شما می‌توانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژه‌های انتخابی را تایپ نموده و به عکس‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید. سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. می‌رسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است. با افزودن پسوند بسیار پرکاربرد ((آن)) به نام برندی مبدل شد که امروز جزو سایت‌های فروشگاهی برتر ایران است. پس اگر شما در کسب و کار سفر و جهانگردی هستید به نظر ما نخواهید توانست نامی قدرتمندتر از مارکوپولو برای خود انتخاب نمایید.

قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است. پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست.

  • شما می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها یک اسم ناب و خاص برای برند خود انتخاب نمایید.
  • ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم.
  • این طور نام های بی دست و پا به احتمال قوی در دریایی از مشابهت های اسمی غرق خواهند شد.
  • شما هیچ وقت نمی‌توانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید.

جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید. همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید. هنگام انتخاب اسم شرکت از ثبت تغییرات شرکت اسامی دانشمندان و شعرا و ائمه استفاده نکنید. تست اسم برند از مهم‌ترین ارکان چون شرط اول اینکه مخاطب بتواند بانام برند شما تعامل برقرار کند و حس خوبی بهش دست بدهد.

با یک فرآیند نام‌گذاری برند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب می‌کنید با مشتریان خود طنین‌انداز می‌شود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش می‌دهد. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی می‌بایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد. با انتخاب اسم‌های عمومی نمی‌توانید در دنیای بازار رقابت کنید بخصوص اکنون که اینترنت و وب در زندگی روزمره کاربران نفوذ کرده است. به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی می‌تواند این اسم را به چالش بکشد. زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کامل‌کننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. حال به برخی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند.

نام برند استعاره ای ، بازتابی تصویری و معنایی از ماهیت برند دارد. آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم. اگر نام شما منحصربه‌فرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد. 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب ‌شده‌اند. به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد. حتما مشتری آن استفاده خواهد نمود ، به یاد خواهد آورد ، تکرار خواهد کرد و به دیگران توصیه خواهد نمود.

اسامی پیشنهادی برای ثبت برند

سرویس عمومی – هنگام ثبت یک شرکت یکی از مهمترین کارهایی که قبل از هر اقدام دیگری باید انجام بدهید، انتخاب یک نام مناسب است. نامی که هم به شما برای برند سازی و موفقیت شرکت کمک کرده و هم قابلیت دریافت مجوز لازم برای ثبت شرکترا داشته باشد. لذا مهم است که در مورد شرایطی که یک اسم شرکت برای ثبت شدن باید دارا باشد بدانید. پس از آن نیز می‌توانید از نام‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهیم، یک ایده برای اسم شرکت خود بگیرید. انتخاب اسم مناسب برای شرکت جزء اولین قدم‌ها در ثبت شرکت است و هم­چنین یکی از مهم­ترین مراحل تأسیس ثبت شرکت هم حساب می‌شود. شاید این مرحله به نظر ساده بیاید، اما توصیه می­‌کنم انرژی و زمان زیادی صرف انتخاب و رسیدن به یک نامِ مطلوب برای شرکت­‌تان کنید.

این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود. برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتی‌های خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایه‌گذاری کرده است. همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است.

انتخاب اسم برند

جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد. دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. توسط اطلاعات تماس با ما با کارشناسان ارتباط برقرار کنید.

دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکت‌ها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی می‌کنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند. اما در مقابل کمپانی‌های طراحی در بیشتر موارد از مفهوم‌های ظرافت و خاص بودن استفاده می‌کنند.

راهنمای ثبتی

همچنین در شبکه‌های اجتماعی هم باید نام برند شما خالی باشد تا بتوانید از قدرت شبکه‌های اجتماعی هم بهره‌مند بشوید. در هنگام تبلیغات و معرفی برند خود چشمگیر و جذاب به نظر برسد. اگر شما قصد رقابت در محدوده ای فراتر از ناحیه فعلی خود دارید، حتما می دانید که اکثریت نام ها و دامنه های منتخب شما قبلا ثبت شرکت در تهران ثبت شده اند. ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شركتهای با تابعیت خارجی به نحو شركتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شركتهای خارجی منعكس می شود. باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. مبلغ پرداختی را برای خرید از فروشگاه دامنه استفاده کنید.

یکی از بهترین مثال های نام های استعاره ای نام آمازون است که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم. برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام­ های تجاری هستند که به تاریخچه ­ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند. افرادی ثبت برند که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. از دل این یک خط دو تا سه کلمه اصلی یا کلیدواژه پیدا کنید که تا حد امکان جوهره برند شما باشند.

اسامی خاص برای برند

بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکت‌های بزرگ این زمان به ۶ ماه هم می‌رسد. به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید.

قبل از ثبت برند، در رابطه با اسم انتخابی تحقیقاتی داشته باشید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید اسم مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید، در ادامه چندتا راه پیش پایتان می‌گذارم تا بتوانید ایده بگیرید و سریع‌تر این پروسه را طی کنید. خدا را چه دیدید، شاید در آینده کارتان توسعه پیدا کرد و خواستید محصول‌تان را به خارج از کشور صادر کنید.