پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد . نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند.
اسم برند شما باید به صورتی باشد که از ذهن مشتریان پاک نشود، حتی در ابتدای راه کسبوکار باید به فکر آینده و کمپینهای بازاریابی باشید، برند شما باید به گونهای باشد که برای تبلیغات رسانهای و اینترنتی جالب به چشم آید. انتخاب اینگونه نام ها به کمک پررنگ کردن و مهم جلوه دادن نقش مؤسسان و بهادادن به چشم اندازهای شرکت منجر ثبت تغییرات به ایجاد جوی مملو از اعتماد و ارتباط میان برند و مشتریان خواهند شد. صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ها صفحات ساده ولی هدفمند هستند که به منظور خوشامدگویی به مخاطب، معرفی یک محصول یا دعوت از او به انجام کاری طراحی شدهاند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر میدهید.
این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژههای اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. در زمان استفاده از این کلید ما بهتر است که بتوانیم از پتانسیل کاری که محصول یا خدماتمان انجام میدهد ارتباطی مستقیم با اسم برند بگیریم. در ثبت شرکت ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است. ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت (انتخاب نام برند … در انتخاب نام برند باید در موضوع فعالیتی که در آن مشغول هستید ، جواز تاسیس و یا پروانه کسب مرتبط با آن را ارائه دهید .
نکات مورد توجه برای انتخاب اسم خاص برای برند
برای نمونه میتوان از شرکت پروکتر اند گمبل نام برد که تمامی کالاهای خود را با نام های متفاوت عرضه کرده تا با دیگر کالا ها رقابت کنند. 2) از تکنیک های ذهنی برای پیدا کردن مفاهیم استفاده کنید. مابکل رادر این پیشنهاد را میدهد که میتوان از کلماتی استفاده کرد که باعث به وجود آمدن تجربه ای بشود.دلنشین بودن ، احساسی بودن، پر توان بودن و … از مسائل مهم در این موضوع می باشد. استفاده نمایید؛ که در این حالت میتوانید از اسامی دلخواه که ممکن است مقداری هم طولانی تر باشد استفاده نمایید.
- برخی اسمها خیلی منحصربهفرد است ولی نحوه نوشتن آن نیز میتواند یک چالش بزرگ برای مخاطب باشد.
- حتما این نامها ضعیف نبودند چون یک برند نمیتواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود.
- تست اسم برند از مهمترین ارکان چون شرط اول اینکه مخاطب بتواند بانام برند شما تعامل برقرار کند و حس خوبی بهش دست بدهد.
خوشخواب، برند معتبر ایرانی دیگری است که بر همین اساس نام برندش را انتخاب کرده است. به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمیشد نامی بهتر و مناسبتر از این پیدا کند!! البته شاید احتمالاً این خطای دید از آینه عقب ماشین است چون امروز برند پفک بسیار معروف است و ما شاید کمی ثبت برند هم گول این موضوع را خورده باشیم. آمازون استعاره از عظیمترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است. البته میتوان به جای استفاده از افراد کاملاً حقیقی، شخصیتهایی را برای برند بسازیم که نقش اسم برندمان را نیز به خوبی ایفا نمایند.
لیست اسامی خاص برای انتخاب نام برند تجاری
انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد. بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود. لذا می توانید امور انتخاب اسم برند خود را به ما بسپارید. سلام و خسته نباشید.من به همراه دو خانم دیگر تصمیم به کار تولید محصولات لبنی کاملا سنتی هستیم .ممنون میشم ما را در انتخاب یک اسم زیبا و مناسب یاری کنید. برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .
این نام از عناصر مترادف hrōd به معنای” مشهور” و berth به معنای “روشن، مشهور” گرفته شده است. یکی از این افراد پدر ویلیام فاتح و دیگری پسر بزرگش بود. شاید بتوان گفت شکل کوتاه شده این اسم باب است که در میان افراد رواج بسیار زیادی دارد اما هاب و داب که در قرون وسطی رایج بود منقرض شده اند. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی باشد و معنادار باشد. هر اسم برند فقط ده سال در مالکیت شما میباشد و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری میتواند اسم برندتان را به نام خود ثبت کند.
دقت داشته باشید که این کار کمک میکند تا اسم انتخابی شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمتهای مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید.
در این دسته از نام برندها، همانطور که از اسمش هم مشخص است ما از قابلیت ترکیب دو یا چند قسمت واژه کامل یا نیم واژه استفاده مینماییم. احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آنها خدمات بدهید یا روی کار آنها نظارت داشته باشید. رالف لاورن، طراح معروف لباس نیز از نام و فامیل شخصی خودش برای برند معروفش با لوگوی چوگانباز استفاده مینماید. هم ایرانی و هم خارجی از این سبک نامگذاری استفاده کرده و میکنند. ما در این مثال، برند آب معدنی دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناختهشده است.
ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است. ویژگی بصری یعنی چی؟ یعنی بشه با المانهای طراحی و گرافیکی اون رو بیان کرد. برندهایی مثل اپل، عقاب و… مثال درستی برای المانهای بصری هستن. چون با گفتن اسمشون یه تصویر واضح ازش تو ذهن مشتری شکل میگیره. این اسمها به نوعی با ماهیت محصول هماهنگ هستن و انرژی رو به دنبال دارن؛ به نوعی حس قدرت رو ایجاد میکنن تا جایی که مصرفکننده این محصول بعد از نوشیدن، احساس انرژی بیشتری میکنه. خب؛ حالا که ویژگیهای اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است!
به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. قطعا تعداد زیادی از اسمهایی که انتخاب کردهاید قبلا رزرو شدهاند. مجددا یادآوری میکنیم که اگر اسمی که انتخاب میکنید قبلا رزرو شده باشد همهی تلاشهای شما به هدر رفته است.