حتی شما می توانید نام تجاری را به نام خودتان انتخاب کنید. نام تجاری می تواند تمامی دارایی و ثروت شرکت شما باشد که حتی بتوان با کمک آن در سطح بین المللی درخشید. در صورت داشتن کارت ثبت شرکت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی میتوانید از اسامی با ریشه غیر از زبان فارسی استفاده نمایید. در بعضی موارد از اسامی مشهور یا افسانههای فرهنگهای مختلف استفاده میشود.
اغلب اوقات شرکت ها به دنبال نامی هستند که تمام فلسفه و ماهیت کسب وکار آنها را بیان کند. ولی چنین کاری ناممکن است، به خاطر داشته باشید که نام هایی که سعی دارند مفاهیم زیادی را منتقل کنند، در نهایت هیچ چیزی برای گفتن ندارند. این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام گذاری برند وبرندینگدست کم نگیرید! پس سعی کنید جستجوی عمیق تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ها بسنده نکنید تا نام های منحصر به فرد و هیجان انگیز بیشتری را بیابید.
نامهای زرنگ، تنبل و خنثی برای برند را بشناسید
یکی از کلیدی ترین مباحث در کسب و کار ، تبلیغات و فروش انتخاب اسم برند تجاری می باشد که دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است . انتخاب اسم برند میتواند فرآیندی خستهکننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی میکنند! انتخاب اسم مناسب برای شرکت و تولید محتوای مناسب، دو جزء مهمی هستند که بدون صرف هزینه های زیاد می توانند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کنند. برای استفاده از خدمات تولید محتوا می توانید به شرکت ها و افرادی که این محتواها را تولید می کنند، پیام بدهید.
- مانند اسامی انسانها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم.
- این برندها فقط روی خوش آوایی نام برند و خاص بودن آن کار کردهاند.
- با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد.
- اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد.
- سپس بین 2تا three هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیمساعته☎️ با جناب مهدینژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نامهای نهایی از بین انتخابها با ایشان مشورت نمایید.
- و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است.
همین حالا قلم و کاغذ را آماده کنید و هرآنچه در مورد برندتان میدانید روی کاغذ بنویسد. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب میکنید، نباید صدایی شبیه به واژهای با معنی منفی یا زشت داشته باشد. برای مثال جف بزوس مالک آمازون ابتدا قصد داشت نام سایتش را کادابرا به معنای اجی مجی لاترجی بگذارد اما شباهت آوایی این نام به واژه کاداوِر به معنی جسد باعث شد قید این نام را بزند. اگر شما نامی بسیار بامعنی، باسابقه و ریشهدار داشته باشید که همه کلیدهای دیگر انتخاب نام برند قدرتمند را داشته باشید اما از این نام صدای خوبی بیرون نیاید، کل پروژه شما با شکست مواجه میشود! به همین دلیل است که کلید خوشآوایی را کلید شماره صفر انتخاب نام برند نامگذاری کردهام که حتما باید کنار هر کلید دیگری این را هم به کار ببرید. نامهای زرنگ نامهایی هستند که به دلیل ویژگیها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند.
لیست اسامی دائما بروز رسانی می شود
بسیاری از استارتآپها، در نهایت مجبور میشوند که نام خود را تغییر دهند، زیرا نامی که سعی داشتند از آن استفاده کنند، قبلاً به ثبت رسیده است. بهتر است با یک وکیل مجرب، علائم تجاری را چک کرده و یا خود به سراغ دفاتر رسمی مالکیت فکری بهعنوان متولی این مسئله در کشورهای مختلف بروید. نام شما باید در دنیای به شدت رقابتی کسبوکار، برجسته و متمایز باشد. مطمئن شوید که در گردآوری دامنهای گسترده از نامهای مناسب (چه از طریق جستجوی نامهای کسبوکارهای مشابه، از این و آن پرسیدن و یا حتی ایدهای کاملاً جدید و خلاقانه از خودتان)، تلاش کردهاید. شما هم اگر یک کارآفرین استارتآپی هستید و یا قصد راهاندازی کسبوکار خود را دارید، باید نامی مناسب برای آن بیابید. برای جلبتوجه و اثرگذاری لازم، نیاز به این دارید که در هنگام نامگذاری، نامی منحصربهفرد و خلاقانه پیدا کنید؛ چرا که یک نام قوی، روشی فوقالعاده برای در ذهن ماندن است.
به موضوعات مرتبط با برندینگ و کارآفرینی علاقهمند هستم. اعتبار شما نزد مشتریان از بین خواهد رفت و برندتان آسیب خواهد دید. باید برای کسب اعتبار دامنه جدید و رتبه آن در گوگل باید هزینه کنید.
خب در نظر داشته باشید که بسیار از نام های مناسب قبل از این که شما تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار کنید، انتخاب شده اند و علاوه بر آن شبکه های اجتماعی برندتان نیز اهمیت دارد. انتخاب نامی که هم آدرس اینترنتی آن به نام دلخواه شما و هم شبکه های اجتماعی مهم آن از پیش انتخاب نشده باشد، ساده نیست.! پیشنهادات را بررسی کنید و در نهایت با همفکری می توانید یک نام خوب انتخاب کنید. سپس بین 2تا 3 هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیمساعته☎️ با جناب مهدینژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نامهای نهایی از بین انتخابها با ایشان مشورت نمایید. انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد. در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت.
ابزار انگلیسی برای پیدا کردن اسم سایت
در دسترس بسیار سخت است، مگر اینکه شما با کلمات ابداعی کار کنید. این فرض است که همه اسمهای خوب ثبت شدهاند، اما این بدان معنا نیست که از همه نامهای دامنه استفاده میشود. همچنین به شبکههای اجتماعی نگاه کنید و بررسی کنید که آیا اسم شما در کانالهای اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و یا توییتر گرفته شده است یا خیر. حال به برخی از قوانین نامگذاری برندها میپردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند.
برای مثال به جای استفاده از کلماتی مانند سیستم از سامانه یا به جای استفاده از تکنولوژی از فناوری استفاده کنید. این اسامی باید در لغتنامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشند. ثبت تغییرات شرکت اسم انتخابی شما باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بوده و نامهایی که مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاقاند تایید نخواهند شد.
این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. فهماندن تکتک این حروف به مشتریان ثبت برند زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. برای صرفنظر کردن از پاسخگویی اینجا را کلیک نمایید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما کمکم باید به طراحی لوگوی خود باشید.