شما می توانید برند و لوگو را با هم ثبت کنید و مراحل جدا ندارد. گاهی ممکن است مالک یک برند دو یا چند شخص باشد اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی. در این صورت لازم است مالکیت برند به صورت درصدی بیان شود که هریک از افراد حقیقی یا حقوقی مدعی مالکیت برند، چه مقدار در آن سهم دارند. این گفته به معنی محسوب شدن برند به عنوان یک دارای ارزشمند برای شرکت است، دارایی که روز به روز می تواند با تلاش در جهت افزایش کیفیت محصول و خدمات ارزش بیشتر و بیشتری پیدا کند. پس از اتمام این 10 سال به مالک برند فرصت 6 ماهه ای برای تمدید داده می شود که در صورت عدم اقدام به تمدید، برند مذکور می توان به نام شخص حقیقی یا حقوقی دیگری ثبت شود. به طور مثلا برای ثبت برن شرکتی، اساسنامه شرکت در صورتی که موضوع فعالیتتان مرتبط باشد همراه با یک مجوز فعالیت مورد تایید است که این مجوز می تواند جواز تاسیسی باشد که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

توجه داشته باشید اگر در طبقه ای که قصد ثبت برند در آن را دارید برندهای مشابهی پیش از این ثبت شده باشند برند پیشنهادی شما رد خواهد شد. با استعلام برند قبل از ثبت در وب سایت ما، می توانید به راحتی و بدون صرف زمان یا هزینه، از وجود یا عدم وجود مشابهت در برند پیشنهادی خود با سایر برندهای ثبت شده تا به حال اطمینان حاصل کنید. در اینجا در 11 ثبت برند مرحله ما تمامی مراحل ثبت برند را برای شما خیلی واضح توضیح می دهیم.

بنابراین باید بعد از مطالعه کامل، آن را پذیرفته و به مرحله بعد بروید. در بخش دیگر فرد متعهد می‌شود که اسناد و اطلاعات مربوط به اظهارنامه به صورت واقعی بوده و در غیر اینصورت منتظر برخی عواقب خواهد بود. با توجه به عکس زیر شما باید بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. بارها این موضوع پیش آمده که شما یک کالا را بدون توجه به ویژگی‌های مندرج بر روی آن و بدون تحقیق انتخاب کرده و حتی آن را به دیگران نیز معرفی کرده‌اید. ممکن است در خصوص برخی دیگر از کالاها نیز یک تصویر منفی در ذهن داشته باشید. برند می‌تواند همان جایگاه کسب‌وکار در میان جامعه و در بین رقبا مختلف باشد.

من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالا که در مراحل راه‌ادازی کسب‌وکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! موسسه خدمات اداری کاج با شماره ثبت با علامت تجاری ثبت شده، یک استارتاپ مشاوره خدمات اداری است، مشاوره به مدیران و کارآفرینان عزیز در داخل و خارج از کشور برای اجرایی نمودن ایده های خود با بهترین کیفیت و طبق آخرین قوانین کشور. ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، طراحی سامانه های آنلاین و ارتباط با مشتری برای استارتاپ های جدید و پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. با سلام تماس بگیرید تا طی مراحل ثبت برند به شما مشاوره داده شود، ثبت برند و لوگو از همان طریق ثبت اظهارنامه علامت تجاری می باشد.

  • اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند.
  • تولید کنندگان و صاحبان مشاغل همواره برای محصولات خود، اسمی را انتخاب می کنند که بعد از شناخته شدن توسط بازار هدف (مشتریان ) ، شناخته و مطرح می شود.
  • اگر دیدید همه اسامی قبلا گرفته شده‌اند، به نام‌هایی که قبلا نوشته بودید برگردید.
  • ثبت بهترین نام برای شرکت ملزم به داشتن تجربه و توانایی کافی در امر انتخاب نام بر طبق ویژگی های محصول می باشد .
  • در این مقاله نکاتی را درباره ساختن سایت فریلنسری موفق و پرتفلیوی پولساز به شما آموزش می‌دهیم.
  • ممنون از شما، در مورد هزینه دقیق ثبت برند لطف کنید با موسسه تماس بگیرید و به طور کامل کالاها رو بفرمایید تا هزینه محاسبه و خدمت شما اعلام گردد.

این کار موجب می‌شود که مردم برای مدتی کوتاه به جای توجه به محصول شما فقط به اسم شما توجه داشته باشند. باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد. یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری تغییرات شرکت این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر. ممکن است با داشتن یک محصول یا خدمات به یک نام دامنه احتیاج نداشته باشید. نیاز به نام دامنه همه به این بستگی دارد که شما چگونه برند خود را تبلیغ می‌کنید.

قدم چهارم: تست کردن اسم‌های انتخاب شده

۲- نام های انتخابی خودتان را به برند اکسین ارسال نمایید و نظر تخصصی کارشناسان ما را درمورد آنها بدانید. مراقب باشید نام برند شما به یک شرکت معروف دیگر شباهت نداشته باشد. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازی‌های اداری کند. کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر ثبت شرکت را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد.

شرکت سهامی عام، جز شرکت‌های تجاری است که این شرکت‌ها به این دلیل سهامی عام خوانده می‌شوند که سرمایه خود را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست می‌آورند، و درصدی از سهام در دست مردم و درصدی در دست مسئولین شرکت هست. رهبر حدود 60 درصد بازار، شركت دوم 25 درصد، و شركت سوم 6 درصد سهم بازار را در دست داشت. باقي بازار را نشان‌هاي خاص، يا نام‌هاي تجارتي ديگر در بر مي گرفت. “پومر” يک نام تجاری بسيار موفق در زمنيه‌ی سيستم‌های قفسه‌بندی اداری و انبار و مبلمان اداری است و چون يک مهندس صنايع مدير و موسسس اين شرکت است، پس بايد هم يک نام تجاری موفق داشته باشد! نکته جالب برای مهندسان صنايع اين است که بدانند مديرعامل اين شرکت، بنيان‌گذار درس طرح‌ريزی واحد‌های صنعتی در ايران است و اولين بار، او اين درس را وارد ايران کرده‌ است. در قديم هنگامی که نفت استخراج می‌شد، تمام گازهای همراه آن سوزانده می‌شد.

مدارک تمدید برند بعد از ۱۰ سال

یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت و عدم موفقیت کسب و کارها انتخاب نام برند است در این مقاله می خواهیم در مورد مواردی که در انتخاب نام برند باید در نظر بگیرید،صحبت کنیم. انتخاب نام برند میتواند از هر زبانی باشد، و اما توصیه می کنیم نام­ هایی را که تلفظ ساده و ساختار زبانی مناسبی دارند، انتخاب کنید. بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برندخود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است. اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید. مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. باثبت برند تجاریشرکت اعتباری پیدا می کند که بانکها و موسسات مالی با اطمینان بیشتری وام و تسهیلات مورد تقاضا را به آن اختصاص می دهند.

مشابه اين عملکرد را گاج داشته که واقعاً الگوی مناسبی می‌باشد. اگر قرار بود من برترين نام تجاری ايران را انتخاب کنم بدون هيچ درنگ و تأملی ايرانسل را به عنوان برترين نام تجاری ايران انتخاب می‌کردم. در آينده در مطلب جداگانه‌ايی به عملکرد بی‌نظير اين نام تجاری اشاره خواهم کرد.

برای مثال نام برند آب معدنی دماوند بهترین مثال داخلی برای این نوع نام گذاری است. زیرا دقیقا به شما نمی‌گوید که فعالیت برند در چه زمینه‌ای است، اما کاملا با فعالیت آن هماهنگ است. پس قبل از فرایند انتخاب نام برند حتما نگاهی دقیق به نقشه ایران و جهان بیاندازید. فقط به خاطر داشته باشید که نام­ های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند.

نام برند ایرانی

اما ترجمه اسامی پیشنهادی این نوع ابزارها به فارسی خیلی جذاب نیست. کارتان کمی سخت میشود و شاید اصلاً خریدار احتمالی را منصرف کند. شاید در حال حاضر حوزه فعالیت شما در حد یک استان و حتی شهرهای اطراف باشد ولی ممکن است که بعدها کار خود را خارج از کشور گسترش دهید. بنابراین سعی کنید اسمی انتخاب کنید که تنها یک نوشتار ثابت داشته باشد. اما تجربه نشان داده که این کار کاملاً امکان‌پذیر بوده و فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق احتیاج دارد.

مدارک هویتی شخصیت حقوقی برابر اصل شده از جمله اساسنامه با موضوع مرتبط با طبقات انتخاب شده برند و آگهی ثبتی آخرین تعیین سمت و حق امضاء مجاز شخصیت حقوقی که دارای اعتبار باشد و به تائید اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری رسیده باشد. در ادامه تعدادی نمونه اسم برند ایرانی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم. حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید. این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر می‌کشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار می‌دهند (از جمله انتخاب اسم برند).

اسم‌های خلاقانه و ساختگی جزو پرطرفدارترین انواع اسم‌های برند به شمار می‌روند. برای مثال دیجیاتو یکی از اسم‌های خلاقانه‌ای است که به جهت ساخته شدن آن توسط خلاقیت یک تیم، می‌توان اطمینان داشت که قبلا توسط برندهای دیگری استفاده نشده‌اند. در این مقاله می خواهیم به تفاوت بین نام تجاری و نام شرکت بپردازیم. بارها در مقاله های محتلف سعی کردیم این موضوع را مطرح کنیم که منظور از برند در ایران همان نام تجاری است.