انتخاب اسم برند امروزه برای فروشگاه، موسسات، وبسایت، مرکز، شرکت، برند تجاری و… به عنوان یک امر مهم تلقی می شود. در این زمینه باید دقت بالایی را به کار گرفت زیرا ثبت شرکت در تهران انتخاب یک اسم درصورتی که بعدها از انتخاب آن پشیمان شوید دردسرهایی را ایجاد می کند. به همین خاطر بهتر است در این زمینه آشنایی و اطلاعات لازم را کسب کرد.

  • باید مانند “کلمه بازی” با یک نام تجاری بازی نمود تا مشخص شود یک نام از زبان مصرف‌کنندگان متفاوت به چه اشکالی قابلیت تحریف و ناقص بیان‌شده را دارد.
  • در برندسازی، مانند زندگی روزمره، هیچ چیز بدتر از جناسی نیست که باعث توجه شما به موارد زیاد شود.
  • پیشنهاد اسامی و عناوینی که به تشکیلات دولتی و کشوری اختصاص دارد، از طرف متقاضیان پذیرفته نمی‌­شود.
  • نام ­های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرند شما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف ­کنندگان منتقل نمایند.
  • اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید می‌توانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید.
  • شاید اگر در ایران نامی‌متناسب برای آن می‌گذاشتند مثل فولکس قورباغه‌ای این ماشین می‌توانست معقول‌تر ظاهر شود.

اگر خودتان به تنهایی نمی‌توانید یک نام تجاری مناسب برای برندتان پیدا کنید باید از بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. انتخاب اسم برند شاید کار ساده‌ای به نظر برسد اما همین که شروع به انتخاب اسم برای برندتان کنید متوجه خواهید شد که این کار چندان نیز ساده نبوده و چالش‌های زیادی دارد. انتخاب کردن یک نام تجاری برای برند زمانی دشوارتر می‎شود که قصد داشته باشید این برند را به صورت رسمی به ثبت برسانید. ثبت قانونی برند قوانین و اصولی دارد که با اطلاع داشتن از آن‌ها می‌توانید راحت‌تر برای انتخاب نام برند خود تصمیم گیری کنید.

اما رسیدیم به کلید سوم انتخاب اسم برند، نام‌های برند مرتبط

پس از انتخاب نام برند ، حال زمان این می رسد که یک لوگو مناسب برای خود طراحی کنید و سپس داستان نام تجاری و هویت و شعار برند خود را ساخته تا در تبلیغات و طراحی محصولات استفاده کنید. بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید . سلام و عرض ادب وقتتون بخیر, اسم برند برای محصولات شرکت لبنیات چی پیشنهاد میکنید? برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم.

شرکت ما در گوگل و در حال حاضر یکی از با ارزش ترین شرکت های دنیا، راجع به استراتژی کسب و کار خیلی زیاد گفته و نوشته شده است و حالا من می خوام کمی راجع به اسمش صحبت کنم. موتور بعدی هم «نیم‌اسمیت» نام دارد که برای شما اسم برند‌های پیشنهادی با ترکیب کلمات اولیه می‌سازد. شما می‌توانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژه‌های انتخابی را تایپ نموده و به عکس‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید. سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید.

چگونه اسم برند انتخاب کنیم

در برندسازی، مانند زندگی روزمره، هیچ چیز بدتر از جناسی نیست که باعث توجه شما به موارد زیاد شود. مشکل نام‌های ساختگی برند آن است که هیچ تعریف مشخصی غیر از تعریفی که مبتکر آن ارائه کرده، ندارد. با اینکه ثبت برند ثبت این اسامی آسان است، اما نیاز به صرف زمان زیاد و بازاریابی قوی دارد تا در چشم مشتریان معنی داشته باشد. نام‌های به یادماندنی به کمک پیشنهاد و تشبیه، تجربه یا جایگاه یک برند را در ذهن تداعی می‌کنند.

جز کلمات محبوب یا ترند نباشد!

Shopify’s Business Name Generator یکی از این سایت‌هاست که برای انتخاب اسم مناسب برند به کمک‌تان می‌آید. سایت Oberlo و Biznamewiz نیز نمونه‌های دیگری برای انتخاب اسم مناسب برند به صورت آنلاین هستند. اول از همه باید به شما بگوییم که هیچ قاعده کلی‌ای برای انتخاب اسم برند وجود ندارد. مثلا زیراکس مخفف کلمه xerography است و xerography، نام فنی فرآیند کپی در دستگاه‌های فتوکپی‌ست. شرکت زیراکس به همین راحتی توانسته یک نام ماندگار برای برند خود انتخاب کند و مخاطب با شنیدن آن می‌تواند بفهمد که این برند در چه زمینه‌ای فعالیت دارد و چه محصولاتی عرضه می‌کند.

نام برند باید تلفظ، نوشتار و حتی گفتار ساده‌ای داشته باشد. آیا از قهوه خاصی یا غذای خوش طعم معروفی سرو می‌کنید؟ سعی کنید صفت‌های مختلف (گرم، خانگی، شیرین و …) را با اسم نوشیدنی یا غذاها ترکیب کنید تا ببینید به چه چیزی دست می‌یابید. به احتمال زیاد از اینکه مردم با کدام یک از نامها ارتباط بهتری برقرار تغییرات شرکت کرده‌اند، غافلگیر می‌شوید؛ زیرا معمولاً رفتار مردم با انتظارات شخصی شما فرق دارد. به مدت یک هفته این صفحات را به صورت هدفمند برای مشتریان در فضای وب تبلیغ کنید. نام تجاری شما باید به نحوی انتخاب شود که سایرین نتوانند از آن نام استفاده کنند. همواره این نکته را در نظر داشته باشید، زیبایی در سادگی است.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. اما موتور بعدی که دنیای انتخاب اسم برند است نیم اسمیت نام دارد. ضمنا ما چندی پیش کارگاهی فشرده برگزار کردیم که در این کارگاه به بیان ۷ کلید طلایی انتخاب اسم برند پرداخته‌ایم. یکی از شرکت‌هایی که کار مشاوره نام را در خارج از ایران انجام می‌دهد قصد داشت برای یک سایت فروشگاهی اینترنتی نامی انتخاب کند. انتخاب اسم برندکار شما هم در این مرحله دقیقا شبیه همین جویندگان طلاست. انتخاب اسم برندالبته تصویر روی این بستنی دراکولای معروف کارتون ترانسیلوانیا بود که چندسال پیش به اکران درآمد.

اسم انتخاب کردن یکی از چالش‌هایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر می‌کنه. حتی بعضی وقت‌ها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار می‌کنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمی‌رسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم.

هر چند که در مورد این نام معنای خاصی وجود ندارد اما جدید بودن ایده توانست به سرعـت آن‌ها را موفق کند. این شرکت ۳۴امین برند دنیا در سال ۲۰۱۷است و ارزش برندی معادل ۱۳ میلیارد دلار دارد. پس لری پیج و دوستانش همین موضوع را مستمسک خود قرار داده و نام تجاری غیر معمول گوگل را ساختند. مثال اول را با دومین برند ارزشمند دنیا با ارزش ۱۴۱میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷شروع می‌کنیم.

وقتی به این مرحله رسیده‌اید، یعنی همه مراحل عملی و قانونی کار را انجام داده‌اید و در این بخش باید شروع به تست و آزمایش کنید. قبل از انتخاب برند در مورد جامعه هدف و مشتریان خود فکر کنید. قبلا استفاده نشده و به ثبت نرسیده باشد، برای بررسی این موضوع پایگاه اینترنتی ilenc.ir کمک رسان شماست. اسامی برند انتخاب شده باید فارسی باشد و واژه بیگانه در آن استفاده نشده باشد. انتخاب دقیق کلماتی که حاوی نوعی موسیقی کلامی و الهام‌بخش هستند می‌تواند تاثیر بیشتری در مخاطبان بگذارد.