نام‌هایی مانند کافه فلامینگو، کافه دارکوب، کافه بلوط، کافه ترنج از این دست نام‌های ساده و یک کلمه‌ای هستند. را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند. جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. ۴- خود را محدود نکنید و تمامی اسامی ممکن را در نظر بگیرید. خلاق باشید و اسمی انتخاب کنید که متمایز بوده یا معنای خاصی داشته باشد. استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم می‌تواند توصیفی از شرکت شما باشد.

ایده برای اسم برند

مثال بارز این موضوع، شرکت مشهور اپل است که با نوآوری‌های مداوم و عرضه محصولات و فناوری‌های کاملاً متمایز، نام خود را در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای جهان تثبیت نموده است. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا می‌کند توجه داشته باشید. داشتن هویت بصری برند یکی از ارکان مهم کسب و کار ثبت برند است. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد می‌شود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد. ما در این مقاله دو ایده جالب برای اسم برندتان به شما معرفی کردیم. اما پیدا کردن تک تک اسم های نشئت گرفته از طبیعت و یا آشنایی با تمام کهن الگو ها و انتخاب درست آن ها، کار بسیار مشکل و زمان بری است.

اسامی گل‌ و گیاهان و درختان و میوه‌ها

وقتی برای اولین بار وارد فعالیت‌های استارت‌آپی می‌شوید، ممکن است ایده‌های کمی در مورد این‌که چگونه خود را برای عموم مردم عرضه کنید، داشته باشید. احتمالاً مانند اغلب کسب‌وکارهای نوپا، در سطوح اولیه تنها بر توسعه ایده محوری و جنبه‌های فنی آن متمرکز می‌شوید. با این حال، نام برند شما نباید با این تمرکز محدود انتخاب شود. اگر نام استارت‌آپ شما بیش‌ازحد خاص باشد، به رشدتان کمک نمی‌کند.

خودتان را در ذهن مصرف‌کننده قرار دهید و جای او بگذارید. به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند. طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کرده‌اند. امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است.

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید. توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد .

  • 15- دامنه های اینترنتی مرتبط با فروشگاه های اینترنتی را انتخاب و ثبت کنید.
  • “بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است.
  • اما به هر صورت شاهد هستیم که داشتن یک عنوان یا نام تجاری قدرتمند هم بسیار اهمیت دارد.

اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. در اصل شما باید تلاش کنید تا یک مفهموم به کمک تمرینات ذهنی به وجود آورید یک تصویر چشمی باعث یاد اوری دف شما در ذهن مخاطبان است.شما باید بتوانید نظر و ایده هایتان را به عرصه حظور در بیاورید. لازم به ذکر است که افراد برای انتخاب نام برند خود نباید از راه دیگر غافل بمانند. که این امر با دقت کردن بر مسائل ابتدایی قابل دست یافتن است. در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه را بررسی و استعلام بگیرید.

طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. مابکل رادر این پیشنهاد را میدهد که میتوان از کلماتی استفاده کرد که باعث به وجود آمدن تجربه ای بشود.دلنشین بودن ، احساسی بودن، پر توان بودن و .. برند عبارتست از یک نام،علامت،طرح،شکل،رنگ و……که به منظور متمایزنمودن کالاها و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد و سبب متمایزشدن کالاها و خدمات یک تولیدکننده با کالاها و خدمات تولیدکننده دیگر و مشابه آن می گردد. در ادامه تعدادی از اسامی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم. شما می توانید از اسامی ذکر شده برای برند خود استفاده کنید.

اهمیت انتخاب نام برای برند

پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب می‌کنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. مهم‌تر از همه اینکه انتخاب یک نام تجاری کوتاه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان آن را راحت‌تر یادآوری کنند و به خاطر بسپارند. این امر به طرز شگفت‌انگیزی در مبارزات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد.

ابزار انگلیسی برای پیدا کردن اسم سایت

برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است.

به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید . در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین ثبت شرکت نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت . برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید . ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید.

دقت کنید که اگر نام‌های مشابهی در لیست کوتاه خود نگه دارید، گرفتن بازخورد دقیق از آن‌ها دشوار خواهد بود. حتی اگر در حال حاضر قصد راه اندازی کسب‌ و کارتان را ندارید، زیرا احتمال اینکه دامنه و آیدی موردنظرتان توسط فرد دیگری اِشغال شود، بسیار زیاد است. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به منظور ثبت تغییرات خوشامد گویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. البته لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد. هر آنچه که دوست دارید مشتریان هنگام استفاده از خدمات/محصولات شرکت شما حس کنند را شرح دهید.