سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. قدم بعدی این است که وارد سایت واژهیاب شده و به نظر ما با پرداخت وجه اشتراک بسیار اندک ثبت برند این سایت کاربر ویژه شوید. در این زمان شما میتوانید با تایپ کلیدواژههای انتخابی با گنجینهای از خانواده این نام در فرهنگ لغتهای مختلف، زبانها و گویشهای متفاوت، لاتین، عربی، قرآنی، مترادفها و … روبرو شوید.
متخصصان پیشنهاد میدهند اسمی که انتخاب میکنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کردهاید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته میشود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند.
زیرا به مرور زمان این اسمها ارزش خود را از دست میدهند و به شما نتیجه عکس میدهند. پس نامی انتخاب کنید که با توجه به افزایش طول عمر تجارت و برند شما برای مخاطبتان همیشه تازه و هیجانانگیز باشد. یکی از چالشهای پیش رو برای راه اندازی یک برند فشن یابرند پوشاک، انتخاباسم برند لباساست.
نام برند مخفف
به لوگوی آمازون که دقت کنید یک فلش حرف a را به z وصل کرده است. درواقع اولین حرف الفبای انگلیسی به آخرین آن وصل شده است که این فلش خود نشان از کامل بودن این سایت دارد؛ یعنی ازشیرمرغ تا جون آدمیزاد را میتوانید از آمازون تهیه کنید. در ایران هم نام برند آب معدنی دماوند که به اقتباس از نام قله مرتفع ایران یعنی قله دماوند گرفته شده است، در این گروه از اسامی جای میگیرد. این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر میکشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار میدهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است.
- یک اسم و نام تجاری مناسب، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.
- به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید.
- چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکههای اجتماعی گرفته شود.
- گاهی هم برعکس میشه یک نام کوتاه، خوش آهنگ یا تصویری پیدا کرد که اگرچه بی ربط هست اما مزایایی که اشاره کردیم را داره.
ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود. سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید .
نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقالهی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود .
ویژگی های یک نام تجاری موفق
۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید. بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایدههای قبلی و انتخاب اسم بروید. برخی از کلمات را میتوان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آنها جز سیلابها شمرده نمیشوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود. این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر، برتر، نیک، خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح میدهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… میشوند. هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود. از انتخاب اسم های دورهای که بین مردم محبوب میشوند، اسم ترندها و مدهای زودگذر در دنیای فشن نیز پرهیز کنید.
برای پیشنهاد اسامی بیشتر به لیست های بالا مراجعه کنید. استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری ثبت شرکت در تهران و حفظ حریم شخصی است. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.
باید بگوییم که در این مرحله بیرحم باشید و اگر انتخابهایتان بالای one hundred عدد هستند که حتماً باید باشند سعی کنید ابتدا آنها را به کمتر از 100 سپس به کمتر از 50 و در نهایت به حدود 20 اسم کاهش دهید. ضمن این که ما ارتباطی بین سیمرغ و کلمه حامی به معنای حمایتکننده ایجاد نموده و تغییرات شرکت این نام را بر این اساس ساختیم. اگر بتوانید اسامی برندی از این دست برای خود انتخاب کنید به نظر ما این بارها و بارها بهتر و قدرتمندتر از روش قبلی خواهد بود. لکسوس برند برتر کمپانی تویوتا نیز با ایجاد تغییرات در کلمه لاکچری، نام برندی قدرتمند برای خود ساخته است. اما نام دیگری که به شما معرفی مینماییم، نام برند آیکشت است.
ایجاد ابهام برای اسم برند
اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. متأسفانه انجام چنین بررسیهایی بیشتر انتخابهایتان را از شما میگیرد و ممکن است درنهایت مجبور شوید به فهرست طولانی قبلی خود بازگردید. درست مثل اسامی، شعارها هم دستهبندیهای مختلفی دارند. یک شعار خوب به خاطرتان میماند چرا که کوتاه است و بهسادگی میتوان آن را به خاطر سپرد.