پس از طی تمامی این موارد، اظهارنامه برای بررسی به کارشناس ارجاع داده شده پیگیری مراحل آن از طریق همان سامانه امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است، قبول یا رد شدن اظهارنامه نیز از طریق ایمیل و پیامک به فرد دریافت‌کننده‌ی ابلاغ، ارسال می‌شود. این امر درصد رد اظهارنامه ثبت برند شما را به صورت قابل توجهی کاهش خواهد داد. پس از بررسی مدارک، اگر پرونده ی متقاضی رد شود، از ابتدا باید نسبت به تعیین نام و علامت تجاری اقدام شود. جهت درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری درسایر کشورها، ابتداء بایستی علامت موردنظر درکشورمبداء به ثبت برسد.

  • شما عزیزان می توانید به راحتی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید و برند خود را به ثبت برسانید، اما ممکن است از کارهای اداری زیاد خوشتان نیاید و یا هم چنین هنوز برند و نشان تجاری خود را انتخاب نکرده اید و یا نسبت به آن شک دارید.
  • در ضمن برای ثبت چند علامت تجاری باید به تعداد آن ها اظهارنامه ی جداگانه داده شود.
  • جهت محافظت از علامت تجاری، پس از آنکه برند شما با توجه به ارائه مدارک لازم و اظهارنامه ثبت شد، دفاتر ملی و ناحیه‌ای از برند شما محافظت می‌کند.

هر کلمه ، حرف یا حروف ، عدد ، ترسیمات ، عکس ، شکل ، رنگ ، تصویر ، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود ، علامت تجاری محسوب می شود. علائم رسمی دولتی و نشان‌های کشورها و سازمان‌های بین المللی که نمونه‌ای از آنها به دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده است معمولآ قابل ثبت نیستند. ممکن است به منظور دریافت منابع مالی یا وام از موسسات مالی استفاده شود که بطور فزاینده‌ای از اهمیت علائم برای موفقیت کسب و کار آگاه می‌شوند. مدارک لازم ثبت برند در محتوا موجود میباشد ولی جهت مشاوره میتوانید تماس بگیرید و بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره دریافت نمایید.

ثبت چندین علامت تجاری به صورت همزمان

حق استفاده انحصاری به فردی که آن علامت را ثبت کرده است تعلق دارد. با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از علائم تجاری به منظور تمیز دادن محصولاتشان از محصولات رقبا پی برده‌اند. توجه کنید که استعلام اسم تجاری باید تخصصی و در سایت مالکیت معنوی انجام شود. من سال پیش اومدم شرکتتون برای ثبت برند واقعا کارتون عالیه هم قیمتش مناسب بود و هم خیلی سریع انجام شد خیلی خیلی ممنون. برخی از مزایای ثبت برند را می توان به شرح زیر دسته بندی نمود.

توصیه میکنیم همین مقاله رو بصورت کامل مطالعه کنید تا با شرایط روز ثبت برند آشنا بشید. بنابراین اگر تصور نمایید که این اتفاقات برای ثبت شرکت در تهران شما پیش نمی‌آید و در اصطلاح فقط برای دیگران است، سخت در اشتباهید. علامت تجاری موسسات رسمی مانند هلال احمر و صلیب احمر و نظایر آن.

یکی از نکات حائز اهمیت پس از ثبت برند در داخل ایران ، ثبت برند در جامعه بین المللی یا جامعه جهانی می باشد ، ثبت برند به صورت بین المللی به صورت ثبت در معاهدات بین المللی می باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در این مسیر تمام تلاش خود را بکنید و اشتباه و تقلبی در انتخاب نام یا طرح برند پیش نیاید. برای این کار بهترین راه اعتماد به شرکت‌های فعال در این زمینه یا کمک گرفتن از وکیل برای استعلام نام انتخابی می‌باشد. ما در سامانه ثبت شرکت نیک با انجام پیگیری‌های لازم از بروز چنین مشکلات خطرسازی در آینده به خوبی جلوگیری می‌نماییم.

مراکز ثبت علامت تجاری در هر کشور علاوه بر به نام زدن برند برای شخص درخواست کننده و صاحببرند وظایف دیگری نیز بر عهده دارند. این مراکز اطمینان پیدا می کنند که برند مورد درخواست برای ثبت کپی برداری شده و یا مشابه برند های دیگر نبوده و مقررات جاریه در آن کشور را برای ثبت داشته باشند . البته این فعالیت ها در حوزه منطقه ای و کشوری خود معتبر می باشد و خارج از محدوده کشور را چندان نمی توانند پوشش دهند . ثبت برند یا علامت تجاری یکی از ملزومات مهم توسعه هر کسب‌وکاری است.

معاهدات معتبر برای ثبت برندهای جهانی شامل:

حتی اگر شخص متقاضی بخواهد خطاهای موجود در اظهارنامه برند خود را در مهلت مقرر رفع نماید، باید آن را به صورت الکترونیکی انجام دهد. به منظور تکمیل این فرم، متقاضی برند ابتدا در وب سایت اداره ذکر شده ثبت نام کرده و با ورود به حساب کاربری خود، نوع اظهارنامه مورد نظر خود را انتخاب نماید. فرم اظهارنامه بسته به نوع مالک برند (حقیقی یا حقوقی) و تابعیت او متفاوت می باشد.

چراکه پروسه زمانی ثبت شرکت در مجموع معمولاً کمتر از ۱۰ روز است. نامهای گمراه کننده ای که افراد را در زمینه ی کالا ها ، خدمات و خصوصیات کالا ها به نتیجه نمیرسانند و برای افراد گمراه کننده هستند. در صورتی که پرونده ناقص باشد، متقاضی باید پیگیری کرده و مشکلات موجود در پرونده را حل کند. این سیستم از طریق دفتربین المللی وایپواداره میشود، هرکشورعضوکنوانسیون پاریس برای حمایت ازحقوق علائم تجارتی اتباع خویش در سایرکشورها، میتواند عضو موافقتنامه، پروتکل و یا هردو آنها گردد. اطلاعات بیشتر درخصوص مدارک موردنیاز، جهت ثبت یک علامت تجارتی و نحوه پرکردن فرم اظهارنامه در پورتال قابل دسترسی میباشد.