بیماریهای صعب‌العلاج به تشخیص وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی از محدودیت زمانی مذکور مستثنی می‌باشد و مقررات مربوط در آئین‌نامه این فصل پیش‌بینی می‌گردد. تبصره 2- دستگاههای اجرائی موظفند حداکثر ظرف مدت سه سال شرایط تصدی مشاغل اختصاصی خود را به سازمان اعلام نمایند . در غیراین‌صورت سازمان موظف است شرایط تصدی مشاغل اختصاصی را رأساً به شورای توسعه مدیریت پیشنهاد نماید. 5- فوق‌العاده شغل برای مشاغل تخصصی، متناسب با سطح تخصص و مهارتها ، پیچیدگی وظایف و مسؤولیتها و شرایط بازار کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیأت وزیران برای مشاغل تا سطح کاردانی حداکثر امتیاز و برای مشاغل همسطح کارشناسی حداکثرامتیاز وبرای مشاغل بالاتر حداکثر امتیاز تعیین می گردد.. ماده 61 ثبت شرکت – اعزام کارمندان دستگاههای اجرائی از زمان تصویب این قانون برای طی دوره‌های آموزشی که منجر به اخذ مدرک دانشگاهی و یا معادل آن می‌گردد در داخل و خارج از کشور با هزینه دستگاههای مربوطه و استفاده از مأموریت آموزشی ممنوع می‌باشد. ماده forty seven – به‌کارگیری کارمندان شرکتها و مؤسسات غیر دولتی برای انجام تمام یا بخشی از وظایف و اختیارات پستهای سازمانی دستگاههای اجرائی تحت هر عنوان ممنوع می باشد و استفاده از خدمات کارمندان این گونه شرکتها و مؤسسات صرفاً براساس ماده این قانون امکانپذیر است .

  • تبصره 5 – به‌کارگیری افراد با مدرک تحصیلی دیپلم و یا با حداقل سن کمتراز رقم مذکور در این ماده در موارد یا مناطق خاص برای مدت زمان مشخص و برای فرزندان شهدا صرفاً در مشاغلی که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد مجاز می‌باشد.
  • بر اساس قوانين مختلف مرتبط با نظارت بر شركت‌هاي دولتي، 9 نهاد نظارتي مي‌توانند به طور مستقيم بر فعاليت شركت‌هاي دولتي نظارت كنند كه در ادامه به بررسي آنها مي‌پردازيم.
  • ماده 87- ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته می‌باشد و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب‌ هیئت‌ وزیران تعیین می‌گردد و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی‌ربط می‌باشد.
  • به نحوی که طی هر برنامه بیست درصد از میزان تصدیهای دولت در امور قابل واگذاری کاهش یابد.
  • در صورتی که نماینده حقوقی به نمایندگی خواهان در جلسه دادرسی حاضر گردیده قاعدتاً با اعلام ایراد به سمت وی و قرار قبول ایراد منطبق با مواد 87و 88 قانون آ.د.م صادر خواهد شد.

شرایط انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان و کیفیت انتخابات را قانون معین خواهد کرد. مالکیت در این سه بخش تا جایی که با اصول دیگر این فصل مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور گردد و مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانونی جمهوری اسلامی است. این اصل در حق کسانی اعتبار دارد که بر ضداسلام و جمهوری اسلامی ایران توطئه و اقدام نکنند. در این میان قشر آگاه و مسوول جامعه در سنگر مسجد، حوزه‌های‌علمیه و دانشگاه به روشنگری پرداخت و با الهام از مکتب انقلابی وپربار اسلام تلاش پیگیر و ثمربخشی را دربالابردن سطح آگاهی وهوشیاری مبارزاتی و مکتبی ملت مسلمان آغاز کرد.

اصل نهم

به جهت اینکه مقاله فعلی با مقاله قبلی از نظر کیفی قابل تشخیص باشد، مقاله قبلی را نیز در انتهای صفحه مجدد قرار داده ایم و تشخیص کیفیت نوشته فعلی را با نوشته های پیشین یا سایر نوشته های موجود در اینترنت بر عهده کاربران گرامی گذاشته ایم. این وبلاگ جهت ارتقاء سطح علمی افراد در مورد بودجه و موارد بودجه ای در کشور ایران تهیه و تنظیم گردیده است . اما از آنجايي كه همواره در انتقال اموال و سهام دولتي به بخش غيردولتي امكان بروز فساد و تخلف وجود دارد، دولت‌ها همواره در كنار اعمال سياست‌هاي خصوصي‌سازي سعي در تحكيم نهادها و مباني نظارتي دارند. بازرسي در سازمان بازرسي كل كشور توسط بازرس يا هيأت‌هاي بازرسي مطابق مقررات قانون يادشده به عمل مي‌آيد و رسيدگي به گزارش‌هاي سازمان در مراجع قضايي و هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري خارج از نوبت است.

تشخیص خصوصی یا دولتی بودن شرکت

دراین روش اعتبارات پیشنهادی دستگاه ها ی اجرایی نامحدود می باشد وهرمقدار ازحجم بودجه را می توانند تهیه وپیشنهاد نمایند ودرنهایت تعیین اولویت ها وتصمیم گیری نهایی با دولت ویا مجلس می باشد . شرکت های دولتی درجرای بودجه ازمحل منابع داخلی خود نیاز به تخصیص اعتبار ندارند وباتنظیم وامضای فرم درخواست وجه توسط ذیحساب ازمحل وجوه تمرکز یافته وازحساب های قابل برداشت واریز پول دریافت می کنند .البته بجزدرمواردی که ازبودجه دولت استفاده می کنند. اجرای بودجه درشرکت های دولتی دراکثر موارد همانند موسسات ودستگاه های دولتی است . دولت می تواند با ارائه برنامه وسیاست های متفاوت اقتصادی وپولی نسبت به ایجاد درآمدهای تازه وجدیدی ویا با افزایش درآمدها تامیزان هزینه های تخمینی نسبت به تامین کسری بودجه اقدام نماید. عدم تعادل گاهی دراثر افزایش درآمد نسبت به هزینه است که منجر به افزایش بودجه وزمانی نیز افزایش هزینه ها نسبت به درآمدهای عمومی است که منجر به کسری بودجه می گردد.

ابلاغ بلااثر

در هر دو صورت وزرای مورد استیضاح نمی‌توانند در هیئت وزیرانی که بلافاصله بعد از آن تشکیل می‌شود عضویت پیدا کنند. لوایح قانونی پس از تصویب هیئت وزیران به مجلس تقدیم می‌شود و طرحهای قانونی به پیشنهاد حداقل پانزده نفر از نمایندگان، در مجلس شورای اسلامی قابل طرح است. مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیبی که در اصل نود و ششم آمده بر عهده شورای نگهبان است. در جمهوری اسلامی ایران، آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت اراضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است.

ماده 45- از تاریخ تصویب این قانون، استخدام در دستگاههای اجرائی به دو روش ذیل انجام می پذیرد. ز- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند براساس آئین نامه‌ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیات وزیران می‌رسد. ب- تشکیلات و سقف پستهای سازمانی مصوب حداقل پس از یک برنامه و حداکثر پس از دو برنامه پنجساله متناسب با سیاستها و احکام برنامه جدید مورد بازنگری و تصویب مجدد قرار خواهد گرفت.

بطورکلی عملیات دولت به امور5 گانه تقسیم بندی شده است ، هر امور به چند فصل تقسیم می شوند، هرفصل ازچندین برنامه تشکیل شده ، هربرنامه به چند فعالیت که کوچکترین واحد سنجش اعتبارات جاری است تقسیم می شود ، طرح ازچندین پروژه تشکیل می شود ، ، پروژه کوچک ترین واحد سنجش اعتبارات عمرانی است . مصارف ، پرداخت های دولت محسوب می گردد.وچگونگی تخصیص منابع دولت، فلسفه اقتصادی پرداخت های دولت راپایه گذاری می نماید. این نوع طبقه بندی درآمدهای دولت رادرگروه های کلی وجزئی دسته بندی کرده تا پیش بینی و تصمیم گیری درموردآنها راساده نماید. برای نیل به چنین بودجه ای که دردسترس عموم باشد ومردم بتوانند به سهولت وبطور جامع ازآن مطلع گردند برقراری طبقه بندی بودجه ای ضروری واجتناب ناپذیر است . three – اعلام موارد تخلف ونارسایی هاوسوءجریان های اداری ومالی درخصوص دستگاه های اجرایی به دستگاه های مسئول . four – بررسی کاربرد روش ها ودستوالعمل های مالی ومحاسباتی مورد عمل دردستگاه های اجرایی.

و – استعفاء وبازخریدی به موجب احکام مذکور دراین قانون و قانون رسیدگی به تخلفات اداری. 6- اتخاذ تصمیم در خصوص از کارافتادگی و فوت به سبب انجام وظیفه و سایر امور مربوط، برای کارمندانی که تابع صندوق بازنشستگی کشوری می‌باشند. 3- بررسی و تصویب دستورالعملها و رویه‌هایی که به موجب این قانون در صلاحیت شورا قرار می‌گیرد. 2- بررسی و ثبت برند تصویب شرایط احراز رشته های شغلی و نحوه تخصیص آنها به طبقات جداول حقوق. 5- بررسی تعیین نقش و اندازه دولت و اتخاذ ضوابط و سیاستهای مناسب برای کوچک‌سازی دولت‌در چهارچوب سیاستهای کلان و قوانین مربوطه . 3- وزراء آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وکار و اموراجتماعی و سه نفر از وزراء بخشهای دیگر به انتخاب هیأت وزیران.

هـ – برای اجرای نظام قیمت تمام شده، اختیارات لازم اداری و مالی به مدیران، به موجب آئین‌نامه‌ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیات وزیران می‌رسد تعیین می‌گردد. در حالی که شرکت باید بواسطه ۲ نفر (مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی) حداقل ۳ نفر (سهامی خاص) و حداقل ۵ نفر (سهامی عام) تشکیل شود، موسسات می‎توانند تنها به واسطه یک نفر تشکیل شوند. برای تولید کود زیستی علاوه بر شرکت با مسئولیت محدود مجوزی دیگر لازم است. سلام .من از طریق سامانه نسبت به ثبت اطلاعات تاسیس شرکت اقدام نمودم اما در موضوع شرکت فعالیتی رو درج کردم که احتیاج به مجوز داری و به همین خاطر اسمهای پیشنهادی تایید نمی شود.الان در مرحله ارائه و تایید اسم پیشنهادی می باشد .سوالم اینکه چطور میتونم نسبت به اصلاح موضوع شرکت اقدام نمایم. من دارم یه شرکتی رو در گیلان ثبت می کنم در واقع یک موسسه حقوقی مدارک رو هم به امضای خودم و شریکم رسوندم اما الان تقریبا ۱۰ روزه که مدارک برای اداره ثبت شرکت ها پست شده ولی نتیجه نیومده. شرکت قراردادی است که اشخاص حقیقی حقوقی بین خود به امضا می رسانند تا در چهارچوب خاصی از قوانین تعریف شده ( اساسنامه ) عمل نمایند.

کافیست همین الان تلفن را بردارید و از چند کارشناس و مشاوره معتبر سوال کنید. متوجه می شوید که زمانی که شما سرگرم کسب و کار خود هستید چه قوانینی در حال بوجود آمدن هستند. در این مجموعه مشاوره هایی توسط کارشناس های خبره به شما ارائه می شود که این مشاوره ها رایگان است و پولی از شما دریافت نخواهد شد. به همین دلیل بسیاری از مخاطب ها به دنبال این هستند که از جزئیات هزینه ثبت شرکت اطلاع پیدا کنند.

2 – اعلام گذشت از سوی ادارات دولتی باید از سوی بالاترین مقام اداری یا مقام ماذون از سوی وی صورت پذیرد. به طور ساده یعنی ایده ها و دانش فنی که منجر به تولید محصول یا خدمات شود و از نوآوری و گام ابتکاری و پژوهشی برخوردار باشد. شناسه ی ملی یک شماره ی ۱۱ رقمی است که منحصر به یک شرکت بوده و در شناسایی و استعلام قانونی بودن شرکت و وجود آن شرکت مهم ترین نقش را دارد .

سبب تقسیم بندی شرکت ها به دولتی و خصوصی آن است که دولت در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های خرد و کلان خود معمولاً تصمیماتی را اتخاذ می کند که شامل شرکت های دولتی نیز می شود. مثلاَ اجبار یا ممنوعیت در سرمایه گذاری در رشته ای خاص، ایجاد محدودیت در استخدام کارکنان و خرید اموال غیرمنقول ، مقررات ویژه در تاسیس یا برچیدن شرکت ها ی فرعی یا شعب و نمایندگی ها در داخل و خارج کشور، ضوابط خاص برای مسافرت های مدیران آن ها. می توان محدودیت صلح دعاوی و مراجعه به داوری در اختلافات طبق اصل 139 قانون اساسی، و داشتن امتیاز حق معرفی نماینده قضایی به جای وکیل دادگستری نزد محاکم قضایی را نیز به موارد فوق افزود. همان طور که بیان گردید بر طبق آمار و اطلاعات موجود در بانک جامع اطلاعات ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری، بسیاری از مدیران دولتی، وزراء و معاونین وزرای یا مستخدمین دولتی، علاوه بر دریافت حقوق دولتی به مناسبت حضور در هیات مد شرکتهای خصوصی نیز پاداش و حقوق فراوانی در یافت می نماید. هر چند در اسلام ماده ۲۶۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت برخی از ممنوعیت های برای آن در نظر گرفت شده لکن این موضوع با اهداف نظام و اصل ۱۴۱ قانون اساسی مغایر است و نوعی فساد دولتی را به همراه دارد. در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید تأمین گردد.

در حال حاضر حداقل 24 ساعت زمان برای اخذ تاییدیه نام شرکت زمان لازم هست. برای انتخاب اسم مناسب هم برای شرکت شما باید نام انتخابیتون حداقل three سیلابی باشه که امکان ثبت داشته باشه. امکان دارد بتوانید روند ثبت در سامانه ثبت شرکتها را یاد گرفته و شرکت خود را تاسیس کنید. این دقیقا یکی از بهترین و مهم ترین خدماتی است که یک کارشناس خبره باید در هنگام انجام خدمات شما باید برای شما انجام دهد. ما باید درخواست مشتری را قبول کرده و قبل از اقدام استعلام بگیریم که آیا این شرکت قابل ثبت هست یا نه.

بر اساس قوانين مختلف مرتبط با نظارت بر شركت‌هاي دولتي، 9 نهاد نظارتي مي‌توانند به طور مستقيم بر فعاليت شركت‌هاي دولتي نظارت كنند كه در ادامه به بررسي آنها مي‌پردازيم. همچنين اصل forty four قانون اساسي، نظام اقتصادي جمهوري اسلا‌مي‌ايران را بر پايه سه بخش دولتي، تعاوني و خصوصي تعريف و بخش دولتي را شامل تمام صنايع بزرگ، صنايع مادر، بازرگاني خارجي، بانكداري، بيمه، تأمين نيرو، سدها و شبكه‌هاي بزرگ آب‌رساني، راديو و تلويزيون، پست و تلگراف تغییرات شرکت و تلفن، هواپيمايي، كشتيراني و راه و راه آهن بيان كرده است. پاسخ مطلب مندرج در خبرگزاری مهر تمام منافع هلدینگ شرکت های غیر بورسی به همه سهامداران عدالت می رسد. اينگونه كاركنان كه رابطه استخدامی آنها با دستگاه اجرايی ذی‌ربط قطع می‌گردد، مي‌توانند با حفظ سوابق استخدامی همچنان تابع مقررات صندوق بازنشستگی مربوط باشند. ضوابط مربوط به رابطه استخدامي، پاداش پايان خدمت، نحوه حفظ سوابق استخدامی از حيث تابع صندوق بازنشستگی بودن و ساير موارد مربوط.