پس از تائید موارد فوق، متقاضی باید به سایت wipo مراجعه نموده و اقدام به ثبت اظهارنامه خود نماید. 5- انعطاف پذیری بیشتر در تعیین کشور مبدا؛ با این توضیح که متقاضی دیگر موظف به رعایت قاعده آبشار مرکزی در تعیین کشور مبدا نبوده و می تواند به انتخاب خود ثبت را در هر کشور متعاهد پروتکل که با آن از طریق تابعیت اقاتگاه یا مقر حقیقی و حقوقی صنعتی یا تجارتی ارتباط دارد درخواست نماید. 3- علاوه بر دولت ها اتحادیه های منطقه ای و سازمان های بین دولی که دارای یک اداره منطقه ای برای ثبت علائم باشند نیز می توانند متقاضی ثبت بین المللی باشند.

دعاوی علامت تجاری

ب) کالاها و خدمات مورد نظر جهت حمایت با موارد مندرج در ثبت اساسی یکسان است. 2- تعیین حق الثبت انفرادی از جانب کشور تعیین شده برای حمایت، مشروط براینکه مبلغ مزبور بیش از مبلغ دریافتی از جانب اداره ملی آن کشور برای ثبت ملی نباشد. عین علامتی باشد که قبلا به نام مالک دیگر ثبت شده یا تقاضای ثبت آن مقدم است یا دارای حق تقدم برای همان طبقه است و موجب فریب عموم می شود. اما چنانچه در این حوزه سوالاتی ثبت برند دارید و یا می خواهید بدانید که هزینه ها چقدر است، می ‌شود خیلی راحت از طریق شماره هایی که در زیر درجه شده اند، با دفتر خدماتی تماس برقرار نمایید. از طرف دیگر، می شود که از طریق راه دور و یا هر شهری که هستید، وکیل مورد نظر را انتخاب کرده و با هزینه های مناسب امور را به پیش ببرید. خلاصه این کار به راحتی امروزه انجام پذیر بوده و در صورت داشتن مدارک محکم، می توانید رای دادگاه را به سود نمایید.

از مواردی که جهت آگاهی از امور مربوط به دعاوی علامت تجاری محسوب می شود تعیین دادگاهی است به این گونه جرائم سو استفاده از علائم تجاری رسیدگی می کند. علامت تجاری برای یک کالا یا یک خدمت گرفته می شود حالاگر شما چند نوع کالای مختلف دارید و یا خدمات متفاوتی ارائه می کنید میتوانید برای هر کدام یک علامت تجاری ثبت نمایید. قانون ۱۲۳ برای جعل علامت تجاری وجود دارد که مجازاتی فوق العاده شدید را اعمال می کند. طبق ماده ۱۲۳ قانون ، اگر شخصی یا اشخاصی کالای و کالاهایی را که علامت تجاری آنها تقلبی است صادر یا وارد کند یا علامت تجاری آن محصول تقلیدی مشخص شود. در غیر این صورت ، اگر نشانه ای باشد که مبتنی بر حق قانونی نباشد و به ناحق مورد استفاده قرار گیرد ، به سه ماه تا سه سال حبس محکوم می شود. با این حال ، انتخاب نام تجاری مناسب و ثبت آن کار ساده ای نیست و مراحل و پیچیدگی های خاص خود را دارد.

وکیل خانواده

وجود هر یک از موارد فوق مانع از ثبت علامت تجاری در اداره ثبت خواهد شد زیرا در صورت عدم توجه به موارد فوق الذکر و ثبت علامت تجاری حقوق صاحبان مشاغل و افراد دارای فعالیت اقتصادی پایمال خواهد شد از اینرو محدودیت های انتخاب عنوان و علامت تجاری بایستی رعایت شود. همچنین مالک علامت تجاری ممکن است ادعا کند که این علامت تجاری (nuh,d ughlj j مشابه، سبب تضعیف برند او می شود. اگر مالک علامت تجاری صاحب یک برند معروف باشد و محصولات یا خدمات اراده شده تحت علامت تجاری متهم، سبب خدشه وارد شدن به اعتبار یا ارزش علامت تجاری او شود، این نیز می تواند بخش دیگری از دعاوی علامت تجاری باشد. برای دعاوی علامت تجاری در دادگاه، شاکی باید ثابت کند که دارای یک علامت معتبر است، برای استفاده از آن اولویت دارد و به احتمال زیاد علامت تجاری متهم باعث ایجاد سردرگمی در ذهن مصرف کنندگان در مورد منبع یا ارائه دهنده کالا یا خدمات ارائه شده تحت علائم طرفین می شود. تمامی حقوق مادی و معنوی که از ثبت علامت ناشی شده است متعلق به ثبت کننده علامت است پس حقوق ناشی از ثبت علامت‌، اقدامات مربوط به کالاها و خدماتی را که توسط مالک علامت یا با موافقت او به کشور وارد و در بازار ایران عرضه می‌گردد، شامل نمی‌شود.

  • با این وجود انتخاب برند مناسب و ثبت آن کار ساده ای نیست و مراحل و پیچیدگی های مختص به خود را دارا است.
  • لازم است برای احقاق حقوق صاحبان حق وکیل متخصص در مراجع قضایی و در ادارات مربوطه افراد را همراهی نمایند.
  • هیچ کس نمی تواند حق مالکیت معنوی شخص ثبت کننده علامت نسبت در مورد تعدی و یا سو استفاده قرار دهد بنابراین مالک علامت ثبت شده می‌تواند علیه هر شخصی که بدون موافقت وی از علامت استفاده کند و یا شخصی که مرتکب عملی شود که عادتاً منتهی به تجاوز به حقوق ناشی از ثبت علامت گردد، در دادگاه اقامه دعوی نماید.
  • بطور کلی و بسته به اینکه طرف مقابل شما نسبت به نظریات کارشناسی و آرای صادره از مراجع قضایی اعتراض نماید یا ننماید، مدت زمانی رسیدگی به دعوای علامت تجاری یا برند، می تواند متفاوت گردد.

اعتراضی که از سوی افراد صورت می گیرد به دو دلیل می تواند باشد دلیل اول اینکه علامت مذکور شرایط تعیین شده در بند الف ماده ۳۰ را ندارد و نمی تواند به عنوان علامت تجاری ثبت شود و دلیل دوم اینکه علامت مذکور به دلایل بیان شده در ماده ۳۲ جزو علائم تجاری نیست. ۳ .برای ثبت یک برند تاریخ تقاضای ثبت برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورت حضور متقاضی دیگر برای ثبت علامت تجاری، آنکه مراجعه زودتری داشته در اولویت ثبت علامت تجاری است. با توجه به توضیحاتی که درباره موضوع ارائه نمودیم می توان گفت اگر شخصی از برند و علامت تجاری که به ثبت رسیده و دارای علامت بازرگانی است را مورد سوء استفاده قرار دهد مرتکب جرم شده و باید جبران خسارت کند.

با توجه به این که این جرائم با مجازات های کیفری بسیار تحت کنترل قانون است اما مال باخته نیز که از علامت تجاری او استفاده ی سوء شده است و یا به اعتبار علامت تجاریش اسیب وارد شده است و یا خساراتی را به او وارد شده که قانون گذار برای مال باخته تامین خساراتی در نظر گرفته است. همان طور که می دانید توقیف زمانی در فعالیت های مالی اتفاق می افتد که مالی ارزش مادی و خرید و فروش داشته باشد از آنجایی که علامت تجاری را می توان معامله کرد پس توقیف علامت تجاری نیز امکان پذیر می باشد و بخشی از دعاوی علامت تجاری محسوب می شود. علامت تجاری، علامتی است که برای تمایز کالاهائی که توسط شخص یا شرکت خاصی تولید شده اند طراحی می نمایند. با توجه به اینکه لازم است توضیحات بیشتری درباره مسئله اتفاق افتاده بیان کنید لذا مشاوره با وکیل متخصص این موسسه درامور برند توصیه ما به شماست. در صورت تفاوت در طبقه‌بندی کالاها، موجبی برای ابطال علامت تجاری مشابه وجود ندارد. اصولا هر محصولی که با یک علامت تجارتی ثبت شده در ایران وارد می شود یا باید توسط مالک آن و یا شخصی که نمایندگی وکالت و یا اجازه واردات از سوی مالک دارد ترخیص شود .

در صورتی که شخص قصد بر خراب کردن شهرت و آوازه برند یا علامتی تجاری را داشته باشد در حالی که کالا مزبور سبب گمراهی و انحراف مشتریان گردد ، در این وضعیت نیز فرد صاحب برند می تواند نسبت به طرح اقامه دعوا در دادگاه اقدام نماید . هنگامی که دستور توقیف کالا از سوی دادگاه بنا بر درخواست صاحب برند صادر شد ، صاحب علامت تجاری باید خسارت هایی که ممکن است به فرد متقابل وارد شود و از آن محروم گردد را تضمین کند . از ثبت تغییرات شرکت می توان به این مورد اشاره کرد که برخی اجناس تنها زمانی می توانند به فروش برسند یا حتی به نمایش جهت فروش گذاشته شوند که قطعا علامت تجاری روی این محصولات وجود داشته باشد. هر گاه مصرف مواد مذکور منجر به فوت مصرف کننده گردد، مجازات سازنده یا تهیه کننده یا مخلوط کننده اعدام است. دعاوی علامت تجاری دقیقا به همین حساسیت است و دلیل وجود قوانین و دعاوی علامت تجاری میزان اهمیت غیر قابل وصف علامت تجاری را روشن می سازد. پرونده های حقوقی مربوط به مارک تجاری نشان می دهد که کالاهای خاص تنها در صورتی قابل فروش یا حتی نمایش هستند که به طور قطع علامت تجاری در این محصولات وجود داشته باشد.

می تواند از طریق اشخاص ثالث، معترض و خودمتقاضی و یا دارنده علامت تجاری مورد ابطال قرار گیرد. مرجع رسیدگی به اختلافات و دعاوی ناشی از دعاوی ناشی از ثبت علایم تجاری یکی بوده و به همه آنها در دادگاه رسیدگی می شد. دادخواست منع استفاده از علامت تجاری دیگر و مطالبه خسارت مطابق با قوانین ثبت شرکت عمومی قانون آیین دادرسی مدنی در صلاحیت دادگاه عمومی و حقوقی محل زندگی است اما در مقررات قانون ثبت اختراعات ، طرحهای صنعتی و علائم تجاری ، طبق ماده ۱۷۹ طبق گفته رئیس قوه قضائیه ، دعاوی مربوطه در مجتمع قضایی شهید بهشتی در تهران و شعبه سه این مجتمع مورد رسیدگی قرار می گیرند.

یکی از دعاوی علامت تجاری توقیف علامت تجاری است

و) عین علامتی باشد که در گذشته به اسم مالک دیگری به ثبت رسیده و یا تاریخ ثبت آن بر تاریخ ثبت علامت تجاری شما مقدم تر باشد و شباهت های زیاد باعث گمراهی و فریب شود. از طرفی متقاضی ممکن است به ابلاغ مزبور پاسخ دهد و اعتراض خود را عنوان نماید که در این صورت به منزله عدم تمکین است. در این صورت معترض می تواند در مهلتی ۶۰ روزه ای که از تاریخ ابلاغ اعتراض نامه به وی به دادگاه عمومی تهران مراجعه کند و طرح دعوا کند و در ادامه دادگاه در این باره اظهار نظر می کند. در حالت اول امکان دارد علامتی که شما به ثبت میرسانید تا حدودی به علامت تجاری معروفی یا پیش از شما ثبت شده است شباهتی داشته باشد که در این صورت دو اعتراض به علامت تجاری شما وارد است.

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی برند کجاست؟

دراين صورت حفظ حقوق اشخاص در مقابل تصميمات اداره ثبت اختراع ايجاب مي كند تا تقاضا كننده بتواند ازاين تصميم به دادگاه شكايت نمايد. دعاوی متعددی در خصوص ثبت اختراع در دادگاهها مطرح مي شود كه دريك تقسيم بندی كلی مي توان آنها را به دو دسته دعاوی حقوقی و كيفری تقسيم بندی كرد. مطابق قانون علامت تجاری، علامت های تجاری به هر نشان نمایانی که متشکل از حروف یا اعداد و یا اشکال هندسی یا ترسیمی است که بیانگر ارائه کالا یا خدماتی خاص می باشد گفته می شود. علامت تجاری به نوعی اسم یا معرف کالا یا خدماتی است که افراد در بازار عرضه و رقابتی برای شناسایی کالای خود از سایر کالا های دیگر طراحی و یا انتخاب خواهند کرد. لازم است قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکت یا عرضه کالا یا خدمات نام و علامت تجاری مناسب به ثبت برسد. انتخاب علامت تجاری بایستی از قوانین علامت تجاری پیروی شود در غیر اینصورت از سوی اداره ثبت علامت تجاری پذیرفته نخواهد شد.

علامت “مینی ماکس” برای وسایل اطفای حریق و محصولات مرتبط به آن به ثبت رسیده بود. دارنده آن، فروش وسایل و تجهیزات اظفای حریق را متوقف کرده ولی به فروش قطعات وسایل اطفای حریق مینی ماکس و نگهداری، بازدید و تعمیر آنها ادامه داده بود. دادگاه اروپایی اظهارنظر نمود که وقتی مالک علامت تجاری به فروش قطعاتی می پردازد که جزء ضروری ساختار کالاهایی است که قبلا به فروش رفته است، و برای این هدف از علامت مربوطه استفاده عملی می نماید، این استفاده می تواند واقعی باشد. همچنین دادگاه مزبور در حکم عام تری چنین نظر داد که استفاده واقعی و صحیح، مستلزم استفاده از علامت مزبور در بازار است،، نه فقط استفاده داخلی در کار خاص نظر.

اصولا وکیل برای ثبت علامت تجاری در ایران پدیده ای نوظهور است که هدف از ایجاد این حوزه در حیطه حقوقی وکالت به دلیل اهمیت فوق العاده آن است. گاهی برندی مشابه و عین برندی به ثبت می رسد که افراد با کمک وکیل علامت تجاری می توانند از این برند شکایت به عمل آورند. به استناد ماده ۳۰ قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری، هر نشان قابل روئیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد را علامت تجاری می گویند. سوم اینکه استفاده به عمل آمده بایستی یا استفاده از علامت تجاری به همان نحوِ ثبت شده باشد یا استفاده از علامت که تنها از نظر عناصری که ویژگی متمایز آن را تغییر نمی دهد، متفاوت با آن است. علامت عملا استفاده شده تا چه حد می تواند با علامت ثبت شده متفاوت باشد تا ویژگی متمایز آن را تغییر دهد؟ از بعضی از دعاوی می توان به راهنمای هایی در این زمینه دست یافت.

یکی از اسباب مالکیت و کسب حق انحصاری بر یک علامت تجاری از طریق ثبت آن علامت می‌باشد. علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها متمایز نماید. این تعریف شامل دو جنبه است که گاهی اوقات به آنچه که عملکرد متفاوت علامت تجاری است اما به لحاظ وابسته بودن و همه مقاصد عملی علامت تجاری همیشه می‌بایست با هم در نظر گرفته شود.