به قول قدیم ها درد و بلا تون بخرو توی سر اون کارمند و کارشناس و مدیری که وظیفه ش اینه ولی کار کسی رو انجام نمی ده . ما توی این مطلب، هم تعدادی ایده و موضوع برای پیدا کردن دادیم و هم تعدادی مثال زدیم. بعد فضای کافه، تابلو، منو و هرچی که توی کافه در معرض دید مشتری قرار میگیره رو با فضای ادبیات کلاسیک یکپارچه کنید. شما که علاقه به ادبیات دارید، یه اسم مجاز بذارید مرتبط با همین حال و هوا. اگه میخوای اسم راننده پسند بذارین یه روش خوب استفاده از اسمهایی که روی ماشین ها یا پشت ماشین ها می بییند.

همانطور که می دانید، این روزها انتخاب نام برند برای هر کسب و کاری یکی از دغدغه های اصلی است. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در آینده، به بازارهای بین‌المللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب می‌کنید را به زبان‌های دیگر چک کنید. مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر می‌کند. روی بسته‌بندی این صابون‌ها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است. از آن جایی که اسم های مناسب و قابل تلفظ قبل از انتخاب شما ثبت شده اند، برای انتخاب نام برند استفاده از ترکیب یک اسم خاص و بعد وند های اشتقاقی فارسی توصیه می شود.

به همین خاطر این نکته را مدنظر داشته باشید که شاید روزی اسم کسب و کار شما عوض شود. در واقع اسم شما قرار ثبت شرکت در تهران نیست موجب موفقیت و یا عدم موفقیت شما شود. اسم فقط به‌نوعی فعالیت و تلاش شما را به دیگران معرفی می‌کند.

بهروز، لندکروزر که در ایران می‌گوییم لندکروز، البرز، چی‌توز، مزمز، بارز، لکسوس که در ایران می‌گوییم لکسوز، همگی نشان از این دارند که صدای «ز» در پایان اسامی برند در ایران پرطرفدار است. طبیعتا هر مالک برندی می‌خواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر می‌خواهید نامی فوق‌العاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نام‌ها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید.

  • حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید.
  • به این ترتیب شانسی برای داشتن دامنه های از قبل ثبت شده را نیز خواهید داشت.
  • از حرف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف استفاده نشده باشد، همچنین از ترکیب چند حرف استفاده نشود.
  • ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • سپس می‌توانید مشخص کنید که به دنبال چه نوع اسمی هستید.

ایده‌های خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی می‌توانید از آن‌ها دریافت کنید. پیش از این گفته بودیم که اسامی باید به راحتی هجی شوند. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود. در این مورد مثالی نمی‌آوریم و به شما اجازه می‌دهیم از تخیل خود استفاده کنید. من بیصبرانه منتظر پرسشهای شما درباره این موضوع می باشم.

بهتره یه اسمی انتخاب کنید که یه جورایی نوع محصولات شما رو نشون بده. ولی خب توی همین ایرانم اسم خیلی از فروشگاه ها غیرایرانی هستن. هم میتونید یه خارجی بذارید؛ هم یه ایرانی ساده که تلفظش هم برای غیرایرانی ها مشکل نباشه. یه سری سیلابس هایی داشته باشه که گفتنش برا هیچکدوم خیلی دشوار نباشه. اگه پیشنهادی دارید با محصولتون رو بگید؛ شاید بتونم راهنماییتون کنم. ایرانیا داره چظور میتونه برای ملت های دیگه هم جالب باشه برای انتخاب اسم دومنظوره مشکل دارم.

در واقع اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کرده‌اید به هدر می‌رود. پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همه‌ی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته تغییرات شرکت می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید. در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است.

کلید هفتم: از اعداد هوشمندانه کمک بگیرید

باید بگوییم که بهترین و خاص ترین اسامی برای برند، یک نتیجه محرمانه و به یادماندنی هستند. در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید به خوبی فکر کنید و با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مرتبط با کسب و کار خود آغاز کنید. شما باید کلمات، تجربیات توصیفی کسب و کار خود را به خوبی بشناسید. نام برند، نقش اساسی را در برندسازی و مدیریت برند شما بازی می کند. در واقع شما تبلیغات می کنید تا مهمتر از معرفی محصولات و خدماتتان، برندتان را به مخاطبان بشناسانید.

سایت پیشنهاد نام برند انگلیسی

شما می‌توانید از کلماتی مانند هیمالیا، آمازون، تخت جمشید و هر مکان طبیعی و تاریخی شناخته شده در انتخاب نام برند خود استفاده کنید. ببخشید من تو حوضه فروش لوازم اسپورت ماشین فعالیت دارم و تا الان نتونستم اسم سایتم رو انتخاب کنم. اگر دقیق تر بگید چه نوع مواد غذایی می‌فروشید بهتر میتونم کمکتون کنم. چون مواد غذایی خیلی گسترده هستش و بهتره اسمی انتخاب کنید که به زمینه فعالیت خودتون مربوط بشه. این هایی که گفتی هر سه برای فروشگاه لباس استفاده میشه.

نام‌های پسران

آبعلی که با دوغ‌های معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. نکته جالب‌تر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آن‌ها با صدای «آن» به پایان می‌رسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. طبیعی است که اگر فردی حرفه‌ای باشیم هیچ‌گاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نام‌ها نمی‌رویم.

بنابراین هنگامی‌که شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب می‌نمایید – قوانین همچنان یکسان است. در واقع نام‌های خوب ، استراتژیک هستند و نیاز به آزمودن و اثبات دارند. با این حال، آنچه ممکن است این کار در ابتدا آسان به نظر آید اما به سرعت به عملی فوق‌العاده چالش‌برانگیز تبدیل می‌شود. مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است. بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد . تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که انتخاب نام برند یک فرایند مکانیکی نیست. در نام این برند x و y بیانگر این است که محصولات این فروشگاه هم مرتبط با آقایان و هم مرتبط با خانوم ها می باشد. است که یک فروشگاه اینترنتی در زمینه مد و پوشاک می باشد.

احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا ثبت برند کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.