اگر این برندها به درستی جایگاه یابی شود، می تواند سبب تمایز آنها شود، اما به تکنیک های فروش برای افزودن ارزش آن نیاز دارد. همیشه برندهایی را می بینید که چه به دلیل ماندگاری و اصالت ، به نام افرادی است که آن را تاسیس کرده اند. گستره این برندها به اولین برندهایی که بوجود آمدند، نیز کشیده می شود. زمانی، نام فورد در هر خیابان و نام نوتلا روی هر میز صبحانه مشاهده می شد. بسیاری از نام هایی که ریشه لاتین، یونانی و یا ریشه خارجی دارند، جهت ترسیم هرچه بهتر ماهیت برند، ویرایش می شوند. رکسنا، و apple نمونه های خوب نام های ساختگی هستند که موفق به ایجاد ارزش برند خوب در مدت شده است .
این قوانین با تکیه بر دستاوردهای تحقیقات علمی به وجود آمدهاند و پیروی از آنها، نام کسبوکار شما را تا ابد بر سر زبانها خواهد انداخت. هر روز با تعداد برند مواجه میشوم که کاملا مشخص است که بدون فکر انتخابشدهاند. انتخاب ثبت برند تجاری ( اسم تجاری ) بخشی از وظایف مدیریت بازاریابی و یا مدیریت برند سازمان است. ازآنجاییکه در بسیاری از سازمانها مدیر برند به معنای اخص کلمه با تخصص ویژه برندینگ وجود ندارد، فرایند انتخاب نام تجاری و نیز عناصر هویت بصری برند به یک مشاور متخصص در حوزه برندینگ سپرده میشود. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است.
به نکات و قوانین ثبت برند در ایران اشراف داریم .بنابراین نامی پیشنهاد میدهیم که قابل ثبت در ایران است. برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت خواهد شد . هر گواهینامه ثبت شدهی برند به مدت ۱۰ سال دارای اعتبار است.
اگه بخوام براتون مثالی بیارم اسم آژانس مسافرتی سنباد، به معنی شخصی هست که دائماً در سفر هست. تو ادامه چند راه بهتون میگم تا بتونین ازش ایده بگیرین و سریعتر پروسه انتخاب نام برند رو طی کنین. این اسمها به نوعی با ماهیت محصول هماهنگ هستن و انرژی رو به دنبال دارن؛ به نوعی حس قدرت رو ایجاد میکنن تا جایی که مصرفکننده این محصول بعد از نوشیدن، احساس انرژی بیشتری میکنه. به نظرم یک تعبیر اشتباهی توی متنتون بود که از لفظ “”یا”” بین برند و نام تجاری استفاده کردید. ممنون از مطالب خوبتون، فقط اگر ممکنه مطالبی پیرامون شرایط و مدارک ثبت حقوقی برند هم بزارید.
از جمله اسامی خارجی نیز می توان به موسس مرسدس بنز اشاره کرد که نام دخترش را بر روی خودرو سازی مشهور خود گذاشت. اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند. بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد. خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند.
چند قانون اساسی برای انتخاب نام برند و لوگوی مناسب
اما جنبه منفی , ضعیف آنها هم آسیب به برند با جلوگیری از ترقی می شود . اینگونه ثبت کردن نام های توصیفی در ناحیه هایی که از کلمات یا عبارات رایج استفاده می کنند، بسیار سخت است. برخی از مدیران بر این باورند که برند ثبت شرکت خوب موجب ایجاد حیات شود.نه سازمان و موسسه ، را نادیده میگیرند و یک برند تنها نتیجه ی دستی رفتارمان با مشتری است. باید چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع ، استفاده ها و طرز عمل آن و غیره پیشنهاد کند.
- برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهی درباره متمم مراجعه کنید.
- اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد .
- شاید از ابتدای کار شما با خودتان بگوئید تنها به دنبال فعالیت داخلی هستید و محصولات خود را صادر نمیکنید.
بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل هدا بیوتی برند محصولات آرایشی و تو ایران مثل نوید محمد زاده برند عطر و ادکلن، اسم خودشون رو به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردن. همینطور بهتون توصیه میکنیم که از اسم و فامیلتون برای انتخاب ثبت تغییرات استفاده نکنین. اینطوری احتمال فروشش خیلی کمتر میشه و ممکنه خریدار رو منصرف کنه.
در صورت استفاده از نام مشابه یا کپی، برندی که قبلاً آن نام را ثبت کرده میتواند از شما شکایت کند و غرامت بگیرد. شما باید نامی را انتخاب کنید که متمایز از آنها باشد و در ذهن سبقت بگیرد. مثلاً من خودم 1000 تا لباسفروشی با نام پرنس و پرنسس میشناسم؛ پس این نام اصلاً برای فروشگاه پوشاک خوب نیست و بهتر است اسم خلاقانه و جدیدتری پیدا کنم. لغت های مبهم تلفظ و املای سختی دارند به خصوص در جذب مخاطب در اینترنت. اما گاهی لغات مبهم شرکت ها موفق می شوند اما نیاز به هزینه و تلاش بسیار برای بازاریابی دارند. اما شما بدانید که برای انتخاب نام مناسب به ارزش، هدف و ویژگی شرکت خود فکر کنید.
برند یک سازمان تداعی کننده وعده و تعهد آن به مشتریانش بوده؛ وعده برند یک سازمان، پیمان و تعهدی است که رابطه آن با مشتریانش را تضمین میکند. برند احساس باطنی و درونی شخص درباره ی یک محصول، خدمت یا شرکت است که به آن اصطلاحا تداعی ذهنی برند میگویند. راه های مختلف و زیادی برای انتخاب نام برند وجود دارد که در مقالات بعدی به روشهای دیگری از انتخاب نام برند اشاره خواهیم کرد. باید بگوییم این کلمه هیچ معنی به خصوصی ندارد و تنها ترکیبی از اسم این زن و شوهر یعنی باران خانم و آقا هومن بود ، که با ترکیب با از باران و هو از هومن نام هوبا را پیشنهاد دادیم .
استعلام نام برند چه مراحلی دارد؟
نامی که برای این برند انتخاب شده، بهخوبی تمایز آن را بازتاب میدهد. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل میکند، خیلی دقت کنید. نام برند میتواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنتها (روسری تاجمحل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد. این حس با توجه به هویت برندتان قابل شناسایی است و بعداً هم باید در تبلیغات و بازاریابیتان نمود پیدا کند.
بنابراین در ادامه صرفاً سعی خواهیم کرد چند پیشنهاد را مطرح کنیم که ممکن است هنگام تصمیم گیری به کارتان بیاید و به انتخاب نام تجاری مناسب کمک کند. انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد. استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا نام هنری “لیدی گاگا” را برای فعالیت حرفهای خودش انتخاب کرد. اون این اسم را از روی آهنگ Radio Ga Ga از گروه راک فردی مرکوری انتخاب کرد. او با همین اسم معروف شد و گرچه بعدا از انتخاب این اسم پشیمان شد، اما دیگر کاری از دستش برنمیآمد.
اخذ جواز جهاد کشاورزی دارای چه شرایطی می باشد؟
اسم برند باید منحصربهفرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسمهای دیگه باشه. فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین میتونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین. اتفاقاً برعکس هست، این کار باعث میشه شما یه برند فیک و کپی کار شناخته بشین. از طرفی برندهای مطرح معمولاً یه تیم حقوقی هم دارن و میتونن از شما شکایت کنن و هر جور شده از هویت برند خودشون محافظت کنن. من جمله مهم ترین ویژگی در انتخاب اسم برند ، خلاقیت و ابتکار در انتخاب آن است به گونه ای که با دیگر نام های موجود در آن دسته محصولات متفاوت باشد تا مشتریان بتوانند آن را از سایر کالا ها تشخیص دهند . بررسی و ارزیابی نام انتخابی میتواند کلید موفقیت انتخاب نام برند مناسب باشد.
درخواست نام برند تجاری که با ماده ۲۱ قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان در تعارض باشد. این کار عملاً توسط یک شرکت دیگر انجام می گیرد است که از محصول ، نام ، برچسب ، ایده یا طرح دیگری کپی می کند ، که در نتیجه منجر به سردرگمی بین مصرف کنندگان می شود. حال یک تصویر واضح از زمین بازی به شما کمک میکند تا دستورالعملهایی را برای پروژه نامگذاری خود تهیه کنید. قبل از هر چیزی و در ابتدای راه انواع اسمها را دستهبندی میکنیم. اسمها میتوانند به شش دسته تقسیم شوند و تقریباً هر نام تجاری در جهان در یکی از این ۶ دسته قرار میگیرد که در زیر هر کدام را به صورت مختصر توضیح دادهایم.