Content
اما این اسم نشان قدردانی از دست یافته های مهندسی الکترونیک تسلا است. اسامی مجهولی مثل بربری و دیزنی با مجسم کردن چشم انداز و باورهای بنیانگذارانشان کار می کنند.اگر شما تنبل باشید یا زیادی به خودتان مغرور باشید، این ها می توانند انتخاب های خوبی باشند . هفت دسته مختلف اسم وجود دارد و تقریباً تمامی اسامی برندها در دنیا، در یکی از این هفت دسته جای می گیرد. به همین دلیل به یکی از منابع معتبر رجوع کردیم تا مقاله پیش رو را آماده کنیم و در مسیر انتخاب نام برند به شما کمکی کرده باشیم. پس زمانی که از آشنایان خود در انتخاب کمک می گیرید توجه داشته باشید که یک نام ممکن است بدلیل متفاوت بودن بیشتر به چشم بیاید و به همین دلیل می تواند در میان نامهای دیگر بیادماندنی و موثر تر باشد. یک نام خوب می تواند شما را به کانون توجه تبدیل کرده، معیار های کسب و کار شما را با یک یا دو لغت برجسته کرده و شما را بعنوان رهبری واقعی و نوآور به مخاطبین معرفی کند.
- آیا از قهوه خاصی یا غذای خوش طعم معروفی سرو میکنید؟ سعی کنید صفتهای مختلف (گرم، خانگی، شیرین و …) را با اسم نوشیدنی یا غذاها ترکیب کنید تا ببینید به چه چیزی دست مییابید.
- آنها میتوانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند.
- درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.
- خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت .
همیشه برندهایی را میبینید که چه به دلیل ارث یا شجره، به نام افرادی است که آن را تاسیس کردهاند. گستره این برندها به اولین برندهایی که بوجود آمدند، نیز ثبت برند کشیده میشود. امروزه، برندهایی که بر اساس نام بنیانگذار باشند، کمتر شایع هستند. هر چند برندهایی مانند برندهای خوراکی پشمک حاج عبدالله نتیجه گرفتهند.
پس سعی کنید جستجوی عمیق تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ها بسنده نکنید تا نام های منحصر به فرد و هیجان انگیز بیشتری را بیابید. پس قبل از فرایند انتخاب نام برند حتما نگاهی دقیق به نقشه ایران و جهان بیاندازید. فقط به خاطر داشته باشید که ثبت تغییرات شرکت نام های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند.
منظور از بصری بودن اسم برند، قابلیت استفاده از المان های گرافیکی و طراحی به اشکال مناسب است. این دسته از برندها به راحتی توانسته اند هم زمان یک تصویر واضح از خود را در ذهن مخاطب شکل دهند. درواقع دست طراح برای مانور روی ویژگی های بصری کاملا باز است. اسامی ترکیبی مثل ray_ban یا facebook با چسباندن دو کلمه به هم به وجود آمدند. این اسامی به خوبی ترکیب شدند و می توانند خوب به خاطر سپرده شوند. به خاطر این موضوع که پیدا کردن کلمات واقعی سخت است، شرکتهایی مثل کلینکس و پینترست با حذف حروف کلمات موجود، اسمی جدید اختراع کردند.
درخواست مشاوره رایگان
تصور کنید بعد از شناخته شدن شخص یا شرکتی به طور عمدی یا گاهی هم سهوی از نام برند شما برای محصولات خود استفاده کند. به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای ثبت برند چرم خود در ابتدا مدارک گفته شده در بالا را جمع آوری کنید، این کار به شما کمک می کند که در زمان کمتری بتوانید برند چرم خود را به ثبت برسانید. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با ثبت برند چرم باید به آن توجه داشته باشید، مراحلی است که برای این کار باید پشت سر بگذارید.
یک نام ضعیف حتی می تواند در گسترش کسب و کار شما به بازار های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. با انتخاب نامی معمولی، شما نه تنها فرصت نشان دادن تمایز خود را از دست داده اید بلکه مشابه به دیگران به نظر می رسید. تا امروز بیش از 860 میلیون دامنه در سرتاسر دنیا ثبت شده و برخی از متخصصین معتقد اند که بیش از 99.9% کلمات کتاب فرهنگ لغت بعنوان نام دامنه به ثبت رسیده است. یافتن نام مناسب که از نظر قانونی در دسترس باشد، یک چالش بزرگ است. همچنین به یاد داشته باشید که بررسی کنید آیا نام در زبانهای دیگر به معنی منفی نیست. شاید لازم باشد صدها نام ایجاد کنید، شاید هزاران نام را قبل از اینکه نامی در دسترس باشد، پیدا کنید.
آمیخته بازاریابی چیست ؟ انواع آمیخته بازاریابی چیست؟
از آنجائیکه اکثر شرکت ها خودشان را جزء نفرات اول صنعت خود می دانند، نتیجا در کل دنیا اسامی با عناوین قله،برتر و …. به عنوان مثال حروف ق و خ در زبان انگلیسی و حروف گ، چ، پ و ژ در زبان عربی. به این بیندیشید که ممکن است در آینده برند شما توسعه یافته و قصد صادر نمودن ثبت شرکت در تهران کالا و خدمات خود را به کشورهای دیگر داشته باشید. هرچه نام تجاری کوتاه تر باشد بهتر و به خاطر سپردن آن راحت تر است . گاهی اوقات عاقلانه اینست که اندکی کلی نگرتر باشیم تا مجبور نشویم که نام شرکت را عوض کنیم یا خود را محدود به فعالیت در همان زمینه اولیه کنیم .
برای ساخت برند زیبا ، جذاب و متفاوت برای محصولات و خدمات خود میتوانید از مشاوره حرفه ای برند ما استفاده نمایید و یا از مطالب متفاوت سایت ما بهره ببرید تا در مسیر ساخت نام برند گامهای منطقی و صحیح بردارید. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راهاندازی کسبوکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتادهاید که از ظرفیتهای فوقالعاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسبوکار خود استفاده کنید، به شما تبریک میگوییم. ما کتاب راهنمای راهاندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد میکنیم.
یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمیکنند! یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهتهای مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند. انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد. در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت. حال که به نامهای انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آنهم اجرای نظرسنجی از سایرین است!
آیا این نامی که ما انتخاب کردهایم اصلاً به درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کردهایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمیتوانید اینگونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جوابهایی واقعی برسید. در زمان انتخاب اسم برند باید بتوانید آن را به صورت قانونی و هم دامنه های اینترنتی به ثبت برسانید. از همین رو توصیه میشود قبل از هرگونه تصمیم گیری نهایی، نسبت به آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند اطلاعات کاملی بدست آورید. برای ثبت دامنه هم تنها کافیست جستجوی کوتاهی در گوگل انجام دهید و شرکت های ارائه دهنده خدمات سرور را پیدا کنید. سپس بین 2تا 3 هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیمساعته☎️ با جناب مهدینژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نامهای نهایی از بین انتخابها با ایشان مشورت نمایید.