هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند میشود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاشهاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژهای دارد. انتخاب اسم با موضوع شما باید هم خوانی داشته باشد و نمایانگر حرفه شما باشد .
- اشخاص دیگر بر این باورند که اسم های خلاقانه و ابداعانه بیشتر در ذهن باقی می ماند و برخی بر این باورند که این اسم ها سریع تر فراموش می شوند.
- این وبسایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار میدهد.
- سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که میدونن راهنمایی کنن.
- در صورتی که نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان ما ( جهان ثبت ) تماس بگیرید.
دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیتهای ضد آپارتاید انجام میداده. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم.
ثبت ديدگاه لغو پاسخ
سایت مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که از تکراری بودن نام اطلاع پیدا کرده توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید تفاوت داشته باشد. یک نام مناسب با حرفه و فعالیت برای شرکت باعث ایجاد حس خاص برای شرکت و برند می شود . بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و جزء اقدامات اولیه ثبت شرکت محسوب می شود.
باید توجه داشته باشید حداقل دو سیلاب از نام پیشنهادی شما اسم خاص باشد. انتخاب نام شرکت تا حدی اهمیت دارد که می توان گفت قبل از اینکه مصرف کنندگان با محصولات آشنا شوند، عموما نام شرکت را مشاهده میکنند. بهترین تعریف برای نشان دادن اهمیت نام شرکت این است که بگوییم، نام شرکت مهم تر از کیفیت محصولات و خدمات میباشد زیرا اولین و تنها چیزی است که در خاطر مصرف کننده میماند.
متخصصان پیشنهاد میدهند اسمی که انتخاب میکنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کردهاید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته میشود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. برای مثال در کشور خودمان ایران ثبت شرکت در تهران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دههی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دههی نود شمسی موجی از کپی برداریهای ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. از گذشته تا الان فرمولها و روشهای مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است.
انتخاب نام شرکت
نظراتی که به صورت خصوصی ارسال می شوند، متاسفانه امکان پاسخگویی به آنها وجود ندارد. شئونات انقلاب اسلامی باید در نظر گرفته شده باشد و با آن منافاتی نداشته باشد. از حروف اول چند کلمه به صورت مخفف (مانند پیویسی) و یا ترکیبی از کلمات کوتاهشده نباید استفاده شود.
هنگامی که شما برای اولین بار شروع به جستجو برای اسم دامنه می کنید ، 5 واژه یا عبارت مرتبط به کارتان می تواند به شما در توصیف بهترین نام دامنه اینترنتی کمک کند. منظور از کلمات کلیدی، کلماتی است که کاربران هنگام جستجو محصولات و خدمات شما در اینترنت استفاده می کنند. این امر باعث بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت می شود. به عنوان مثال اگر شما در حال راه اندازی نام دامنه مرتبط با وام مسکن هستید ممکن است از کلماتی مانند امور مالی ، سهام ، نرخ بهره ، پرداخت خانه ، استفاده کرده تا بعد از کمی جستجو و فکر کردن نام دامین مناسب را برای خود انتخاب کنید. Domain name فرصتی برای برندسازی میباشد پس انتخاب نام مناسب برای دامنه میتواند به فرآیند برندسازی و شناخته شدن کسب و کارتان کمک کند. در نظر داشته باشید نامی که برای برندتان انتخاب می کنید حداقل دارای three ثبت تغییرات سیلاب باشد و پارسی بودن آن بنا به خواسته خود الزامی ست.
ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است ثبت برند تجاری که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد.
در صورت وجود تعارض در نام با معیارهای فوقالذکر، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید. در این شرایط، متقاضی موظف است مجدداً پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکتها ارائه دهد و روند انتخاب نام شرکت همانند بار اول انجام میپذیرد. البته چنانچه متقاضی نسبت به این کارشناسی و تایید نشدن نام انتخابیاش اعتراض داشته باشد، میتواند با ذکر دلایل در فرم مربوطه، درخواست کارشناسی مجدد نماید. در صورتی که پس از انجام اعتراض، رد مجدد اتفاق بیفتد، متقاضی میتواند دوباره با تکمیل فرم و اعلام دلایل مراتب اعتراض خود را اعلام نماید. در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها، نظر نهایی محسوب میشود.
برای راحتی کار به یکی از لغت نامههای دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. البته سایتهایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمتها مفید باشند اما خیلی نباید روی آنها متمرکز شوید. هرچند ممکن است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد.
در حقیقت بهجود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است. همه این نام ها وارد دفتر اندیکاتور اداره می شود و در قسمت نام مورد بررسی قرار می گیرد، از اسامی انتخابی نام انتخاب و به وسیله نامه برای شهرستان مورد نظر صادر می شود. برای هر نام تقریبا دو ماه اعتبار در نظر گرفته می شود و اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود.