با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده تغییرات شرکت ای برخورد خواهید کرد . هدف ما رشد و توسعه برند و برندسازی است به صورت آنلاین و در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده برند به صورت مستقیم می باشد. به امید اینکه در آینده نه چندان دور شاهد برندهای جهانی باشیم که منشا ایرانی داشته باشند.

انتخاب نام تجاری

البته راهكاري حقوقي براي ممانعت از ادامه چنين تخلفي وجود دارد كه در بخش دعاوي، گفته خواهد شد. روز اول نقشه های بسیار جاه‌طلبانه داشتیم از همان روزها به این فکر می‌کردیم که مثل همه شرکت های ایرانی به یک نام مستعار نرسیم یعنی اینکه اسم در ثبت شرکتها شرکت باشد “سیب کاران فناوری هزاره سوم” ولی بین خودمان صدایش کنیم “اپل”. انتخاب و ثبت علامت تجاری (ثبت برند) قانوناً اجباری نیست. البته با توجه به مزایای ثبت علامت تجاری، عقلاً ثبت آن لازم است.

شما به عنوان صاحب استارت آپ باید به مدتی طولانی با این نام زندگی کنید بنابراین مطمئن شوید که از انتخاب نام راضی هستید و اعتقاد دارید برای مشتریان این نام طنین انداز خواهد شد. اگر این قدم به درستی برداشته شود می تواند انتظارات مشتریان را برآورده کرده و تجارت شما را به موفقیت برساند. نمونه کارها; قدرت شرکت دیجیتال مارکتینگ را اثبات خواهند کرد.

استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد . وسیله ای برای بازاریابی و پایه و اساس شهرت و معروفیت شرکت ها می باشند.

آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعاره‌ای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری است که رود بزرگ آمازون را به خاطر می‌آورد. دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم.

۹ مطمئن شو اسمی که انتخاب کردی آزاد است

همچنین به گزینه های بیشتری برای ثبت برند دست یابید. وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی وب سایت است. وبزی با استفاده از ابزارهای پیشرفته به شما امکان ساخت یک سایت منحصر به فرد و با سلیقه خودتان را بدون نیاز به دانش فنی را به شما می دهد. برای ساخت سایت با وبزی دیگر نیاز به استخدام طراح سایت و یا یادگیری طراحی سایت ندارید و در کمتر از یک ربع می توانید سایت دلخواه خودتان را طراحی کنید. پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید. اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

البته نکته‌ی دومی هم هست و اون شرکت‌های مشاور مدیریت (در سراسر جهان) هستند که از تبدیل هر مسئله‌ای به یک فرایند پیچیده‌ی خاص شگفت انگیز، سود می‌برن. جدا از مثال‌های ایرانی که گفتم، در سطح جهان هم مثال از این دست زیاده. به نظر میرسه که در بلندمدت، این هویت سازمان و محصول هست که بر برند سایه می‌ندازه. اما فکر نمی‌کنم در تاریخ بشر، هیچوقت “ندانستن”، مانع حرف زدن شده باشه. پس بگذار من هم این روند “طبیعی” رو خراب نکنم و این “سنت قدیمی” رو حذف کنم.

  • نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید.
  • تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.
  • اغلب شرکت ها در ابتدا به سمت انتخاب این نوع نام ها کشیده می شوند زیرا با کاری که انجام می دهند ارتباط برقرار می کنند و بازاریابی را آسان می کند.
  • چه بسا نام های زیبایی که به دلیل اهمال کاری در این مرحله از دست مالک آن خارج شدند و زحمات چندساله ایشان، پله ترقی اشخاص دیگر شده است.
  • آیا معانی منفی برای نام برند انتخابی وجود دارد؟ ممکن است نام برند انتخابی در زبان های دیگر معنی مناسبی نداشته باشد.

بهره‌گرفتن از نام زیبا و خوش‌آوایی که مرتبط با کالا یا خدمات عرضه شده باشد، ترفند پرطرفدار دیگری برای انتخاب نام برند است. نام برند کرایولا از محصول اصلی‌‌اش یعنی کرایون (مدادشمعی) برداشت شده است و جالب‌تر این‌که بین اسم برند و کهن‌الگوی اصلی آن یعنی خالق نیز تجانس آوایی وجود دارد. یکی دیگر از دغدغه صاحبان مشاغل و کسب وکار برندسازی است. افرادی که تمایل به برندسازی دارند باید بدانند که برند از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است. پس اسم برند باید با دقت فراوان و تلاش و زمان کافی انتخاب بشود. وقتی برندسازی به نحوی درست شکل بگیرد سبب رشد و شکوفایی شرکت شده و این رشد مزایای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.

برترین نمونه اسم برند اسم شرکت های ایرانی ️

شما می خواهید نام تجاری خود را برجسته کنید و متفاوت باشید. اما اگر میخواهید موثرترین استراتژی نام تجاری را داشته باشید، همچنین باید انگشت خود را روی پالس آنچه که در صنعت شما کار می کند (و آنچه که کار نمی کند) نگه دارید. هر چه وضوح بیشتری پیدا کنید که چه کسی هستید و چه چیزی می خواهید، بیشتر می توانید هویت نام ثبت شرکت تجاری خود را به یادها بسپارید و نام تجاری خود را برجسته و مشتریان را جذب کنید. استفاده از نام های شخصی ممکن است در شناسایی برند شما در سطح کوچک شهر و یا منطقه محل سکونت شما بسیار کمک کننده باشد. برند های قوی مانند Google ،eBay و Skype نام های قابل شناسایی و به یادماندنی دارند حتی اگر کلمات واقعی نباشند.

NameMesh ابزار هوشمندانه ای است که به شما کمک می کند تا یک نام تجاری را برای شرکت، اپلیکیشن یا محصول خود تنها با یک جستجوی ساده پیدا کنید. هنگام استفاده از این ابزار، بلافاصله می توانید پیشنهادات فوری را برای کلمات کلیدی که تایپ می کنید، دریافت می کنید. البته گفتنی است که می توان برای پیدا کردن نام های تجاری ایرانی در صورت موجود بودن، از سایت های فارسی زبان کمک گرفته و این متن صرفاً نشانگر ایده ها و روش هایی برای رسیدن به نام تجاری دلخواه است. انتخاب یک نام تجاری می تواند یکی از ساده ترین بخش های شروع یک کسب و کار یا یکی از سخت ترین آن ها باشد. اغلب اوقات شرکت ­ها به دنبال نامی هستند که تمام فلسفه ­و ماهیت کسب وکار آنها را بیان کند. ولی چنین کاری ناممکن است، به خاطر داشته باشید که نام هایی که سعی دارند مفاهیم زیادی را منتقل کنند، در نهایت هیچ چیزی برای گفتن ندارند.

مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به‌منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. برای انتخاب یک اسمِ برند ایرانی با کمی حوصله و آشتی با کتاب‌های باستانی می‌توانید اسامی منحصربه‌فردی پیدا کنید، خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانیان منابعی غنی از افسانه و اسطوره در فرهنگمان داریم، بسیاری از این اسم‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده است. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد.