در مرحله اول انتخاب 5 نام برای موسسه، تعیین سرمایه موسسه برای شروع کار، تعیین اعضا و سمت آنها لازم است. سپس می توانید با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرجع ثبت موسسات غیرتجاری و ثبت شرکتها نسبت به ثبت نام سامانه ای موسسه اقدام نمایید. دبیرخانه کمیسیون استان موظف است اقدامات لازم را برای معرفی مؤسسه به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری و بانک برای ثبت مؤسسه و افتتاح حساب انجام داده و پس از اخذ شماره ثبتی و فیش واریزی از مؤسسه، پروانه صادر شده را به متقاضی تحویل دهد. بهزیستی شهرستان ظرف مدت 3 روز اقدامات لازم را برای اخذ استعلام لازم از سایر مراجع انجام می‌دهد و پس از دریافت پاسخ های لازم مدارک را ظرف مدت 7 روز به دبیرخانه کمیسیون ماده26 استانی ارسال می‌کند.

  • این‌بار هم سمر مورد ارزیابی قرار گرفت و در همان دوره اول و بدون هیچ‌گونه عدم انطباق کلی، موفق به دریافت گواهینامه‌ی ویرایش سوم SGS شد.
  • موسسات عمرانی که کار آنها درست کردن مدرسه یا خانه ای برای این افراد است.
  • به طور کلی فعالیت این مجموعه‌ها در رابطه با زمینه کودکان بی سرپرست، بد سرپرست، خانواده‌های نیازمند و ارائه خدمات اجتماعی است.
  • جهت مشاوره رایگان امور ثبتی و حقوقی خود فقط کافیست شماره تلفن خود را برای ما ارسال نمائید ، تا کارشناسان و وکلای مجرب ما در کمتر از ۶۰ ثانیه با شما تماس بگیرند .

مراجع صدور پروانه فعالیت موظفند به صورت سالیانه در خصوص طبقه بندی سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه از حیث شفافیت در امور مالی و اثربخشی فعالیت ها، اقدام نموده و نتیجه را به ترتیب زیر به اطلاع عموم برسانند. مجوز فعالیت این موسسه به شماره ۱۱۱۳/۱/۵۱۶ و با امضای فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ صادر شد. این مجوز در ابتدا فقط برای فعالیت در استان تهران صادر شده بود. اما؛ در ادامه توانست مجوز فعالیت در سراسر کشور را از وزارت کشور دریافت نماید و اکنون، همه افراد در هرگوشه از کشور ایران می‌توانند عضوی از این خانواده باشند. لازم به ذکر است که، سمر فرزندانی هم از بعضی کشورهای همسایه دارد. برای کارکنان بازنشسته یا بازخرید سازمان بهزیستی، مدرک تحصیلی دیپلم با هشت سال سابقه کار مرتبط و مدرک کارشناسی غیرمرتبط با چهارسال سابقه کار مرتبط، معادل مدرک کارشناسی مرتبط محسوب خواهد شد.

ماده 20 ـ براي ثبت‌نام هنرجويان كم‌تر از 18 سال در آموزشگاه‌هاي آزاد، موافقت كتبي ولي الزامي است. ماده 18 ـ اجازه تأسيس آموزشگاه و يا عضويت در هيأت مؤسس، قابل واگذاري و يا انتقال به غير نيست. 6-تشكيل هرنوع كلاس به‌جز آن‌چه در متن اجازه‌نامه تأسيس قيد شده است. 4-اتخاذ تصميم نسبت به صدور يا لغو اجازه تأسيس آموزشگاه بر اساس ضوابط تعيين‌شده.

مهلت ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو

همانطور که در قسمت تقسیم بندی های موسسات غیرتجاری اشاره شد موسسات به دو نوع تقسیم می شوند که هرکدام دارای ویژگی های خاص خود بوده که در زمان ثبت و مراجعه به اداره ثبت شرکت ها به آن ها توجه خواهد شد. چنانچه قصد دارید دارید موسسه ایی ثبت نمایید و یا قصد ثبت شرکت به ویژه ثبت شرکت در کرج و یا ثبت برند در کرج و یا خرید و فروش شرکت دارید می توانید از راهنمایی ها و مشاوره های کارشناسان ما کمک بگیرید. 8- یک برگ تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی برابر اصل، تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت برابر اصل توسط اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسه. ثبت موسسه خیریه برای جامعه ی ایرانی و کمک به برنامه های دولت، سند تحول جامع ملی مفید می باشد. این موضوع علاوه بر مفید بودنش حساس است و ثبت آن نیازمند مجوز است. برای ثبت موسسه خیریه در نیروی انتظامی نیاز است که شروط آن و نیز نحوه انجام آن را بدانید .

موسسه غیر دولتی انتفاعی که هدف آن ها سودآوری میان اعضاء می باشد. کمک شما به صورت شفاف به موسسه‌های خیریه معتبر و مددجویان تعلق می‌گیرد. بدین ترتیب با آغاز به کار سامانه به مهربانی، ثبت تغییرات شرکت امکان شناسایی، معرفی و دسترسی آسان به دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت در دورافتاده ترین ترین نقاط کشور و هم چنین امکان یاری و همراهی هموطنان مان از هرنقطه از این کره خاکی فراهم شد.

مجوز موسسه خیریه

شما از طریق پیشخوان های دولتی و یا دفاتر حقوقی با داشتن کد ثبت موسسه مد نظر وارد سایت قوه قضائیه می شوید، با وارد کردن شماره ثبت خیریه از قانونی بودن آن آگاه می شوید. البته چنان که گفته شد در ایران بیشتر موسسات خیریه فاقد شماره ثبت می باشند که برای بررسی آن ها روش دوم و سوم بهتر است. موسسه خیریه ها ، موسسه هایی ثبت برند تجاری می باشند که توسط افراد حقیقی و حقوقی تاسیس می شود و مهمترین هدف ثبت موسسه خیریه، کمک به افراد نیازمند، کودکان بی سرپرست یا افرادی که خانواده های آنها نمی توانند به درستی از آنها مراقبت کنند، است. موسسات خیریه باید غیرسیاسی، غیرانتفاعی و عام المنفعه با مشارکت و مساعدت افراد خیر جهت ارائه خدمات بهزیستی باشند.

واریز کمک هزینه

موسسات خیریه غیر انتفاعی غیر دولتی، این موسسه ها به دنبال سودآوری برای جامعه هستند. در ایران موسسه های خیریه مسئولیت های مختلفی دارند از جمله ارائه خدمات مختلف به خانواده های بی بضاعت، زنان بی سرپرست، کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست و بسیاری اقشار آسیب پذیر دیگر. اصل فیش واریزی با حداقل دارایی اولیه موسسه همراه با شماره‌حساب باید به سازمان بهزیستی اعلام شود.

تا ماه‌ها پس از اخذ این گواهینامه، سمر تنها موسسه خیریه در جهان محسوب می‌شد که گواهینامه ویرایش سوم استاندارد SGS را گرفته بود. ماده ۳۷- کلیه تشکل‏هایی که قبل از لازم‏الاجراشدن این آیین­ نامه تاسیس شده‌اند، ظرف دو سال از تاریخ لازم‏الاجراشدن این آیین ­نامه باید نسبت به تطبیق وضعیت خود با این آیین ­نامه اقدام کنند. ماده ۳۵- دستگاه‌های‏ اجرایی موظفند به ‏منظور تحقق اهداف این آیین­نامه و کمک به توسعه مشارکت ‏تشکل‏ها در امور اجتماعی، نسبت به ثبت شرکت شناسایی و واگذاری تصدی‌ها و فعالیت‏های اجتماعی قابل واگذاری دستگاه متبوع به تشکل‏ها مطابق قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند. پ- بررسی و صدور مجوز در خصوص فعالیت نهادهای مدنی خارجی موضوع ماده (۵). و نهادهای مدنی خارجی موضوع ماده (۵) کارگروهی مرکب از معاون وزارت کشور (رییس) و نمایندگان‏ وزارت‏ امور خارجه، وزارت‏ اطلاعات و حسب ‏مورد دستگاه‏ تخصصی‏ مربوط تشکیل ‏می‌شود. ث- اعلام نظر و تصمیم‏گیری در مورد صدور پروانه فعالیت برای تشکل‏های استانی.

هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه و صورت جلسات موسسه در صورتی معتبر است که به تایید نیروی انتظامی ذی ربط رسیده باشد. درآمد وهزینه های موسسه در دفاتر قانونی ثبت و شرح بیلان آن در پایان هرسال مالی به مراجع ذی ربط ارائه خواهد شد. بازرس می تواند در هر موقع،هرگونه رسیدگی و بازرسی را در مورد موسسه انجام داده و اسناد ومدارک واطلاعات مربوطه را مطالعه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد و در صورت لزوم تقاضای تشکیل جلسه فوق العاده هیئت امناء را نماید.

کارگزاران مخابرات روستایی

موسساتی که مقصود از تشکیل آن‌ها جلب منافع وتقسیم آن بین اعضای خود نباشد اینگونه موسسات اصطلاحا موسسات غیر انتفاعی نامیده می‌شود. مدیر عامل باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد و هم چنین دو نفر از اعضای هیات مدیره باید مدرک کارشناسی داشته باشند. در سال 1381 اساسنامه و مجوز موسسه به تایید دایره صدور پروانه موسسات غیر انتفاعی وزارت کشور رسید.موسسه اکنون افتخار میزبانی بیش از 5000 فرزند سادات محروم از سایه پدر را دارد و می کوشد خدمات معنوی ومادی مناسبی را ارایه نماید . موسسات خیریه برای فعالیت دراین حوزه نیازمند اخذ مجوزهای لازم از سازمان بهزیستی هستند، ضمناً موسسات خیریه باید بر اساس مقررات و ضوابط تعیین شده توسط این سازمان شروع به فعالیت کنند. ضمناً کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور با امضاء دونفر از اعضای اصلی هیئت مدیره (رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل وخزانه دار) و با مهر موسسه معتبر خواهد بود.

تاسیس خیریه نیازمند شرایط و مدارکی است که در این گفتار ارائه شده است. اما بازدید دوره ای سایت وزارت تعاون برای اطلاع از شرایط جدید تاسیس خیریه و انجمن توصیه می شود. اطلاعات کلیه موسسات خیریه ثبت شده در سراسر کشور را می توان در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه به نشانی ir مشاهده کرد. در صورت تأیید حراست، مسئول دبیرخانه کمیسیون استان، پرونده مربوطه را در کمیسیون ماده۲۶ استانی مطرح و در صورت موافقت اعضای کمیسیون، پروانه تأسیس ظرف مدت ۳ روز صادر و اطلاعات آن در بانک اطلاعات مؤسسات غیردولتی ثبت خواهد شد. برای ثبت انواع شرکت‌ها و موسسات تجاری و غیرتجاری، متقاضیان باید از مسیر اداره ثبت شرکت‌ها، فرآیند مورد نظر را پیگیری کنند.