید استفاده کنید تا بتوانید ارتباط نامهایی که به ذهنتان می آید را با واقعیت بازار مخاطبین اندازه گیری کنید و بسنجید . هدف شما اینست که نام برند شما در میان مخاطبین تان مهم و طنین انداز باشد. در صورتی که برای انجام کار از وکیل بهره گیرید ، ملزم به ارائه وکالت نامه وکیل و تکمیل اطلاعات وی در سامانه نیز خواهید بود.
برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقالهی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی پیگیری ثبت تغییرات شرکت خاص برای برندبیان خواهد شد. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود .
نویسنده اولین کتاب انتخاب اسم برند بومی ایران
به عنوان مثال همین برند چی توز، برگرفته از نمونه خارجی آن یعنی چی توس می باشد. البته برخی از شرکت ها هم بر اساس اسم انسان ها و یا جغرافیا نام خود … انتخاب اسم برند، برای انتخاب یک نام برند بینالمللی منابعی … حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب میکنیم حتما باید خوشآوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. برای انتخاب نام برند باید تمرکزتان روی انتخاب نامی قدرتمند باشد که شما را از سایر رقبایتان به شدت متمایز کند. پس در ادامه این مقاله ویژگیها و کلیدهایی که در نامهای زرنگ وجود دارد را به شما میآموزم تا با استفاده از این کلیدها بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان انتخاب کنید.
آنهایی که قلبا به فکر سود و انتفاع شرکت هستند و همچنین مطمئن شوید که هم از افراد راست مغز وهم از افراد چپ مغز استفاده کرده اید. به عنوان مثال شرکت مشاور مهاب سالها در زمینه پروژه های سد و آب فعالیت می کرد لیکن اخیرا تصمیم به ورود به پروژه های راه و راه آهن نموده است. که اینگونه پروژه ها با نام و لوگوی شرکت متناسب نمی باشد.
امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند. از کنار هم قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارائه می دهند، در ذهن کاربر یا مصرف کننده نگرشی متفاوت شکل می گیرد که می تواند بر خرید محصول تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب نام کوتاه و با معنی است. اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند.
ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. مخصوصا وقتی یک برند موفق میشود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن میکنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. توی تمام ویدیوها و محصولات و اموزشهام اون کلمه آورده شده. ما نظر شما رو تایید میکنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه.
از طرفی چند ماه هم صرف فکر کردن و انتخاب اسم نکنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد میشود که بررسی همه آنها وقت زیادی میگیرد. تا این بخش دیدید که برای انتخاب یک ثبت برند تجاری باید به چه نکاتی توجه کنید. اما تنها دانستن این نکات مهم نیست؛ برای این کار باید یک سری مراحل را طی کنید و در عین حال به ویژگیهای گفته شده هم توجه داشته باشید.
توجه به زیبایی در سادگی در ساخت اسم شرکت
پس سعی کنید بهخوبی بین اسمهای مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این کار کمک میکند تا اسم انتخابی شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمتهای مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان میشوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است.
جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. برای بررسی اسمهای مشابه و استعلام اسم شرکت میتوانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که بهمنظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شدهاند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کمهزینه بودن آن است.
- این کار را شاید بتوان یکی از مهمترین اقدامات انتخاب اسم برند دانست.
- امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی اینها برای شخص حقیقی اعمال شود.
- اسامی که دو نوع نوشته میشوند یا فقط در حرکات کوچک َُِ تفاوت دارند باعث ایهام شده و صورت خوشایندی ندارند .
- البته این زمان با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد .
برای دریافت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید . در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید .
برای مثال شاهین و عقاب شخصیتهای حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهنالگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصتهای بینظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد. بهروز، لندکروزر که در ایران میگوییم لندکروز، البرز، چیتوز، مزمز، بارز، لکسوس که در ایران میگوییم لکسوز، همگی نشان از این دارند که صدای «ز» در پایان اسامی برند در ایران پرطرفدار است.
برای نمونه میتوان از شرکت پروکتر اند گمبل نام برد که تمامی کالاهای خود را با نام های متفاوت عرضه کرده تا با دیگر کالا ها رقابت کنند. 2) از تکنیک های ذهنی برای پیدا کردن مفاهیم استفاده کنید. اعتبار شما نزد مشتریان از بین خواهد رفت و برندتان آسیب خواهد دید. باید نام قبلی سایتتان را در تمامی سایت ها و شبکه های اجتماعی حذف کنید. ، طوری که وقتی مخاطب نام دامنه شما را میشنود، به آن فکر کند. دارای نوسان قیمت است و با قیمت دلار تغییر میکند، اما ir.
طراحی سایت شرکتی
به این بیندیشید که ممکن است در آینده برند شما توسعه یافته و قصد صادر نمودن کالا و خدمات خود را به کشورهای دیگر داشته باشید. حتی بهترین نام ها وقتی که توسط شخص دیگری مورد استفاده قرارگرفته باشد، بی ارزش خواهد بود. از اسم یک برند مشهور موجود استفاده نکنید و یا حتی بروی آن اصلاحات و تغییرات انجام ندهید. زیرا استفاده صرف از افراد چپ مغز، منجر به این می شود که اسم انتخاب شده خیلی توصیفی شود.