شما از طریق انتخاب نامی که معنادار است، میتوانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسبوکار شما بهصورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار میکند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، میتوانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید. برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است. روش خلاقانه ای برای انتخاب اسم برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه.
در این مرحله ما ۵ کلید طلایی داریم و خصوص قرمزی که از تحقیقات بعمل آمده بدست آورده ایم حالا زمان آن است که آنها را در قالب تکنیک های که بهتون آموزش میدیم قرار بدهید و نتیجه آنها را در برگه ای ثبت کنید. احتمالا تعداد زیادی نام به ذهنتان خواهد رسید همه را ثبت کنید در مرحله پایش بهترین ها باقی خواهند ماند. ما می توانیم زیباترین و نافذترین نام را برای برند (استارت آپ) شما پیشنهاد دهیم. در این مسیر به جرات ادعا می کنیم که پیشرو و مبتکر در زمینه تکنیک های انتخاب نام برند هستیم. نام برند باید مانند بالن سبک باشد و برند یا کسب و کار شما را با خودش به بالا بکشد. نام های غیر کارشناسی و نام هایی که EXQ پایینی دارند، نام های سنگین تلقی می شوند و باید هزینه و انرژی زیاد آن ها را به دوش کشید.
ما نظر شما رو تایید میکنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. پاسخ این سؤال همان چیزی است که به آن «هویت بنیادین برند» میگوییم. نکته دیگر اینکه نام تجاری شما نباید باعث حساسیت قشرهایی از مردم شود. چون شهرت اولیه را دارید، هزینه های برندینگ را به شدت کاهش پیدا میکند. کارتان کمی سخت میشود و شاید اصلاً خریدار احتمالی را منصرف کند. شاید در حال حاضر حوزه فعالیت شما در حد یک استان و حتی شهرهای اطراف باشد ولی ممکن است که بعدها کار خود را خارج از کشور گسترش دهید.
لوگو نوعی طرح گرافیکی، آرم یا نمایه است که برای شناسایی یک کسبوکار، سازمان یا برند مورداستفاده قرار میگیرد. لوگوها به شکلهای گوناگونی طراحی میشوند؛ گاهی در قالب یک طرح انتزاعی یا تمثیلی و گاهی در قالب نام شناخته شدهی برند که با طرحهای متفاوتی نوشته شده است. جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید .
همچنین از آن جا که جو مواد اولیه برای تهیه دلستر بوده، برند دلستر جوجو این نام را برای خود انتخاب کرده است. در صورتی که نام برند شما ریتم و ساختار تکرار شونده داشته باشد، راحتتر در ذهن ماندگار خواهد شد. به نامهایی مانند مزمز و یا چین چین دقت کنید، نام این برندها دقیقا از این ویژگی استفاده کردهاند. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.
همانطور که نامها را جمع میکنید، آنها را به شش دستهای که در بالا ذکر شد تقسیم کنید. پیشنهاد میشود از اسمهای تکراری استفاده نکنید زیرا بودجه و تلاش زیادی برای برندینگ کردن آن لازم است. به ثبت شرکت در تهران عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عدهای به یاد هواپیمایی ماهان و عدهای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان میافتند. اینگونه اسمها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار میکنند.
بسیاری از نام هایی که ریشه لاتین، یونانی و یا ریشه خارجی دارند، جهت ترسیم هرچه بهتر ماهیت برند، ویرایش می شوند. رکسنا، و apple نمونه های خوب نام های ساختگی هستند که موفق به ایجاد ارزش برند خوب در مدت شده است . نشان دهنده برند قوی که بزرگتر از صرف ارائه کالا و خدمات هستند، می باشد و اغلب سنگ بنای جایگاه یابی یک برند هستند.
شرایط انتخاب اسم برند:
اما میرسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً دهها کار دیگر. یعنی یک عدد بسیار بسیار بزرگ که البته نام اصلی این عدد گوگول بود و آنها با کمی تغییرات آن را ثبت کردند. در این دسته از نام برندها، همانطور که از اسمش هم مشخص است ما از قابلیت ترکیب دو یا چند قسمت واژه کامل یا نیم واژه استفاده مینماییم. ما در این مثال، برند آب معدنی دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناختهشده است. اگر برند شما بین المللی است می توانید از my یا the در ابتدا و online یا world در پایان نام موردنظر استفاده کنید.
مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و میتواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعیکنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. برای چک کردن آزاد بودن دامنه به بخش ثبت دامنه ایرانسرور بروید و نامهای مدنظرتان را در کادر جستجو کنید. نامی که انتخاب میکنید نباید پیچیده و غیرقابل درک باشد (مثل مثالی که اول مقاله گفتم). نامی انتخاب کنید که بشود آن را راحت حفظ شد، در گوگل جستجو کرد و حتی دربارۀ آن با دیگران صحبت کرد.
سالها پیش که لری پیج و سرگئیبرین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. همینطور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز میتواند کمک شایانی به مقوله اسم برندمان بکند. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهمترین کلیدهای راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش میدهیم. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی میتوانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم.
- باید بگوییم که در این مرحله بیرحم باشید و اگر انتخابهایتان بالای a hundred عدد هستند که حتماً باید باشند سعی کنید ابتدا آنها را به کمتر از one hundred سپس به کمتر از 50 و در نهایت به حدود 20 اسم کاهش دهید.
- حالا اگر دوست دارید رمز موفقیت این برندها را بدانید، با ما همراه باشید تا با قوانین اساسی برای انتخاب نام و لوگوی برند آشنا شوید.
- فقط باید بدانید که برخی عنوانها و اسامی اجازه ثبت ندارند.
- اسم برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند.
- کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده میکنند، واکنش مثبت تری نشان میدهند.
در آخر ایدههایی رو گفتیم که شما هم میتونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین. “تبین پدیدارشناسی مفهوم سرگردانی مشتریان در انتخاب برند های تجاری (بانک ها)با در نظر گرفتن متغیر ارزش ویژه برند و هزینه یابی بر مبنای فعالیت “پژوهش آمیخته””. جلالی نظری, سید علی, حیدرزاده, کامبیز, سعید نیا, حمید رضا. تبین پدیدارشناسی مفهوم سرگردانی مشتریان در انتخاب برند های تجاری (بانک ها)با در نظر گرفتن متغیر ارزش ویژه برند و هزینه یابی بر مبنای فعالیت “پژوهش آمیخته”. بنابراین توصیه میشود پس از انتخاب نام برند حتماً فرایند ثبت قانونی آن را نیز طی نمایید تا امکان هیچ نوع سوءاستفادهای از اسم مخصوص شما وجود نداشته باشد.
۳- درصورتی که بیزنس شما برنامه بلند مدت و چشم انداز گسترده ای دارد و به بین المللی شدن نامتان فکر میکنید درخواست خود را وارد نمایید تا در اولین فرصت کارشناسان ما جهت مشاوره ثبت برند با شما تماس بگیرند. بزرگترین و وسیع ترین بانک اطلاعاتی قابل ثبت ایرانی را در اختیار داریم. سعی کنید نام برندتان را به گونهای انتخاب کنید که تصویری جذاب در ذهن مخاطب بسازد.
ذهن آگاهی Mindfulness چیست؟ و آموزش تمرینات ذهن آگاهی
با حدود 300 میلیون ، پیدا کردن یک نام برند از داخل فرهنگ لغت واقعا سخت است. نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. نام استعارهای برای ایجاد هویت تجسمی در غالب یک داستان بسیار جذاب است. حال اگر ثبت تغییرات شرکت مالکین جدید از آن برند در مسیر که شما تمایل نداشته باشید ، استفاده نمایند ؛ احساس میکنید نام و هویت خود را از دست دادهاید. آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم.
معرفی چند کتاب کاربردی درباره مدیریت خشم و کنترل عصبانیت
درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را بهعنوان اسم برند خود انتخاب کنید.