هر کسی چند نام پیشنهاد دهد و همه آن‌ها در یک لیست نوشته شوند. سپس همه اعضا در مورد هر اسم نظر دهند و امتیازی از ۱ تا ۵ به هر یک اختصاص دهند. با در نظر گرفتن امتیازات، انتخاب نام برند خیلی راحت‌تر می‌شود.

از آنجا که نام برند در ذهن مصرف­‌کنندگان وابستگی بسیار زیادی با نوع محصولات یا خدمات دارد، تغییر نام برند برای بازاریابان بسیار دشوار است. به‌همین دلیل، قبل از نامگذاری برند، باید نام برند، مورد مطالعه و بررسی عمیق قرار گیرد. دیگر زمان آن نیست که مانند کارخانه‌های سوهان قم نام برند محصولات خود را بر اساس نام خانوادگی یا پدران و برادران تعیین کنیم. توجه داشته باشید مهمترین عامل در انتخاب نام برند غیر تکراری بودن آن است و این بدین معناست که شما نمی توانید نام یا برندی را که توسط شخص دیگری به ثبت رسیده است را انتخاب و ثبت نمایید (مگر در طبقات متفاوت).

  • شما اگر نامی را انتخاب کنید که شرکت های بزرگ قبلا آن را انتخاب کرده اند بدون شک برند شما در بین انبوه تبلیغات آنلاین و محیطی گم می شود.
  • در مقابل؛ انتقال نام تجاری تقریباً غیرممکن است و در صورت امکان نیز انتقال نام تجاری باید همراه با انتقال شرکت یا بخشی از آن باشد که با نام تجاری شناخته می‌شود.
  • اگه بخوام براتون مثالی بیارم اسم آژانس مسافرتی سنباد، به معنی شخصی هست که دائماً در سفر هست.
  • علائم تجاری؛ کالاها و خدمات، طبقه‌بندی بین‌المللی خاصی دارد و در حال حاضر به ۴۵ طبقه تقسیم‌شده است.

هرچه نام برند و پیام شرکت شما عمیق ­تر باشد، شما فاصله ی بیشتری با رقبای خود خواهید یافت. با انتخاب این اسامی این امکان را پیدا می کنید تا نام برند خود را به کمک برانگیختن حس مشترک محبت و عشق به طبیعت، در ذهن مخاطبانتان ماندگار کنید. در این مرحله حتی می توانید به فعالیت های بازاریابی که در آینده منجر به معرفی بهتر نام برند شما خواهد شد، فکر کنید.

لیست اسامی خاص برای انتخاب نام برند تجاری

اگر گمان می‌کنید که دیگر به انتهای راه رسیده و می‌توانید با انتخاب نام برتر خود از میان تمام گزینه‌های معرفی‌شده نفسی راحت بکشید، سخت در اشتباه هستید. یافتن ویژگی‌هایی که نام ثبت تغییرات شرکت برند را برتر می‌کند از نکات ابتدایی و البته مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد. حال با در دسترس داشتن این ویژگی‌ها می‌توان وارد مرحله بعدی شد و به‌گزینش نام موردنظر پرداخت.

انتخاب نام برند

از کنار هم قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارائه می دهند، در ذهن کاربر یا مصرف کننده نگرشی متفاوت شکل می گیرد که می تواند بر خرید محصول تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب نام کوتاه و با معنی است. برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. سلام و عرض ادب وقتتون بخیر, اسم برند برای محصولات شرکت لبنیات چی پیشنهاد میکنید?

نمونه اسم برند

شما این حضور ذهن در به یادآوری نام و تصویر برندهای گوناگون را تماما مدیون خوش‌فکری طراحان و بنیان‌گذاران این برندها هستید. این افراد خلاق با رعایت چند قانون اساسی در نام‌گذاری برند و طراحی کردن لوگوی خود برای همیشه در حافظه‌ی ثبت برند تجاری شما ماندگار شده‌اند. حالا اگر دوست دارید رمز موفقیت این برندها را بدانید، با ما همراه باشید تا با قوانین اساسی برای انتخاب نام و لوگوی برند آشنا شوید. باز هم از بین موارد باقی مانده نظرسنجی کنید تا در نهایت سه اسم باقی بماند.

روش انتخاب نام برند  Brand Name

برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید . در این میان انتخاب نامی زیبا و ماندگار در بازار بسیار دشوار می باشد و از سویی زمانبر خواهد بود . اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و خدمات شما است.

البته معادل نویسی الفاظ فارسی به خط بیگانه و استفاده از الفاظ خارجی برای صادرات کالاهای داخلی، مجاز است. مطابق قانون، صاحب یک نام تجاری همانند صاحب یک علامت تجاری دارای حق استفاده انحصاری است. تفاوت موضوع شرکت یا موسسه نمی‌تواند مجوز انتخاب عین نام تجاری ثبت‌شده باشد. اختیار یک نام تجاری به هنگام ثبت شرکت یا موسسه، اجباری است. در تعریف مفهومی، برند نشان تجاری، لوگو و یا مجموعهٔ تمام عناصر بصری یک شرکت نیست؛ برند احساس عمیق درونی یک انسان در مورد یک محصول، خدمت یا شرکت است. پس از آن اسم ها را بررسی میکنیم و بعد از بررسی اسم های منتخب را انتخاب می کنیم.

برای مثال، عرضه مارگارین به بازار با علامت تجاری که تصویر یک گاو داشته باشد مردود خواهد شد چون علامت موجب گمراهی مصرف‌کنندگان خواهد شد و مصرف‌کنندگان به‌احتمال، تصور خواهند کرد که این علامت به محصولات لبنی مرتبط است (مانند کره حیوانی است). اگر فکر می‌کنید می‌توانید به‌درستی این عبارت‌ها را در فارسی با عبارات بین‌المللی مطابقت دهید زیاد خودتان را اذیت نکنید. ما در این نوشتار نام شرکت را «نام تجاری» و برند را زیر مجموعه و حتی معادل «علامت تجاری» می‌دانیم. بر اساس قانون ممانعتی وجود ندارد که نام تجاری و علامت تجاری یکسان ثبت شوند. نام شرکت شما جنبه اثرگذاری در هویت شرکت شماست زیرا این اسم روی سربرگ، کارت ویزیت، وب سایت و …

بازرگانان و فعالان اقتصادی به اهمیت برند کاملا واقف هستند و به همین دلیل پس از ثبت شرکت به سرعت به دنبال ثبت برند می باشند. مرجع انتخاب نام فارسی برای برند واژه نامه های دهخدا و معین است. به اعتقاد Ira Bachrach ثبت شرکت در تهران ، یکی از شناخته شده‌ترین مشاوران حوزه بازاریابی و مدیر شرکت مشاوره‌ای Name Lab، اگرچه بیش از ۱۴۰ هزار واژه در زبان انگلیسی وجود دارد، اما هر فرد آمریکایی به طور متوسط تنها با بیست هزار کلمه آشناست.