هنگامی که اکثریت دو سوم آراء با تغییرات موافق باشند، امکان اعمال تغییرات وجود خواهد داشت. از طریق این مجمع می توان برای ثبت تغییرات شرکت اقدام کرد. تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکت ها. در صورتی که شرکت مزبور سهامی خاص باشد، باید پس از توافق هیئت رئیسه آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار نشر پیدا کند.

  • در واقع ثبت تغییرات شرکت مرحله به مرحله به منظور جلوگیری از بروز مشکل در مواقعی که برخی اختلاف نظرها وجود دارد، انجام می‌شود.
  • موضوع شرکت بشرح زیر تغییر یافت یا مواردی به موضوع شرکت الحاق شد.
  • پنج نمایندگی و دفتر این شرکت در داخل و خارج از کشور، آماده ارائه خدمات ثبتی به صاحبان مشاغل و مخترعین عزیز است.
  • خیر نیازی به گذراندن تشریفات و مراحل انتقال سهام نیست و فقط در صورتجلسه‌ای انتخاب و تعیین سمت ایشان انجام شود.

با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات اخذ شده، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایید. کپی برابر با اصل از مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره باید ارائه شود. انحلال شرکت، دقت کنید حتی اگر انحلال به دلیل اتمام مدت قانونی فعالیت شرکت باشد، باز هم باید به ثبت برسد. گاهی تغییراتی در چارچوب اولیه شرکت باعث می شود شرکت سرپا بماند یا رشد بیشتری داشته باشد. برخی از تغییرات به وجود آمده لازم است که ثبت شوند. عدم اطلاع از این تغییرات یا عدم ثبت به موقع آن ها می تواند دردسرساز شود و برای فعالیت های شرکت، محدودیت های ریز و درشتی ایجاد کند.

منظور از تصفیه شرکت چیست؟ و مدیر تصفیه چه کسی است؟

سهامداران حق دارند یک نفر را رئیس هیئت مدیره حداقل به مدت دو سال انتخاب کنند. هیئت مدیره هم وظیفه دارد یک نفر را رئیس و یک نفر را نایب رئیس اعلام کند. اگر وکالتنامه رسمی دارید میتوانید مشخصات خودتان را به عنوان متقاضی وارد کنید. اگر نوع شرکت شما مجوزی است، برای ثبت هر تغییرات ثبت شرکت باید از ارگان مربوطه مجوز دریافت کنید و بعد برای تغییرات اقدام کنید. در مورد سوال آخر ، اگر شخصی به صورت کامل از شرکت خارج شود، باید گزینه روی حذف قرار گیرد. در مورد رسید پذیرش هم اگر مراحل را به درستی طی کرده باشید، نباید اشخاصی که از شرکت خارج شدند، نمایش داده شوند.

در گذشته، شرکت ها برای ثبت صورتجلسه تغییرات خود، باید به اداره ثبت شرکت ها یا اداره ثبت مراجعه می نموند. در سال های اخیر، استفاده از اینترنت، رواج بسیاری داشته و ارائه بسیاری از خدمات نیز، به صورت اینترنتی شده است. در همین راستا، ادارهثبت شرکت ها نیز، اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی جامع ثبت شرکت هانموده است. همان‌طور که در زمان ثبت شرکت آگهی ثبت در روزنامه کثیرالانتشار منتشر می‌شود؛ بعد از ثبت هم با هر تغییری آگهی تغییرات صادر و منتشر می‌شود. به همین منظور صاحبان شرکت‌ها بعد از اینکه تغییری در وضعیت شرکت رخ داد، باید به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنند و با پرداخت هزینه‌های آگهی تغییرات و هزینه روزنامه رسمی به صدور آگهی تغییرات مبادرت کنند.

ثبت تغییرات شرکتها

ما در ادامه مطلب سعی داریم که به شما کمک کنیم تا بتوانید شخصا ثبت تغییرات را در سامانه انجام دهید. پس از تایید کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها، گواهی درج آگهی شما با کد مکانیزه هجده رقمی در بالای آن و مُهر برجسته این مرکز در پایین آن صادر می‌شود. متن آگهی تغییرات شرکت با وارد کردن کد هجده رقمی در سامانه روزنامه رسمی و سامانه روزنامه کثیرالانتشار قابل مشاهده است. این متن نیاز به نگارش جداگانه نخواهد داشت و هنگام ثبت تغییرات شرکت، نوشته و آماده شده است. هر گونه تغییر ساختاری در شرکت باید به ثبت رسمی برسد و آگهی شود.

موارد عنوان شده نمونه هایی از تغییرات شرکت ها بود که به اختصار توضیح داده شد. برای ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسات تغییرات و سایر موارد مربوط به آن، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. توجه داشته باشید کلیه زمان در نظر گرفته ثبت تغییرات شرکت یا موسسات غیرتجاری در زمانی بین ۷ الی ۲۰ روز کاری انجام می شود و هیچ فرقی ندارد که چه تعداد عضو و سهامدار, چه مقدار سرمایه و چه مقدار سهم داشته باشند. این زمان از تحویل و تکمیل اوراق به موسسه حساب می شود. تحویل اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنها رسیده به اداره ثبت شرکتها.

در بین تصمیماتی که برای تغییرات ثبت شرکتها گرفته می شود مجمع عمومی عادی در مقایسه با مجامع دیگر اهمیت بیشتری دارد، مجمع عمومی عادی سالی یکبار طبق اساسنامه تشکیل می شود. هنگامی که مدیر تصمیماتی می‌گیرد و آن را به اطلاع شرکا می رساند باید جلسه مجمع عمومی عادی تشکیل ثبت تغییرات شرکت شود تا سهامداران بتوانند نظرات خود را در جلسه اعلام کنند و با تصمیمات موافقت کنند. شرکتی که به ثبت می رسد، دارای مشخصاتی از قبیل آدرس، نام شرکت ، نام شرکا ، میزان سهام ، هیئت مدیره ، حق امضاء و ….. می باشد که تمامی این مشخصات در اساسنامه شرکت ذکر شده است.

لذا برای ثبت تغییرات شرکت باید صورتجلسه ای مبنی بر دستور مورد نظر تهیه و تنظیم گردد و صورتجلسه مربوطه به امضاء اعضاء و سهامداران برسد که در اینجا بیشتر به آن ها می پردازیم . در این مقاله قصد داریم تا شما متقاضیان را با ثبت تغییرات شرکت ، مراحل ثبت تغییرات و مدارک مربوط به آن ، ثبت تغییرات شرکت در انواع مجامع و جلسات مختلف و موارد مربوط به آن آشنا کنیم . در مورد انحلال شرکت ، خروج از شرکت و یا کاهش سهم سهامداران یا اعضا، امضا و اثر انگشت روی وکالتنامه همزمان با حضور ایشان در محل موسسه یا اداره ثبت شرکت ها الزامی می باشد. در صورتی که شرکت خسارت های زیادی ببیند به شکلی که نیمی از سرمایه آن از دست برود، مجمع باید با آگهی ثبت تغییرات شرکت در مورد شرکت تصمیمی بگیرد که به کار ادامه بدهد یا منحل شود. ابتدا باید به وب سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه نمایید.

نحوه پرداخت هزینه تغییرات شرکت

در ثبت اطلاعات در سامانه باید همه گام ها بر اساس گزینه های ستاره دار تکمیل شود. همه اطلاعات و جزئیات در جلسه باید در صورت جلسه شرکت آورده شود، امضاء اعضاء در ذیل جلسه الزامی است. دو نسخه از صورت جلسه تنظیم شده با امضاء اعضاء باید دریافت شود. یکی از معیارهای سنجش اعتبار یک شرکت، میزان سرمایه آن است. واضح است که در حال حاضر مبلغ یک میلیون ریال بسیار ناچیز است.

نوع صورتجلسه شامل مجمع عمومی عادی، فوق‌العاده و را تعیین کنید

بر اساس قانون ثبت تغییرات شرکت بر عهده و در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده شرکت می باشد. برای به ثبت رسیدن این تغییرات نیاز به تنظیم صورتجلسه می باشد ثبت برند تجاری و باید این صورتجلسه که تنظیم می شود به امضای اعضای شرکت برسد. در واقع برای ایجاد تغییرات در شرکت باید تمامی اعضا با تغییرات موافقت داشته باشند.

اینکه چه نوع شرکتی را ثبت کنید به عوامل زیادی بستگی دارد. شرایط و علاقه مندی های متقاضی تا حدودی می تواند به ما کمک کند تا بهترین نوع شرکت متناسب با آن شخص را پیشنهاد کنیم. توجه داشته باشید انحلال شرکت نیز در صورتی امکان پذیر است که با حضور اکثریت دارندگان حق رای یعنی دو سوم آراء صورت بگیرد . در این مرحله، تمامی اطلاعات ثبت شده در مراحل گذشته برای شما نمایان می شود و باید صحت آنها را تائید کنید و سپس به مرحله بعد بروید.

مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء / اکثریت شرکاء در محل قانونی شرکت تشکیل و نسبت تأسیس شعبه بشرح ذیل اتخاذ تصمیم شد. نام شرکت……………………………………… شماره ثبت…………………… و شناسه ملی ………………………. مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء / اکثریت شرکاء در محل شرکت تشکیل و نسبت به کاهش سرمایه و خروج شریک اتخاذ تصمیم شد. ریال در تاریخ ………… ساعت ……… مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء / اکثریت شرکاء در محل شرکت تشکیل و نسبت به افزایش سرمایه و ورود شریک جدید اتخاذ تصمیم شد.

یکی از وظایف عمده متصدی تصفیه این است که در انجام دادن وظایفش مصلحت شرکت و شرکا را رعایت کند. اگر می‌خواهید بدون وابستگی به هیچ ارگان یا نهادی فعالیت کنید. تواند هر زمان که بخواهد با انتقال سهمش از شرکت خارج شود. ((همکاران ما شبانه روز به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان هستند)).

کپی و اصل مدارک شناسایی شرکایی که قصد خروج از شرکت دارند. ۲-رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد و سالانه شرکت.رسیدگی مزبور پس از استماع گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان خواهد بود. اصل صورتجلسه انحلال که به تایید همه شرکا و مدیر تصفیه رسیده باشد.