Content
قبل از ارائه نام انتخابی در سایت اداره ثبت شرکت ها باید از ثبت قبلی این نام در اداره اطمینان حاصل کرده که امور ثبتی شما دچار مشکل نشود که مجبور به پرداخت هزینه های حقوقی بیشتر نگردد. یک نام خوب باید منحصر به فرد بوده و به آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. در این بخش میتوانید ثبت تغییرات شرکت درخواست تغییر اطلاعات یا حذف مکان را از روی نقشه گوگل ارسال کنید. بعد از ارسال درخواست، برای افراد مختلفی که در گوگل مپ فعالیت دارند پیام میرود و اگر آنها حذف مکان را تایید کنند، موفق به حذف مکان مورد نظر خواهید شد. پس از یافتن اشتباهاتتان در گذشته باید در صدد رفع و جایگزینی آنها برآیید.
- مثلا اگر اسنپ اسمش یک کلمهای نبود چطور میتونست اسنپ فود / اسنپ کیو / اسنپ باکس و …
- تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگیهایی را باید داشته باشد.
- نامهایی که به یک داستان اسطورههای باستانی شخص مکان خاص و غیره اشاره میکنند.
- اسم برند ایرانی که به این شکل انتخاب شدهاند عبارتند از شکلات مرداس و بیمارستان فارابی.
برای این کار نیازی به داشتن لوگو نمیباشد ولی کم کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید. از بین آن ۱۰ یا ۱۵ اسم مرحله قبل باید در آخر فقط اسم باقی بماند. به احتمال زیاد این قسمت ناامید کننده ترین بخش انتخاب اسم برند میباشد زیرا خیلی از اسمهایی که دوست دارید امکان دارد از قبل رزرو شده باشند.
انتخاب نام برای پیج اینستاگرام، کانال و گروه تلگرامی
ساخت یک هویت تجاری برای اسم شرکت جدید هزینه، وقت و انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و میواند در نهایت به برند شما ضربه بزند. پس بهتر است در ابتدای کار یک اسم مناسب برای برند خود انتخاب کنید تا در آینده به مشکل برنخورید. شما میتوانید برای برندینگ و معرفی کسب و کار خود از کارشناسان استودیو سیانو کمک بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا اسم برند خود را انتخاب کنید. استفاده از نام مناسب شرکت میتواند اثر بخشی فوقالعادهای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم برای شرکت بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.
بهدلیل علاقه به شعر ایتالیایی و آثار لوچیانو پاواروتی دنبال یک کلمه ایتالیایی بودم. بهاین خاطر که کلمات بسیار خوشآهنگ و جذابی بهنظرم در این زبان وجود دارد. به همین خاطر خیلی ساده در Google Translate شروع به ترجمه مستقیم کلمات از فارسی به ایتالیایی کردم که چندان رضایتبخش نبود. در واقع اگر از طریق موضوع کلی کسب و کارتان نمیتوانید به یک اسم برسید، میتوانید آن را ریز کرده و بر اساس زیرشاخههای موضوع کلی، به دنبال اسم باشید. تصویرسازی برای لوگو و یا انتخاب آن از بین لوگوهای از پیش تعیین شده، به دو چیز بستگی دارد.
از پسوندهای رایج برای ساخت اسم شرکت استفاده کنید
قطعا تعداد زیادی از اسمهایی که انتخاب کردهاید قبلا رزرو شدهاند. مجددا یادآوری میکنیم که اگر اسمی که انتخاب میکنید قبلا رزرو شده ثبت برند تجاری باشد همهی تلاشهای شما به هدر رفته است. پس سعی کنید بهخوبی بین اسمهای مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید.
راهنمای انتخاب نام برای شرکت
اما اطلاع نداشتن از نحوه بستن قرارداد و اجزای قرارداد متاسفانه باعث ضایع شدن حق بسیاری از افراد می شود. اگر کسب و کاری دارید و به فکر توسعه آن هستید حتما باید اجزای قرارداد را بشناسید. برای بررسی اسمهای مشابه و استعلام اسم شرکت میتوانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ها صفحات ساده ولی هدفمند هستند که به منظور خوشامدگویی به مخاطب، معرفی یک محصول یا دعوت از او به انجام کاری طراحی شدهاند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر میدهید. بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد.
مثلا “اخبار رسمی” که یک سرویس کمپین رسانهای و نشر رپورتاژ آگهی است نامی را انتخاب کرده که به نظر میرسد باید منبع اخبار رسمی نهادهای ملی باشه. در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نمودهایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است. ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.
به منظور سهولت در مذاکرات و مکاتبات وسوسه انگیز است که نام تجاری را مخفف کنیم. اما به عنوان صاحب یک کسب وکار کوچک ، منابع و توان بازاریابی کافی را نداریم تا به بازار و مشتریان خود آموزش دهیم که کلمات مخفف ما به چه معنا و مفهومی می باشند. روش بهتر این است که تنها افراد کلیدی را درگیر کنید – هر چه کمتر بهتر- آنهایی که قلبا به فکر سود و انتفاع شرکت هستند و همچنین مطمئن شوید که هم از افراد راست مغز وهم از افراد چپ مغز استفاده کرده اید. زیرا استفاده صرف از افراد چپ مغز ، منجر به این می شود که اسم انتخاب شده خیلی توصیفی شود. در مورد اسم شرکت و رابطه آن با عملیات هر روزه کسب وکارتان فکر کنید . زمانی که همه چیز آماده بود کمی بیشتر به اسمها دقت کردم.
یکی از مواردی که دربازاریابی وافزایش فروش ما در آینده تاثیر مستقیم دارد نامگذاری مناسب کسب وکار در مراحل اولیه ساخت شغل است. انتخاب اسم مناسب برای کسب و کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تا جایی که بسیاری از اوقات عامل اصلی تعیین کننده موفقیت ثبت شرکت یا شکست کسب و کار محسوب می شود. زیرا یکی از راه های متمایز شدن از رقبا و ایجاد تصویر ذهنی مناسب در مخاطب هدف نام مناسب و درخور برای کسب و کار است. دورهای که کسب و کارها اسم تولیدیشان را فلانی و شرکا و یا … میگذاشتند به سر آمده است.
سعی نکنید اسمی مثل رقیب خود در یک صنعت مشابه انتخاب کنید. این باعث می شود مخاطب احساس کند کسب و کار شما اصالت ندارد. حتی اگر شما بخواهید در آینده کسب و کار خود را توسعه دهید یا حتی به فرد دیگری واگذار کنید چندان خوشایند به نظر نرسد. یک راه برای انتخاب اسمی، گیرا و به یاد ماندنی استفاده از ورژن های مصلح در ارتباط با خدماتی است که شما ارائه می دهید.