برای صادرات یا واردات محصول حتما باید برند بین المللی داشته باشید تا بتوانید در سایه آن فعالیت های خود را به انجام برسانید. قوانین ثبت کردن برند و نام تجاری به صورت جهانی با توجه به اینکه چه محصولی را در چه کشوری ثبت خواهید کرد، متفاوت خواهد بود. البته سیستم مادرید می تواند به تاجر امکان فعالیت تجاری در هشتاد و پنج کشور را بدهد و در صورت عضویت، نیازی به فرستادن تقاضا به تک تک این کشورها نیست. یکی دیگر از گام هایی که در ثبت برند تجاری موثر است بسته بندی زیبا در محصولاتی است که آن را به مشتریان عرضه می کنید. شکل و شمایل زیبا همیشه تاثیر به سزایی در ذهن مشتریان به همراه خواهد داشت که شما را معتبر بدانند.
در واقع، برای این که محصولات صنعتی و تجارتی هر تجارتخانه مشخص و معلوم گردد، تجار علامتی اختیار کرده و اجناس خود را تحت آن علامت رواج میدهند. از دیدگاه وسیعتر، علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها، در بازارهای منطقهای و جهانی تبدیل به سرمایهای باارزش میشوند. حفاظت از علائم تجاری مانع تلاشهای سوءاستفادهکنندگان از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت میشوند. برند یا نام و نشان تجاری، وسیلهای در تجارت است که توسط آن میتوان به تفکیک محصولات، تولیدکنندگان کالا و خدمات، فروشندگان و تجار مختلف پرداخت. برند میتواند شامل نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و … باشد که برای تفکیک محصول یا تجارتی خاص از سایرین به کار میرود. توجه کنید که استعلام اسم تجاری باید تخصصی و در سایت مالکیت معنوی انجام شود.
لطفاً تماس بگیرین تا کارشناسان ما راهنمایی و مشاوره لازم رو خدمتتون ارائه کنند. در چنین حالتی موضوع رسیدگی به اعتراض شما در نوبت بررسی کمیسیون مربوطه قرار میگیرد که این نوبت معمولاً بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود. در چنین شرایطی متاسفانه شما نمیتوانید به بهرهمندی از حمایتهای قانونی خیلی امیدوار باشید و اثبات این موضوع که شما مالک اصلی برند هستید و طرف مقابل از نام و نشان تجاری شما سوء استفاده کرده است، کاری سخت و دشوار خواهد بود. همچنین پرداخت هزینه حق الثبت اقدامی تکمیلی است که باید در این زمان انجام دهید.
یکی از روش های مقرون به صرفه و کم هزینه برای ثبت برند و علامت تجاری را ما به شما ارائه می دهیم . ثبت برند و علائم تجاری با کم ترین هزینه، راهنمای آموزش ثبت برند به همراه لیست مدارک مورد نیاز طبق آخرین قوانین سال 1400 اداره مالکیت معنوی، برای محافظت از برند خود به ما زنگ بزنید. در صورتی که کارشناسان مربوط به ثبت علائم تجاری، برند مورد نظر را تأیید نمایند از طریق پست پیشتاز دو نسخه از قرارداد به آدرس شما ارسال می گردد.
هزینه آگهی در روزنامه رسمی
هزینه ثبت برند و علامت تجاری را باید فرد متقاضی پرداخت نماید و مستقیماً از طرق سامانه علائم تجاری واریز می گردد. این مدت زمان از مجموع زمان لازم برای بررسی تقاضا توسط کارشناسان، اقدام به تشکیل پرونده حضوری، انتظار برای چاپ روزنامه رسمی و مدت سی روزه اعتراض به ثبت برند، چاپ روزنامه رسمی ثانویه و مراجعه حضوری برای دریافت سند مالکیت برند ثبت شده ناشی می شود. ما در موسسه ثبت کاج، علاوه بر مشاوره قبل از اقدام به ثبت برند و لوگو، نکات لازم در مورد انتخاب برند یا طراحی لوگو و علامت تجاری را نیز یاد آور می شویم تا در کنار داشتن برندی خلاقانه و جذاب کسب و کار بی نظیری را رقم بزنید. مدت زمان ثبت برند حدودا و در مناسبترین حالت 70 روز است، که 10 الی 30 روز بررسی اولیه پرونده طول می کشد و یک ماه هم نیاز است که آگهی تقاضای ثبت مورد نظر در روزنامه رسمی چاپ شود. لازم به ذکر است که برای دریافت گواهی ده ساله برند چند روز دیگر به 60 روز طی شده باید اضافه کنید. 1- در قسمت بالای صفحه و زیر عنوان اصلی مطلب (مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری در 7 گام ساده) بر روی عبارت “علائم تجاری” کلیک کنید تا عناوین تمامی مطالب مربوطه برای شما نمایش داده بشه و هر کدام که تمایل داشتین مطالعه بفرمایین.
- لذا در این خصوص با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی آرمانی تماس بگیرید.
- این لوگو جهت محافظت از سایر علائم باید متمایز باشد که مصرف کننده بتواند تفاوت آن با سایر محصولات و علائم را تشخیص دهد.
- درصورت رد مشروط کارشناس اعلام میکند که در صورت رعایت موارد اعلام شده قابلیت ثبت برند و لوگو امکان پذیر می باشد.
- یعنیدر صورتی که برندی که شما برای محصول و یا خدمات خود انتخاب کرده اید بتواند در بازار ارزش و شهرت پیدا کند، خود علامت تجاری شرکت به تنهایی می تواند ارزشمند شود.
- بله شما امکان ثبت این برند رو دارید و چنانچه برند مورد نظر رو ثبت کنید، با درخواست شما مغازههایی که فرمودین باید از ادامه فعالیت با این برند خودداری کنند.
- قابل ذکر است که هزینه ثبت نام برند تجاری بر اساس تعداد طبقات، نوع برند ( حقیقی و یا حقوقی) متفاوت می باشد.
به همین دلیل ثبت برند فروشگاه نیازمند وکلایی است که دسترسی به مرجع صالح داشته باشند. دلیل مراجعه بسیاری از دارندگان فروشگاه به مشاورین و وکلای ثبت برند تهران همین امر است. در این سایت استعلام ثبت برند سابقه ثبتی را به صورت صد در صد بیان نمی کند اما با درصد بالایی میزان مشابهت را نشان می دهد. یکی از نکات حائز اهمیت پس از ثبت برند در داخل ایران ، ثبت برند در جامعه بین المللی یا جامعه جهانی می باشد ، ثبت برند به صورت بین المللی به صورت ثبت در معاهدات بین المللی می باشد. هر کلمه ، حرف یا حروف ، عدد ، ترسیمات ، عکس ، شکل، رنگ ، تصویر ، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود ، علامت تجاری محسوب میشود. یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع میشود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته میشود.
روند پس از ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری
بعد از اینکه تصمیم به نوع ثبت خود گرفتید باید بدانید مدارک ثبت شرکت چیست و آنها را جمع آوری کنید. ایزو سازمانی بین المللی است که در راستای استاندارد سازی تولید و عرضه محصولات فعالیت می کند که متشکل از موسسات استاندارد ملی واقع در 157 کشور می باشد . علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده ميكنند متمايز سازد. از مراحل کارشناسی وطراحی تا ثبت برند و از همه مهمتر پیگیری و انجام طرح لوایح دفاعیه یا دعاوی تخصصی با وکلای متخصص کنار شما خواهیم ماند. علامت تجاری یا برند ، محصول تولید شده توسط یک بنگاه اقتصادی رو از نمونه های مشابه مجزا میکنه. هر کلمه ، حرف یا حروف ، عدد ، ترسیمات ، عکس ، شکل ، رنگ ، تصویر ، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود ، علامت تجاری محسوب می شود.
بله متاسفانه هزینه های روزنامه برند تقریبا دو برابر شدن و هیچ دلیل و علتی هم اعلام نشده. اما حداقل زمانی که باید در نظر بگیرید حدود 70 روز کاری خواهد بود. حال تصور کنید که کیفیت چای رقیب شما به ثبت تغییرات اندازه کیفیت چای شما مرغوب نباشد. در این حالت مشتری نسبت به کیفیت محصول شما هم بی اعتماد خواهد بود. زیرا او نمی داند که این محصول شرکت دیگری است و به دلیل نام مشابه آن را خریداری کرده است.
مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵روز از آن تاریخ تسلیم کنند. امضاء درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد. اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده میشود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها میباشند. ثبت شرکت در تهران تضمین میکند که مشتریان میتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. این امکان نیز برای مشتریان به وجود می آید تا محصولات خود را از همدیگر تشخیص دهند. مشاوران ثبت بینش با سال ها تجربه موفق آماده خدمت رسانی به شما عزیزان با معقول ترین قیمت ها و در کمترین زمان ممکن می باشند.
چنانچه قصد تولید محصولی را با شرایط خارج از ظرفیت کارخانه داشته باشیم( یعنی سفارش بدهیم برایمان تولید کنند) آیا ثبت برند کافیست یا باید حتماً شرکت ثبت کنم؟ و اینکه ثبت برند حتماً به مجوزخاصی نیاز دارد؟ زیرا تولید سفارشی توسط کارخانه دیگران، تحت مجوز آنها انجام می گیرد. برای اطلاع از مدارک لازم برای ثبت برند با شماره ۰۲۱۴۵۵۱۸ تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما به طور رایگان به شما مشاوره دهند. اعتبار علامت تجاری از تاریخ تسليم اظهارنامه به مدت ۱۰ سال می باشد و صاحب علامت می تواند پس از انقضای مهلت مزبور ظرف ۶ ماه به تمدید یا تجدید ثبت برند خود اقدام کند. در ذیل به تمامی forty five طبقه علامت تجاری اشاره خواهد شد.لازم به ذکر است طبقه 1 الی 34 مربوط به کالا ها و محصولات بوده و طبقات 35 الی forty five مربوط به خدمات می باشد. پس از تهیه مدارک مورد نیاز ، باید برای شخص مالک برند حساب کاربری در سامانه مرکز مالکیت معنوی ایجاد شود. در صورتی که پس از مطالعه مطالب گفته شده در این صفحه هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص فرآیند ثبت برند،مدارک مورد نیاز،هزینه ها و … داشتید تنها کافیست با مشاوران ثبت راشا تماس حاصل فرمایید.
همانطور که میدانید یکی از شروط مهم و اساسی در زمان ثبت برند ، تک و خاص بودن آن برند ارائه شده می باشد. برند های قابل ثبت را می توانید از کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا بخواهید تا آن ها با بهره مندی از تجارب خود در برندینگ راهنمای شما باشند. طی 30 روز از تاریخ انتشار آگهی روزنامه اگر اعتراضی در این خصوص مطرح نشود، می توانید هزینه حق الثبت را پرداخت و برند را در روزنامه دوم آگهی نمایید. در صورتی که اسم مورد تقاضای شما مورد تایید و تصدیق واقع شود، آگهی 30 روزه آن صادر می گردد. در صورتی که نسبت به برند شما هیچ گونه اعتراضی وجود نداشته باشد برند شما به ثبت می رسد و تصدیق نامه 10 ساله برند برای شما صادر می شود. پس از آن، این روند در بین تاجران و تولید کنندگان محصولات مختلف در سراسر جهان انجام شد.