Content
حتی بعضی وقتها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار میکنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمیرسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. این بدان معنا نیست که اسم شرکت شما بایستی برمبنای محدوده جغرافیایی باشد اگر شما برای مشتریانی در بازار محلی فعالیت می کنید، آنها این را به خوبی می دانند و شما را می شناسند. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم یک شرکت اهمیت بسیاری پیدا می کند .
اگر در خارج از منطقه محلی خود رقابت می کنید، برای انتخاب اسم برند، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از نام های احتمالی (یا URL) انتخابی شما قبلاً گرفته شده است. آن را به خوبی برنامه ریزی کرده و برای ارزیابی بیشتر ایده های خود را ضبط کنید. اگر نمیتوانید کلمهای پیدا کنید که جوهر نام برند شما را کاملاً ثبت برند تجاری در خود داشته باشد، خودتان آن را اختراع کنید. کلمات در حال تغییر هستند و چرخههای تکاملی را دنبال می کنند. در انتخاب اسم برند، همیشه کلمات جدید، عامیانه و یا رسمی وجود دارند، که وارد فرهنگ واژگان میشوند. کلماتی که کاملا گمنام هستند؛ توانستهاند در نهایت جایگاه خود را در فرهنگ لغت آکسفورد کسب کنند.
نامهایی مثل دیور، آدیداس، وردپرس، اپل، یاهو، نوکیا و … محال است که از ذهن ما پاک شوند. صرف نظر از بحث تبلیغات این برندها، این نامها طوری انتخاب شدهاند که تلفظشان راحت است، سریع به ذهن سپرده میشوند و متمایز و منحصربهفرد هستند. در دنیای امروز مجبور به آیندهنگری و آیندهپژوهی کسب و کارها هستیم.
- نامی بیابید که نشان دهنده جایگاه شما و نوع محصولاتی باشد که می فروشید ، بدون اینکه نام تجاری شما نشان دهنده ی رقبای شما باشد.
- تلفظ خیلی از کلمات مخفف شده راحت نیست و در بیشتر مواقع ترکیب جالبی ایجاد نمیکند.
- یک قانون ساده وجود دارد، اگر مردم در هنگام بیان یک نام تجاری، مجبور شوند تا زبان خود را خیلی پیچوتاب دهند و یا به چهرهشان فشار وارد نمایند،حتما نام سختی انتخاب شده است.
- به خاطر همین تحسین و انتخاب نام مناسب برای برند، شما ماندگارتر و با اصالت تر خواهید شد.
- برای یافتن اسم کافیشاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید.
پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند . برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد . در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. میرسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است.
مخففسازی در زبان فارسی و همخانوادههای آن به اندازهی زبانهایی مثل انگلیسی و فرانسوی ساده و پذیرفتهشده نیست. چون ما عادت جدا خواندن حروف را نداریم (به IBM و BMW و KFC فکر کنید). پس صرفاً وقتی میتوانیم از مخفف استفاده کنیم که سرواژهها در کنار یکدیگر، یک واژهیقابل تلفظ ومقبول تشکیل دهند. با همهی این اختلافنظرها و تفاوتها، در نهایت برندها توانستهاند در میان مخاطبان خود جایگاه پیدا کنند و در ذهن آنها باقی بمانند. این اسامی معانی ذاتی ندارند اما با تکیه بر قدرت آوا و صدا توانستند نام برندهای قدرتمندی باشند. زاپوس که از واژه اسپانیایی زاپاتوس میاد و معنی کفش می دهد و هولو که شرط میبندم این را نمیدانستید؛ در واقع یک اصطلاح چینی است.
ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی
بعد از خواندن مقاله امروز، میتوانید یکی از مهمترین قدمهای راهاندازی کسبوکار اینترنتی را، درست بردارید. تا این بخش دیدید که برای انتخاب یک اسم برند زیبا باید به چه نکاتی توجه کنید. اما تنها دانستن این نکات مهم نیست؛ برای این کار باید یک سری مراحل را طی کنید و در عین حال به ویژگیهای گفته شده هم توجه داشته باشید. برای انتخاب اسم برند همه دوستان، آشنایان، همکاران و خانواده را درگیر نکنید زیرا در آخر شما باید یک اسم انتخاب کنید و شاید گروهی از عزیزان شما ناراحت شوند.
چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم ثبت شرکت در تهران و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید.
اسامی واقعی مثل او بر و اسلک انگار مستقیماً از روی دیکشنری انتخاب شدند و به ویژگی ها و خواص اشاره می کنند. اوبر به معنی مثال برجسته است و برای شرکتی با جاه طلبی های بزرگ و دور خیلی مناسب می باشد. اسامی واقعی انتخاب های خوبی هستند؛ اما در دنیایی با ۳۰۰ میلیون شرکت، پیدا کردن یک اسم از بین آنها سخت تر می شود. بدانید چه چیزی را نام میبرید، اگر نمیتوانید آنچه را که در واقع میخواهید در یک جمله بنویسید جمعبندی کنید، پس نمیدانید چه چیزی را نام میبرید. قبل از شروع اطمینان حاصل کنید که کاملاً جزئیات را درک کردهاید. بدانید که می خواهید چه بگویید، اما باید مطمئن شوید که این پیام شما توسط اسم برندتان به روشی قانعکننده و جذاب منتقل میشود.
منظور از راحت بودن این است که هر شخصی با هر لهجهای بتواند آن را تلفظ کند، بنویسد و یا در گوگل اطلاعاتی از آن بدست آورد. حتی اگر عجیب ترین اسم را برای برند خود انتخاب میکنید برای تلفظ راحت آن اهمیت قائل شوید. کافی است کمی به برندهای معروف ایران و نامهایی که برای برندها انتخاب شده نگاه کنید تا ببینید اصول انتخاب برند را نمیتوان به سادگی در قالب یک چارچوب مشخص گنجاند و بیان کرد. اسامی توصیفی مثل امریکن ایرلاین یا هوم دیپات به طور دقیق توصیف میکنند که شرکت چه کاری انجام می دهد.اما این اسم ها زیادی سنگین هستند و مالکیت و مراقبت از آنها خیلی سخت است. بعضی از برندها بزرگ، مثل اپل و کوکاکولا بعضی ها هم متعلق به کسب و کارهای تک نفره و کوچک هستند.
همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. دقت کنید که احتمالاً افراد از شما میپرسند این نام بابت چیست؟ و شما باید مقاومت کرده و نگویید. خب، به نظر ما آگاهی از همین تعداد کلید برای شروع پروسه انتخاب برند کفایت میکند و بهتر است که ما سایر مراحل انتخاب را آغاز نماییم.
برای انتخاب نام برند از سایر زبان ها استفاده کنید
اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد. نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ثبت تغییرات شرکت ارتش جمهوری اسلامی ایران است. اما میرسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً دهها کار دیگر. یعنی یک عدد بسیار بسیار بزرگ که البته نام اصلی این عدد گوگول بود و آنها با کمی تغییرات آن را ثبت کردند.
این نام حس همدلی با محیط زیست و اقیانوس ها را در جامعه ایجاد می کند و به فلسفه های تجاری آن ها کمک می کند. همچنین ممکن است علاوه بر فروشگاه خود ، در آمازون ، eBay ، Etsy یا بازار شخص ثالث دیگری به فروش بپردازید. حتی اگر این در برنامه نیست ، بهتر است ایده نام تجاری خود را در سایت های معروف بررسی کنید تا مطمئن شوید این نام ها در دسترس شماست و مشتریان شما را با سایر فروشگاه های موجود اشتباه نگیرند. هنگامی که لیستی از گزینه های نام فروشگاه خود را پیدا کردید ، برای انتخاب دامنه ببینید دامنه انتخابی شما ترجیحاً .com برای ثبت نام در دسترس است و یا خیر. این کار ممکن است کمی دشوار باشد و با توجه به اینکه .com محبوب ترین دامنه است و در سطح بالا می باشد.
بعضی نامهای فارسی هستند که چند املای متفاوت دارند یا وقتی میخواهید آنها را به انگلیسی بنویسید، چند مدل میشوند. مثلاً آسیه که ممکن است بهصورت Asie، Asiye، Asiyeh و … نوشته شود. بهتر است از این کلمهها که به شکلهای مختلف میتوانند نوشته شوند، برای نام برند استفاده نکنید.
اگر کافهتان به سبک کافههای ایتالیایی است میتوانید اسم کافه لاواز (یک نوع قهوه ایتالیایی)، کافه میلان، کافه سیسیلی،کافه ورنا، کافه فلورانس و…. یا اینکه میتوانید به سبک کافه هاگواتز که در دهلی واقع است فضای داخلی و منویتان را به سبک فیلمهای هری پاتر درست کنید. انتخاب این نام نه تنها طرفداران کتاب هری پاتر بلکه افراد کنجکاو را نیز به کافه میکشاند.