بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. من جاوید مقدم هستم و عاشق کارم، عاشق یادگیری و عاشق بازاریابی و کسب و کار هستم. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی رو دارم و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار مسیرسفید و فروشگاه اینترنتی رنگی سنتر هستم. مترجم دوره آموزشی خط مستقیم جردن بلفورت گرگ وال استریت و درحال حاضر صاحب 5 کسب و کار بهره برداری شده با بیش از 60 نفر پرسنل هستم.

اسم تجاری همان اسم‌های بازرگانی، اسامی شرکت‌ها و … است که شرکت تحت آن عنوان فعالیت حقوقی و قانونی دارد و قانون نیز از آن اسم ثبت‌شده در برابر استفاده دیگران حمایت می‌کند. در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی می‌شود و نیازی به ثبت کردن آن نیست. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد. ثبت شرکت در تهران حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید. اما در مقابل کمپانی‌های طراحی در بیشتر موارد از مفهوم‌های ظرافت و خاص بودن استفاده می‌کنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید.

  • این پیام را میدهد که این سهام را بخرید و با این کار یک شرط بندی عالی کردین و آخرین مورد اینکه این کلمه ای است از دیکشنری که گفتیم این روزها کم پیدا میشود.
  • در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند.
  • ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شرکتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را که شرکاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شرکت را نموده اند را تسلیم نمایند.
  • پس نام گذاری برند باید در عین مفید ومختصر بودن بسیار قدرتمند انجام گیرد زیرا باید بتواند جایگاه ویژه ای در ذهن مخاطب پیدا کند.
  • اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید.

کمک گرفتن از دیگران نیز می‌تواند در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت کمک کننده باشد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید. در حقیقت در این‌صورت با تعداد زیادی سلیقه مواجه هستید که ممکن است بسیاری از آن‌ها تخصصی و حرفه‌ای نباشند.

فاکتورهای لازم برای انتخاب اسم برند لباس

خوشحال می‌شویم داستان ساخت برندتان را برایمان بفرستید، تا برای کسانی که تازه می‌خواهند نام برند خود را انتخاب نمایند دید روشن‌تری نسبت به موضوع پیدا کنند. از شهرت و محبوبیت اشخاص تاریخی و افرادی که شهرت جهانی دارند نهایت استفاده را ببرید. مثلاً برند تِسلا موتورز از نام دانشمندی بزرگ به نام نیکولا تسلا بهره بود و توانست نام برند خودش را در اذهان عمومی به‌راحتی معرفی نماید. زمانی که به پاسخ این سؤال‌ها برسید هویت بنیادین برند شما شکل می‌گیرد و باید بعد ازآن به تحلیل رقبا بپردازید و نقاط مشترک و ضعف او را شناسایی نمایید و ارزش پیشنهادی خودتان را نسبت به رقبا به ترسیم بکشید. با در نظر گرفتن این معیارها با اندکی صبر، حوصله و تحقیق می‌توانید به یک انتخاب درست و متمایز دست پیدا نمایید.

انتخاب نمونه اسم برند کاری فراتر از انتخاب صرفا یک نام تجاری و طراحی لوگو است. برای برندینگ موفق باید مسیری را پیمود که در نهایت ما را به نامی جذاب و تاثیرگذار برساند. اسم برند علاوه ثبت برند تجاری بر اینکه باید جذاب و گیرا باشد بایستی به گونه ای انتخاب شود که مشتری ها بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند؛ اینکه به خاطر سپردن اسم برند برای عموم مردم راحت باشد بسیار اهمیت دارد.

معرفی اسم برای برند

شما نیاز به مشاوره و هماهنگی دارید از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود.

استفاده از الگوی ساخت اسم شرکت نام تجاری استعاره‌ای

در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد و این می‌تواند در رفتار و روشی که شما تجارت خود را پیش می‌برید تاثیر داشته باشد. دلیل آن این است که تصاویر سریع‌تر از کلمات پردازش می‎شوند. اگر شما یک لوگوی به یادماندنی داشته باشید مصرف‌کنندگان از طریق آن نام تجاری شما را به خاطر خواهند آورد. شما می‌خواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد. بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید می‌توانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید.

زیرا به مرور زمان این اسم‌ها ارزش خود را از دست می‌دهند و به شما نتیجه عکس می‌دهند. پس نامی انتخاب کنید که با توجه به افزایش طول عمر تجارت و برند شما برای مخاطب‌تان همیشه تازه و هیجان‌انگیز باشد. استفاده از یک کلمه خارجی ممکن است روش جالب دیگری برای نمایش برند شما باشد. اسامی برند می توانند خلاقانه باشد اما باید ثبت تغییرات شرکت یک پیام کوتاه و دقیق در مورد برند شما را به مخاطب ارائه دهد. اسم هایی که بر اثر غلط های املایی و یا جا به جا هجی کردن حروف ایجاد می‌شود، بسیار جذاب و وسوسه انگیز است. اما از طرفی اگر مشتریان‌تان نتوانند اسم برند شما را به راحتی بنویسند، خواندن و به خاطر سپردن آن دشوار باشد یک جای کار را اشتباه رفته‌اید.

دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید.

انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نام‌های بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید.

در فرانسه اما این ماشین به DEUX CHEVAUX یا دوشو به معنی دو اسب معروف بود که نشان می‌‌داد دو برابر یک اسب قدرت دارد. احتمالا در ایران هم به دلیل همین مشابهت آوایی نام ژیان را برای این ماشین کوچک و ضعیف انتخاب نمودند. شاید برخی از دوستانی که الان این مقاله را می‌خوانند سن‌شان به ژیان قد ندهد و یا این که در زمانی که این ماشین در ایران به وفور یافت می‌شد بسیار کوچک بوده‌اند. دوره آموزش گوگل سرچ کنسول، دوره‌ای ویدیویی و جامع برای آنالیز و … بعد از راه‌اندازی سایت برای نگهداری از وب‌سایت و رساندن آن به مرحله‌ی درآمد زایی به خدماتی احتیاج دارید که…

معیار دوم انتخاب یک برند منحصربه‌فرد بودن و خاص بودن نام شما نسبت به رقباست. از همه مهم‌تر دامنه مشابه آن نباشد و تمامی اکانت های شبکه‌های اجتماعی آن خالی باشد. اما امروزه زمانه تغییر کرده و والدین خیلی به معنای اسم فرزندشان و اینکه منحصربه‌فرد خاص باشد و آوای قشنگی هنگام صدا کردنش دارد یا نه اهمیت زیادی می‌دهند. منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است. سلام با تشکر ، مطالب را خوب و روان بیان فرمودید آنچه مغفول مانده بود منابع تعیین نام و چگونگی ساخت نام است و بهتر بود در این زمینه هم بیشتر توضیح میفرمودید. بعد از اینکه نام برند را بر اساس تمام نکات فوق یافتید ، حالا باید آن را از نظر قابلیت ثبت شدن نیز چک نمود.