شما میتوانید به سایت رسمی این سامانه رفته و شرکت مورد نظر را جست و جو کنید. باید طبق برنامه زمانی اعلام شده، فرم درخواست را تکمیل و همراه اسناد و مدارک لازم را ارائه دهید. تمامی اشخاص حقوقی مثل شرکتهای تجاری و غیر تجاری، بانک ها، شهرداری ها، ادارات، مدارس و موسسات خصوصی برای احراز هویت باید شناسه ملی داشته باشند. با این حال در سامانه ثبت شرکتها، برای هر نوع از شرکت حداقل میزان سرمایه مشخص شده است. در این قسمت باید برخی اطلاعات مربوط به آن از جمله نوع شرکت، نام شهر و استان محل فعالیت، شماره و آدرس تماس، سال مالی و برخی اطلاعات دیگر را وارد کنید. بسیاری از افرادی که قصد انجام این کار را دارند؛ نیاز به راهنمای ثبت شرکت دارند.
- لذا از قابلیت های سودمندی که با ثبت نام کردن اینترنتی به دست می آید استفاده از همین فهرست پیگیری است که می توان به راحتی بدون مراجعه ی حضوری، پیگیر پاسخ درخواست خود شد.
- مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها؛ ممکن است براساس نوع شرکت درخواستی تفاوتهایی با یکدیگر داشته باشند.
- در سامانه آموزش الکترونیک سازمان اسناد و املاک کشور امکان دسترسی به بخش کتابخانه الکترونیک نیز وجود دارد.
- در این بخش می تواند اصالت سند مالکیت را با وارد کردن یک سری اطلاعات از جمله کد ملی فرد مالک، واحد ثبتی، نوع سند، شماره دفتر املاک الکترونیکی و …
- شما میتوانید به سایت رسمی این سامانه رفته و شرکت مورد نظر را جست و جو کنید.
- از جمله اطلاعاتی که برای ممنوع الخروجی بودن در سامانه ssaa.ir باید وارد شود، می توان به نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد اشاره کرد.
درنظر داشته باشید در ثبت شرکت دانش بنیان شرکتهای دولتی- موسسات و نهادهای عمومی وغیردولتی و نیز شرکتها و موسساتی که بیش از 50 % مالکیت آنها برای بخش دولتی می باشد نمی توانند در شرکتهای دانش بنیان قرارداد و از مزایا وحمایت های قانون دانش بنیان استفاده کنند . برایثبت شرکتدر تهران و ایرانابتدا باید هدف و موضوع فعالیت خود را مشخص کنید تا ببینید چه شرکتی مناسب کسب و کار شما می باشد. امور ازدواج ، طلاق ، معاملات املاک ، ثبت برند و شرکت و غیره از جمله خدماتی است که در این سامانه می توانید انجام دهید یا پیگیری فرمایید، شما عزیزان در صورتی که آشنایی کامل ندارید ، می توانید با ما تماس بگیرید تا کارهایتان را انجام دهیم. شرکت هایی قصد ثبت شرکت دارند و مراحل آن را توسط موسسه حقوقی و ثبتی به پایان رسانده اند ، باید خلاصه ای از شرکتنامه و منضمات آن را در ظرف ماه اول تشکیل شرکت در روزنامه ی رسمی وزارت دادگستری و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر نماید . با تکمیل اطلاعات مورد نیاز و دریافت تاییدیه پذیرش لازم است تا نسخه های اصلی تمامی صورتجلسات و تمامی موارد ضمیمه شده به آن را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی برای آدرس مورد تایید در تاییدیه پذیرش ارسال نمایید .
ماده۴) پس از بررسي كارشناسي چنانچه مورد تقاضا منطبق با مقررات نبوده و يا نقص در مستندات و مدارك ملاحظه شود، مراتب جهت رفع نقص مطابق تبصره ماده ۱ به متقاضي اطلاع داده مي شود. متقاضـي مكلف است ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به رفـع نواقص اعلام شده اقدام نمايد. در غير اين صورت مدارك و مستندات ارسالي از ثبت برند طريق پست اعاده و ادامه رسيدگي به مورد تقاضا، منوط به ورود مجدد اطلاعات به سامانه و اخذ كد پيگيري جديد مي باشد. شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند .
میزان سرمایه مورد نظر برای تاسیس شرکت و سهام مالیاتی را تعیین نمایید ،برای این بخش به یاد داشته باشید که باید اطلاعات مربوط به سرمایه و سهام همان شخصی که در صفحه ی اشخاص وارد نمودید را در کادر مربوطه پر کنید. زمانی که شماره پیگیری را در سامانه وارد می کنید تمامی مراحل و نظر کارشناس بعد از حداقل ۳ روز کاری و حداکثر ۲۵ روز کاری جهت رویت متقاضی روی سامانه نمایش داده می شود. ثبت موسسات غیرتجاری ایرانی, ثبت شرکت های تجاری و انجام ثبت تغییرات شرکت بعد از آن. سامانه ثبت شرکت ها که برای تائید و ثبت کلیه امور ثبتی هر شهر تفکیک شده می باشد در یک سامانه یکپارچه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت می گردد. در شرکت های با مسئولیت محدود تقاضانامه و در شرکت های سهامی خاص و موسسات غیرتجاری اظهارنامه می باشد.
اوراق شرکت های سهامی خاص اظهارنامه و شرکت های مسئولیت محدود تقاضا نامه و شرکت نامه می باشد . تمامی اطلاعات من جمله نام ، نام خانوادگی ، شماره همراه ، تابعیت و … وارد نمایید ، سپس تعیین کنید دریافت مدارک و کلیه امور مربوطه توسط متقاضی صورت بگیرد یا یک وکیل . [newline]بنابر ماده یک دستور العمل های اجرایی ، درخواست کنندگان باید اطلاعات مربوطه را بر اساس فرم ها وارد نمایید و پس از مراجعه به سامانه مذکور متناسب با درخواست ، تمامی اطلاعات را باید به صورت گام به گام تکمیل نمایید . پیش از روی کار آمدن سامانه ، کلیه امور ثبتی مانند ثبت شرکت ، علامت تجاری و … به صورت سنتی و دستی صورت می گرفته است . همچنین پنج نام پیشنهادی نیز باید برای شخصیت حقوقی با توجه به قواعد تعیین نام شرکت های تجاری در نظر بگیرید که به ترتیب اولویت تان در سامانه بنویسید . برای ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir باید با تمامی قواعد و ضوابط مربوطه آشنایی داشته باشید تا بدون نقص اطلاعات خود را به ثبت برسانید . در صورتی که قصد ثبت شرکت و موسسات تجاری را دارید، می بایست که اقدام به تکمیل یک سری فرم ها کنید.
سامانه ثبت شرکتها Irsherkat Ssaair
در این صفحه بر روی سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کرده و گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال نمایید. اداره ثبت شرکت ها در سراسر کشور به جهت انجام امور حقوقی و تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده و به راحتی می توان امور ثبتی را به صورت اینترنتی در سامانه irsherkat.ssaa.ir ثبت کرده و به صورت تخصصی و قانونی اقدام به فعالیت در حوزه و موضوع فعالیت خود کنید. در بخش تصدیق اصالتسند مالکیت، افراد می توانند با وارد کردن اطلاعات مربوط بهسند ملکی، استعلام آن را ازسامانه سازمان ثبت اسناد و املاک گرفته و از اصالتسندمربوطه و عدم جعل آن مطمئن شوند.
افرادی که قصد دریافت تقاضانامه برای صدور اجراییه ها را دارند، می توانند از طریق بخش پرداخت هزینه تقاضانامه صدور سایر اجراییه ها اقدام به پرداخت هزینه تقاضانامه ها به صورت آنلاین کنند. بدیهی است که در این بخش امکان پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین و با شناسه وجود دارد. مراجعه کنند ثبت تغییرات و از طریق این سایت به بخش «پیگیری درخواست» وارد شوند. در مرحله هفتم؛ می بایست که میزان و نوع سرمایه شرکت مد نظر که شامل سرمایه غیر نقدی و نقدی می باشد را وارد کنید و در نهایت به مرحله بعدی وارد شوید. اطلاعات مربوط به هیات مدیره شرکت را وارد کرده و دکمه گام بعدی را بزنید.
امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها Irsherkat Ssaair
الزام وجود دفاتر پلمپ طبق ماده 6 قانون تجارت برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت برای اظهار هزینه ها و درآمدهای خود وجود دارد. ثبت بینش در این مقاله به پیگیری پلمپ دفاتر و همچنین هزینه دفاتر پلمپ قانونی خواهد پرداخت. بعد از تأسیس و ثبت شرکت، از ابتداییترین کارهایی که باید انجام شود، پلمپ دفاتر میباشد. بدین حالت که کلّیهی صفحات شما شمارهگذاری خواهد شد و شماره ثبت شما ضمن آن قید شده و مهر نهاد ثبت شرکت در آن وارد میشود. در دورههای پایانی سال هم شرکت میبایست دفاتر را به نهاد مالیات تسلیم نماید.
با ورود به صفحه ی روزنامه، «روز شروع سال مالی»و «ماه شروع سال مالی» را در کادر مربوطه پر کنید.همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه ی شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه ی شرکت مشخص می گردد. در شرح فعالیت نیز اگر در رابطه با موضوع فعالیت نیاز به توضیح باشد توضیحات لازم را وارد نمایید.سپس با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد صفحه ی اطلاعات مرکز اصلی شوید. پس از ارسال نواقص و رفع نواقص پرونده و تشخیص اداره ثبت پرونده به مرحله آگهی ثبتی و چاپ آگهی ارجاع داده می شود. تبصره 2- تمامی آگهی ها و ابلاغیه های رفع نقص یا عدم امکان ثبت که اطلاع متقاضی از آن ضروری است در سامانه بارگذاری و از طریق کد پیگیری اختصاص داده شده به متقاضی قابل روئت خواهد بود. تبصره 1- پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه، یک کد پیگیری اختصاص داده خواهد شد و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی می رسد. انتخاب انواع شرکت برای فعالیت به عوامل مختلفی از جمله افزایش سرمایه ،جداسازی دارایی های تجاری اعضا ، امکان اداره شرکت بعد از خروج یا فوت یکی از شرکا یا سهامداران در شرکت ، امکان انتقال سهام شرکت از طریق فروش و یا آگهی پذیره نویسی و … وابسته است .
در مرحله سوم، فرمی به شما نمایش داده می شود که در این فرم می بایست که اطلاعات مربوط به شرکت خود مانند مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید و سپس، کد پستی محل شرکت را در قسمت مشخص شده وارد نمایید. پس از وارد کردن کد پستی، آدرس به طور خودکار نمایش داده خواهد شد. به عنوان مثال، در شرکت با مسئولیت محدود حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص حداقل three نفر میتوانند به عنوان شریک کنار یکدیگر فعالیت کنند.
تایید مدارک
باید نامی مناسب و کوتاه انتخاب کنید تا همه بتوانند آن را تلفظ کرده و بخاطر بسپارند. پس از ثبت اطلاعات عمومی شرکت، باید اطلاعات مربوط به متقاضی را تکمیل کنید. اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی و دیگر مشخصات هویتی باید تکمیل ثبت شرکت شود. پس از تکمیل کردن فرمی که در اختیار شما قرار می گیرد، نام و سمت کسی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است را وارد می کنید. در قسمت اطلاعات مرکز اصلی می بایست مشخصات مربوط به کد پستی و شماره ی تلفن و نشانی مرکز اصلی تکمیل گردد.