Content
اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، میتوانید از تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا مشورت بگیرید. اگر برند شما بین المللی است می توانید از my یا the در ابتدا و online یا world در پایان نام موردنظر استفاده کنید. سعی کنید نامی را برگزینید که از لحاظ ثبت شرکت قانونی قابل به کارگیری باشد. استفاده از مطالب اورامان وب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. همچنین در شبکههای اجتماعی هم باید نام برند شما خالی باشد تا بتوانید از قدرت شبکههای اجتماعی هم بهرهمند بشوید. در هنگام تبلیغات و معرفی برند خود چشمگیر و جذاب به نظر برسد.
این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. نام گذاری برند بر مبنای مناطق جغرافیایی شناخته شده، برند شما را به جامعه ثبت برند نزدیک می کند و میتواند احساسات جامعه هدف شما را بر انگیزد. به عنوان مثال نام کوهستان ها، نام هایی باشکوه و با عظمت هستند، در مقابل نام شهرها جنبه ی بین المللی دارند. پس در هنگام انتخاب نام برند، به حسی که هنگام شنیدن این نام ها پیدا می کنید نیز توجه داشته باشید.
هزینه ثبت شرکت سهامی خاص
پس ابتدا مجموعه ای از کلماتی که به نوعی به کسب و کار شما مربوط هستند را تهیه کرده و سپس سعی کنید از میان این مجموعه و از کلمات و توصیفات جمع آوری شده اسم مناسبی را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که در مراحل انتخاب نمونه اسم برند قوانین نام گذاری برند را نیز در نظر بگیرید. انتخاب اسم برند اصول و قواعدی دارد که باید به دقت رعایت شود.
با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید. کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است .
Band help که برند چسب های زخم است، قسمت Band که شبیه Bandage است به معنی باند پیچی کردن و Aid که شبیه Aimed یادآور کننده حس به هدف زدن است و یک حس لاکچری میدهد. اما داشتن اسم کوتاه تنها یکی از عوامل موفقیت در برندینگ است. آنچه می خواهید مشتریان شما ثبت تغییرات هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما احساس کنند را بر روی کاغذ بیاورند. | گروه سازمند | استفاده از مطالب با ذکر نام آکام آتا و لینک به منبع بلامانع است. این شما هستید که نام تجاری خود را معروف می کنید و در انتها آن را تبدیل به نام برند می کنید نه نام تجاری شما.
- شاید شباهت این واژهها با کلمه ایران باعث شده در فرهنگ ما واژههای قدرتمندی باشند.
- برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند.
- همان طور که هر کشور طبق معمول شرایط و قانونهای خودش را برای زندگی در همان کشور دارد، این قوانین خاص در رابطه با برند سازی هم صدق میکند.
- طبق اطلاعاتی که من دارم، مثلا در مورد محصول روغن نباتی، سهم اعظم تولید محصولات عرضهشده تحت نام این برند را یکی از کارخانههای دیگر ایران انجام میدهد.
- باید نام قبلی سایتتان را در تمامی سایت ها و شبکه های اجتماعی حذف کنید.
برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتیهای خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایهگذاری کرده است. همچنین لیلا اوتادی از نمونه سلبریتیهای ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبانتان آشناست. در اینصورت انتخاب نامخانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک میکند تا هزینههای مربوط به برندسازیتان بهشدت کاهش یابد. برای مثال شرکتهایی مانند بیامو و یا آیبیام از اختصار استفاده کردهاند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکتها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند.
چگونه اسم مناسب برای برند خود انتخاب کنیم؟
پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همهی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید. استفاده از نام مناسب شرکت میتواند اثر بخشی فوقالعادهای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.
اصلا فکر نکنید که اگر اسم مناسب برند خود را انتخاب نکنید به راحتی میتوان آن را عوض کرد. ساخت یک هویت تجاری برای اسم شرکت جدید هزینه، وقت و انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و میواند در نهایت به برند شما ضربه بزند. پس بهتر است در ابتدای کار یک اسم مناسب برای برند خود انتخاب کنید تا در آینده به مشکل برنخورید. شما میتوانید برای برندینگ و معرفی کسب و کار خود از کارشناسان استودیو سیانو کمک بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.
می باشند می توانند به مقاله آن مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. ما هم اگر بخواهیم به صورت لحظهای به شما نامی معرفی کنیم این غیرحرفهای ترین کار ممکن خواهد بود. برند V8 یا 99design نمونههای دیگر این نامهای برند هستند. همینطور من در نامهای هزارمدیر و سیحامی نیز از همین کلید بهره بردهام. مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نامهایی که با صدای «آ» به پایان میرسند، معمولا موفق از آب درمیآیند. یادتان باشد در تجانس آوایی مهمترین بخش صدا است و نه املای حروف.
اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش. سعی میکنیم در بهروزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم.
ویژگیهای یک نام برند مناسب و ایدهآل چیست؟
برای خودتان محدودیت ایجاد نکنید که برند دقیقا بیانگر کاری که شما میکنید، باشد. این کار باعث میشود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید. قبل از ثبت برند، در رابطه با اسم انتخابی تحقیقاتی داشته باشید. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلیترین و خاصترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلیترین و خاصترین ویژگیهای آن است. در بهترین حالت ممکن نام منتخب شما باید مفهوم خاصی در مورد کسبوکار شما را منتقل کند و استفاده از نامهای بی معنی میتواند برندسازی را برای شما مشکل کند و هزینههای بازاریابی را افزایش دهد.