از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی پیگیری ثبت تغییرات شرکت کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. شرکت ایلیا در این مقاله درباره ی اسم شرکت و اسامی خاص برای برندو شرکت مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه می نماید تا راهنمای شما باشد .

  • وجود دارند که به راحتی می‌توانید انتخاب اسم برند خود را به آن‌ها بسپارید.
  • یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید.
  • هویت بنیادین برند شما مطمئناً یکی از مواردی است که شما را منحصر به فرد می کند.
  • نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل به‌کارگیری باشد.
  • با حدود 300 میلیون ، پیدا کردن یک نام برند از داخل فرهنگ لغت واقعا سخت است.
  • در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان افزایش خواهد یافت.

داشتن یک راهبرد کلی برای نامگذاری برند اصلی‌تان و زیرشاخه‌های جدیدی که به خاطر گسترش برندتان به وجود می‌آیند اهمیت مضاعفی می‌یابد. با دسترسی بیشتر به اطلاعات در مورد مردم و فرهنگ‌های گوناگون و در نظر گرفتن تنوع فرهنگی کشورهای مختلف بر این مسئله فائق شوید. محدودیت‌ها، وجود واقعی ندارند بلکه ساخته و پرداخته ذهن انسان هستند. نامگذاری برخلاف آنچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند، یک فرآیند به مراتب پیچیده است.

برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان‌ بزرگ باشد، از حال به فکر سازمان‌دهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود. بهترین نام‌های تجاری توصیف‌کننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را به‌درستی به عناصر احساسی تبدیل می‌شود.

لیست اسامی دائما بروز رسانی می شود

در نهایت یک نماینده برای برگزاری این جلسه و مدیریت آن انتخاب کنید که دارای شخصیت و زمینه فکری قوی باشد. در طول جلسه به دقت به صحبت ها گوش دهید و در صورت امکان آنها را یادداشت یا ضبط کنید. پس از پایان طوفان فکری و یافتن نام های جدید، در مورد هر یک از اسامی پیشنهادی برای اسم برند رای گیری کنید. تبریک صمیمانه ما را بپذیرید… شما به مرحله ثبت برند رسیدید حالا باید دیگر به فکر یک استراتژی فروش انفجاری باشید. اگر هنوز سایت ندارید می‌توانید از خدمات طراحی سایت ما نهایت استفاده را ببرید و یا از خدمات گرافیکی تیم حرفه‌ای اورامان وب بهره‌مند بشوید. حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم.

هم دقیقاً همین‌طور است، بخصوص وقتی‌که قرار است هویت و بیزینس شما را به دیگران معرفی نماید. پس هیچ‌وقت از سر عجله و سهل‌انگاری اسمی را انتخاب نکنید که بعد از چند سال بخواهید نام برند خود را عوض نمایید و برای معرفی مجدد آن هزینه‌های زیادی را متقبل بشوید. کافی ثبت شرکت است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهم‌ترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید. سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهم‌ترین کلیدواژه‌های کسب و کار خود را مشخص نمایید.

اسامی خلاقانه برای برند

۱- اسامی شرکت‌های دیگر را چک کرده و ایده‌های خود را با آن‌ها مقایسه کنید. برای مثال به جای استفاده از کلماتی مانند سیستم از سامانه یا به جای استفاده از تکنولوژی از فناوری استفاده کنید. این اسامی باید در لغتنامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشند. اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد.

میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل به‌کارگیری باشد. ذهن انسان ثبت برند برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نام‌های بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد.

اخذ نشان استاندارد ملی ایران

البته امروز اگر برندی وجود داشته باشد که سایت یا کانال نداشته باشد از بقیه شرکت ها عقب می ماند و در واقع نمی توان نام آن را برند نامید. زیرا، در صورتی که امکان به ثبت رسیدن یک اسم وجود نداشته باشد، انتخاب آن هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت. لذا، پیشنهاد می شود قبل از انجام این کار، ابتدا قوانین و مقرارت وضع شده توسط سازمان مالکیت معنوی در این زمینه را با دقت مطالعه کرده، سپس تصمیم به برگزیدن اسم مد نظر نمایید.

راه‌­های حمایت از نام شرکت

انتخاب اسم برند به‌درستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد حرفه‌ای در حوزه کسب‌‌و‌کار است. مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید. آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن نکات مهم و بایدها و نبایدها در مورد نام مناسب شرکت و برندسازی، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا می‌کند توجه داشته باشید. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد می‌شود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد. مشاورین حقوقی در موسسه ثبت نوول با تخصص و کارآزمودگی خود آماده ارائه نمونه اسم شرکت برای شرکت و موسسه مورد نظر متقاضیان می باشد .

قدم دیگری که باید قبل از شروع طوفان مغزی یا قرار دادن قلم روی کاغذ بردارید، این است که منظره رقابتی را برای برند خود ترسیم کنید. برای این منظور، لیست کاملی از همه رقبا در اسم برند خود تهیه کنید. همان‌طور که نام‌ها را جمع می‌کنید‌، آن‌ها را به شش دسته‌ای که در بالا ذکر شد تقسیم کنید. اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند.