این نوع اسم‌ها به احتمال زیاد هیچ تصویر درست و واضحی در ذهن مشتری ایجاد نخواهند کرد. در بسیاری از جلسات مشاوره برندینگ در زمان انتخاب نام برند، مدیران پیشنهاد انتخاب ثبت شرکت در تهران نام را می‌دهند که بتوان مخفف نمود . از این نام‌های برند در ایران بسیار دیده‌ایم که آمده‌اند ، سرمایه زیادی صرف برندسازی نموده و بعد از چند سالی حذف‌شده‌اند.

اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد. زیاد شنیده‌اید که می‌گویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمی‌آید و زودتر به فراموشی سپرده می‌شود. در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن اسم‌های بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است. این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan به‌اندازه‌ای ساده هستند که حتی یک کودک هم می‌تواند آن‌ها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است.

انتخاب اسم برند می‌تواند فرآیندی خسته‌کننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی می‌کنند! اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است.

برای انتخاب یک اسم برند ایرانی با کمی حوصله و آشتی با کتاب‌های باستانی می‌توانید اسامی منحصر به فردی پیدا کنید. خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانی‌ها منابع بسیار غنی از اسطوره و افسانه در فرهنگمان داریم، خیلی از این اسم‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند. تنها توجه کنید نام‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آنها آسان باشد.

  • احساس زرنگی نکنید ، به دنبال کوتاه کردن مسیر موفقیت خود نباشید و نام برندهای معروف و معتبر دیگران را استفاده ، قرض و یا با تغییر ، به مالکیت خود در نیاورید.
  • در صورتی که انتخاب نام برند به درستی صورت بگیرد می توانید به راحتی لوگویی را نیز برای آن طراحی نمایید که گسترش فعالیت تجاری و خدمت شما را به دنبال خواهد داشت که بیشتر توضیح خواهیم داد .
  • البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند.
  • همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید.

قوانین و قواعد بازی به سرعت در حال تغییر هستند و باید برای رویارویی با نسل جدید کسب و کارها آماده باشیم. در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید. ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام داده‌اند و تمایز آن‌ها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند. اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، می‌توانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید. اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید.

این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. کارآفرینان می خواهند تجارت‌شان بیشترین تعداد مشتری را به خود جلب کند، اما گاهی اوقات آن‌ها تصادفا نامی را انتخاب می‌کنند ثبت برند که جذابیت آن‌ها را محدود می کند. برای مثال نام تجاری شرکتی فعال در حوزه کشاورزی الهام گرفته از آموزه‌های تاریخی بسیار قدیمی بود و به همین دلیل جوانان نمی‌توانستند آن را درک و با آن ارتباط برقرار کنند. پس از یک فرآیند دقیق تغییر نام تجاری، این شرکت توانست معروف تر شود و بیش از دویست میلیون دلار سرمایه جذب کند.

نمونه­ اسم شرکت برای انتخاب نام شرکت

کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از 45 طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید . حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود.

برای انتخاب نام حتما وقت بگذارید.مطالعه کنید.با تحقیق در ادبیات فارسی وزبان های محلی وبومی خود می توانید اسامی بسیار عالی پیدا کنید. دیوان شاعران و کتاب های مشهور ادبیات ومخصوصا فرهنگ نام ها وعلی الخصوص فرهنگ لغات بهترین منبع برای تعیین اسم برند ایرانی است. برای انتخاب اسم برند باید به عناصری توجه نمود که موجب ایجاد برند در کمترین زمان ممکن در ذهن مخاطب برندتان شود. مهم این است که این اسم معیارهای انتخاب اسم برند را رعایت نماید. در مورد پیام‌هایی که از دیگران در خصوص خدمات و محصولاتشان دریافت می‌نمایید، فکر کنید.

اسم برای برند

حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. فرآیند نام گذاری برند یا همان انتخاب اسم برای برند، یکی از انتخاب های اساسی در برندسازی به شمار می آید زیرا این همان اسم برند است که می تواند تداعی کننده ی محصول و یا خدمات آن برند در ذهن مخاطبان باشد. پس نام گذاری برند باید در عین مفید ومختصر بودن بسیار قدرتمند انجام گیرد زیرا باید بتواند جایگاه ویژه ای در ذهن مخاطب پیدا کند.

اسم تجاری باید دوستدار دنیای وب باشد

پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید. در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسب‌وکارتان دقت کنید.

یک نام ضعیف حتی می تواند در گسترش کسب و کار شما به بازار های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. این روشی قدرتمند برای فرهنگ سازی یا موقعیت شرکت، محصولات و خدمات شماست ثبت تغییرات شرکت تا نسبت به بقیه رقبا در بازار تمایز داشته باشید. شما می توانید از این طریق ضمن فرهنگ سازی، محصولات، خدمات و شرکت خود را نسبت به رقبای خود در بازار متمایز کنید.

در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان افزایش خواهد یافت. سپس مشاوران1ل با راه اندازی یک طوفان فکری از پیشنهادات یکدیگر بهره مند می‌شوند. چارچوب‌هایی که در مورد قبل مورد بررسی قرار دادیم، انتخاب اسم برند را بسیار ساده‌تر می‌کنند. برای اینکه یک اسم منحصربه‌فرد برای برندتان انتخاب کنید بهتر است تمام صفت‌هایی که به گونه‌ای بیانگر کسب و کار شما هستند را به سایت انتخاب اسم برند بدهید. همچنین تمامی کلماتی که با کسب و کارتان مرتبط هستند می‌توانند در انتخاب نام برند بسیار کمک کننده باشند.

یکی از مهم ترین معیار های انتخاب یک اسم پیج مناسب برای اینستاگرام خودمان بدون شک انتخاب نام کاربری میباشد که تلفظ آن راحت و آسانتر باشد. حتی اگر اسم پیج بلند تر از حد معمول هم شد اما تلفظ راحتی را داشت حتما از آن استفاده کنید. درنهایت، برند درست می‌تواند اعتبار کسب و کار را نیز به دوش بکشد. به طوری که پس از گذشت سال‌ها و اجتماع مخاطبان و مشتریان، دیگر دغدغه مشتریان جدید اعتماد به کسب و کار نیست.