Content
طبیعی است که اگر فردی حرفهای باشیم هیچگاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نامها نمیرویم. اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسبوکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. دسته سوم نامهایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام برند ندارند و خنثی هستند. نامهای خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده، استراتژی، شعار، لوگو، حواس پنجگانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. نامهای زرنگ نامهایی هستند که به دلیل ویژگیها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند. در مقابل نامهای تنبل آن دستهای هستند که نهتنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسبوکار نمیکنند؛ بلکه میتوانند ضرر هم برسانند.
هنگامی که شما تعریف کردید که چه کسی هستید، چه کسانی مشتری شما هستند، چه چیزی را به شما اختصاص می دهد و در چه موضوعی در صنعت کار می کنید، وقت آن است که در حقیقت طراحی نام تجاری خود را شروع کنید. آیا در گوگل رقابت شدیدی در جستجوی این نام برند وجود دارد؟ ممکن است نام برند شما با نام یک محصول یکسان باشد و در نتایج جستجو رقابت زیادی برای افزایش رتبه این کلمه وجود داشته باشد. داستان ها ابزار موثری برای برقراری ارتباط با دیگران هستند. یک داستان جذاب می تواند اهمیت یک نام تجاری را افزایش دهد. به عنوان مثال نام تجاری “علی بابا” بر اساس داستان عربی قدیمی “علی بابا و چهل دزد” ساخته شده است.
درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید .
همانطور که می دانید رودخانه آمازون بزرگترین رودخانه در کل کره زمین محسوب می شود. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد میکنم با عضویت پولی از سایت واژهیاب فارسی برای جستوجوی واژهها استفاده کنید چرا که این سایت گنجی از واژههای مشابه و همقافیه در اختیارتان میگذارد.
- به عنوان مثال آنها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری میشنوند.
- در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید .
- علامت باید خاص باشد تا در زمان عرضه به بازار رقابتی مورد حمایت قرار بگیرد تا ابتکار و خلاقیت علامت در آثار آن مشهود باشد.
- در میان این سه دسته اساسی از نام ها، ده ها نوع نام وجود دارد که می توان آن را برای انتخاب کلمه یا عبارت مناسب برای نشان دادن نام تجاری خود استفاده کرد.
- نام برند شما خاطر نشان کیفیت ، ویژگی های محصول یا خدمات تان می باشد و در صورت جلب رضایت یک مشتری ، سایر مشتریان را نیز به محصول و خدمت شما ترقیب خواهد کرد .
مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آنها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. در بسیاری از جلسات مشاوره برندینگ در زمان انتخاب نام برند، مدیران پیشنهاد انتخاب نام را میدهند که بتوان مخفف نمود . انتخاب نام مهمترین و اصلیترین بخش برای شروع کسب و کار است. اگر به درستی نام برند خود را انتخاب نمایید ، مشتریان را به صورت انحصاری مختص به محصول خود خواهید کرد . هر چند در این میان، برندهای بسیار معروفی در سرتاسر دنیا وجود دارند که موارد گفته شده را رعایت نکرده اند و به خوبی فعالیت خود را در سطح بین الملل انجام میدهند.
چون ما عادت جدا خواندن حروف را نداریم (به IBM و BMW و KFC فکر کنید). پس صرفاً وقتی میتوانیم از مخفف استفاده کنیم که سرواژهها در کنار یکدیگر، یک واژهیقابل تلفظ ومقبول تشکیل دهند. تغییرات شرکت کافی است کمی به برندهای معروف ایران و نامهایی که برای برندها انتخاب شده نگاه کنید تا ببینید اصول انتخاب برند را نمیتوان به سادگی در قالب یک چارچوب مشخص گنجاند و بیان کرد.
برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند. اسم شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می باشد باید در اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید. با این حال نباید از اهمیت انتخاب نام مناسب هم غافل شویم.
چگونه اسم مناسب برای مغازه انتخاب کنیم؟
یعنی بتوان آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است. نکات فوق میتواند در زمان انتخاب نام برند به شما کمک مینماید تا از تخریب بازاریابی جلوگیری نمایید.
که انتخاب یک نام و برند تجاری می تواند مانند روشن شدن یک لامپ در یک لحظه اتفاق بیافتد. ما قصد داریم در مقاله چگونه یک نام تجاری انتخاب بکنیم را توضیحاتی در خصوص انتخاب یک برند تجاری و متناسب با حرفه شما به شما آموزش بدهیم. اسم جذابی ثبت برند تجاری که با گذشت زمان تازگی خود را از دست ندهد و همچنان به یادماندنی باشد. این امر بسیار چالش برانگیز است چون روند نامگذاری و نیز سلایق افراد اغلب سال به سال تغییر میکند و پیدا کردن اسمی که تاریخ مصرف نداشته باشد، بسیار دشوار است.
این ابزارها به شما کمک میکنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید. انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد. بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود.
نامهای تجاری به یک عنصر بصری قوی نیاز دارند
پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید. به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید. ثبت شرکت در تهران در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برند در مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد. وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید.
انتخاب نام برند نام تجاری
در زمان ثبت یک شرکت بازرگانی به جهت تایید نام انتخابی از سوی شما در زمینه فعالیتتان باید اقدام کنید . مدیران موفق به آینده کاری خود می اندیشند و اسامی خاص و تکی را برای شرکت خود انتخاب کرده که باعث پیشرفت هرچه بیشتر شرکت و مطرح شدن آن ها بین اشخاص در جامعه شود. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.
نام تجاری جغرافیایی شبیه به نام تجاری توصیفی است که بیش از حد از آن استفاده می شود، به سختی به خاطر سپرده می شود و معمولا در وهله اول نمی توانند توجه مخاطب را جلب کنند. طی سالهای گذشته، بسیاری از شرکتهای کوچک با اسمهایی نظیر New York Pilates ،Canada’s Best Value Inn ،St. این نوع نام های تجاری مشکلات بیشتری دارند زیرا احتمال آن وجود دارد که شخص دیگری از همین نام تجاری برای شرکت خود در منطقه دیگری استفاده کرده باشد. به عنوان مثال، اگر در حال فروش فناوری و محصولات الکترونیکی هستید، ممکن است رقبایی داشته باشید که از کلماتی مانند “فناوری”، “الکترونیک” و همچنین “آینده” در نام تجاری خود استفاده می کنند.
از آن پس مبادلات تجاری ادامه یافت و قدرت نام های تجاری روز به روز بیش تر شده، به طوری که اکنون با قیمت های بسیار قابل توجهی مبادله می شوند. ما در مدیرمارکت تلاش داریم که بهترین اساتید رو در قالب یک مجموعه به همه ایرانیان در سطح جهان معرفی کنیم تا همگان بتوانند از اساتید مجرب نهایت استفاده رو ببرند . وب سایت مدیر مارکت با هدف ایجاد دیجیتال مارکتینگ نوین و راههای به درآمد رسیدن ایجاد شده است . اطمینان حاصل کنید که با یک نام تجاری همراه هستید که می توانید به راحتی شهرت مثبتی در آن ایجاد کنید.