فلزات عادی و آلیاژهای آنها مواد ساختمانی فلزی ساختمانهای فلزی قابل حمل مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادی كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند سنگهایمعدنی فلزات . هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی تواند حتی از برند شما الگو برداری نماید. مشتریان را قادر می سازد تا محصولات شما را از سایر محصولات و رقبا تمیز تشخیص دهند . علائمی که شامل اسم کالا که تعیین کننده نوع و جنس کالا باشد نیز غیر قابل ثبت است. با لحاظ ماده one hundred ten این آیین نامه،نسخه اصلی نمایندگی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید. لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود.
در واقع تا زمانی که یک محصول یا خدمت دارای وجه ممیزه ی مشخصی نباشد ، می توان به سادگی آن را برند نمود و این برند را به گونه ای پایدار داشت . اولین گام برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری، ورود و ثبت نام در پورتال مربوطه است. برای این کار باید به صفحه اول پورتال مراجعه و بر روی بخش «ثبت نام متقاضی/ورود اعضا» کلیک کنید.
- پس از ارسال آن به اداره ثبت مالکیت معنوی شما منتظر پاسخ کارشناس خواهید ماند تا تقاضای شما را رد یا تایید نماید.
- البته در هنگام ثبت برند تان باید تصمیم بگیرید و انتخاب نمایید که برندتان در چه طبقه ای می خواهید ثبت شود.
- طبقه ٢- رنگ روغن جلا لاک مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب مواد رنگی مواد تثبیت رنگ رزین یا صمغ های خام طبیعی فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان چاپگرها و هنرمندان.
همانطور که در تصویر زیر مشخص است، جهت پیگیری اظهارنامه کافی است که بعد از ورود از آنکه به کارتابل ورود کردید، گزینهای به نام کارتابل عمومی را انتخاب و سپس شماره اظهارنامه خود را وارد کنید. فکر کنید که برای یک لحظه نام «اپل» به گوش شما میخورد، چه تصوری در ذهنتان ایجاد میشود؟ فرض کنید این بار نام یک برند ایرانی مانند «اسنپ» را میشنوید یا در خیابان یکی از بنرهای تبلیغاتی آن را مشاهده میکنید. قطعا با شنیدن یا دیدن نام هر کدام از این کسبوکارها، موضوعات خاصی در ذهن شما تداعی میشود. ثبت برند یا علامت تجاری نقش بسزایی در صیانت از دارایی معنوی افراد حقیقی یا حقوقی دارد که بسیاری از افراد و شرکتها از آن بیاطلاع هستند. با توجه به تعداد بالای تقاضا برای ثبت برند سامانه ای بدین منظور ایجاد شد که متقاضیان با مراجه به آن می توانند برای ثبت برند اقدام کنند. هدف از ایجاد این سایت سهولت در روند امورات و صرفه جویی در وقت است.
متقاضی عزیز، شما می توانید جهت درخواست مشاوره رایگان، با وارد نمودن شماره تلفن خود در فرم زیر و یا از طریق دیگر راه های ارتباطی اعلام شده در صفحه تماس با ما، با کارشناسان هلدینگ بین المللی ملاصدرا تماس حاصل فرمایید. برای اطلاع از فهرست تمامی طبقات ثبت برند (نام تجاری)، به شما مطالعه مقاله طبقه بندی بین المللی علائم صنعتی و تجاری را پیشنهاد می کنیم. اگر صاحب برندی قصد تمدید علامت تجاری خود را داشته باشد، باید 6 ماه پیش از اتمام اعتبار آن، برای درخواست تمدید اقدام نماید.
مراحل ثبت برند در ایران را بهتر بیاموزید:
در نظر داشته باشید ادارات استاندارد و اداره بهداشت ، غذا، دارو و ادارات محیط زیست برای اعطای مجوز یا پروانه از شما تقاضای برند می کنند. یکی از راههای مناسب جهت متمایز شدن از رقبا و دیده شدن در سطح بازار پر رقابت امروز، انتخاب نام متمایز و متفاوت از رقبای هم صنف می باشد. هنگامی که مراحل فوق سپری شد ثبت نام و علامت وارد مرحله آگهی تقاضا می شود. و پس از سپری شدن مدت معین اقدام به اظهار نظر مبنی بر قابلیت ثبت یا دارا بودن نقص می نمایند. برند خوب باید قادر باشد احساسات مشریان را به دلیل همراهی با برند شما برانگیخته کند. مهم است که در میان پرسنل، فرهنگ با ارزش بودن برند تجاریتان رواج داده شود.
از مهم ترین و اصلی ترین مزایای ثبت برند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
هر ذینفع می تواند از دادگاه، ابطال ثبت علامت را درخواست نماید.ابطال ثبت یک علامت از تاریخ ثبت آن موثر است و آگهی مربوط به آن نیز در اولین فرصت ممکن منتشر می شود. در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه ثبت برند معمولا بر اساس نوع شخص ( حقیقی یا حقوقی بودن) متفاوت است. تأثیر این گونه تغییر نسبت به اشخاص ثالث منوط به تسلیم درخواست مذکور است . تغییر در مالکیت ثبت علامت یا علامت جمعی در صورتی که در مواردی مانند ماهیت ، مبدأ، مراحل ساخت ، خصوصیات یا تناسب با هدف کالاها یا خدمات سبب گمراهی یا فریب عمومی شود، معتبر نیست. پس از انجام این کار، اطلاعات فرم اخذ شده از دفتر اسناد رسمی را در سامانه ثبت کرده و یک نام کاربری و رمز عبور دیگر به شما ارائه میشود که سایر پیگیریها از طریق این نام کاربری و رمز عبور جدید انجام خواهد شد. در صورتی که مدارک مربوط به شخص حقوقی باشد، کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات شرکت نیز به همراه تمام موارد فوق باید ضمیمه شود.
زاخارووا: ایران و آذربایجان مشکلات را با روشهای دیپلماتیک حل کنند
زمانی که یک شرکت آغاز به کار می کند یک نام برای خود انتخاب می کند. این نام فعالیت و مجموعه این شرکت را از سایر شرکت ها متمایز می کند. متقاضی در پایان ثبت نام اولیه، کد رهگیری دریافت می کند تا روند پیشرفت کاری ثبت برند را پیگیری نماید و از مرحله به مرحله آن، آگاهی داشته باشد. در صورتی که پرونده شما تکمیل نباشد و یا نقصی در پرونده شما باشد می توانید پرونده را پیگیری کنید تا اقدام به برطرف کردن مشکلات نمایید. در این حالت پرونده شما رد شده است و دیگر قابل پیگیری نمی باشد. می توانید با ایجاد تغییر در علامت و نام مجدداً اقدام نمایید.
علائمی که حق تقدم افراد دیگر (چه حقیقی و چه حقوقی) را در تقاضای ثبت علامت تجاری مورد نظر تضییع نماید. پس از تشکیل پرونده فیزیکی علامت تجاری، از طرف اداره مالکیت موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال میگردد. در این مرحله باید به سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام کنید و اکانت کاربری خود را ساخته و آن را تایید نمایید.
۲- برند و علامت تجاری باید در زمینه ای که قرار است فعالیت صورت گیرد، ثبت شود. هر برند تجاری فقط ده سال اعتبار دارد و بعد ثبت شرکت در تهران از پایان اعتبار، باید آن را تمدید کرد. برای تمدید آن، همانند ثبت برند باید به سامانه مراجعه کرد و مدارکی ارائه داد.