نگارش و خواندن آن یکسان باشد (مثلاً کلمات خوانا یا خویشتن از این لحاظ برای نام برند مناسب نیستند). باید اسم تجاری در سایر کشورها یا زبان‌های دیگر نیز با معنا ثبت برند تجاری و مرتبط باشد. نام تجاری باید یادآور ویژگی‌هایی همانند رنگ کالا یا دستورالعمل محصول باشد. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

اگر هنوز این موضوع را درک نکرده اید ، وقتی به مرحله طوفان بروید ( البته اگر چنین چیزی در شرکت شما وجود داشته باشد ). این نام ها را اغلب می توانید در شرکت هایی بیابید که به مخاطبانی در محدود جغرافیایی خاصی محدود بوده اند ، اما بعدا بزرگتر شده اند. برندهایی مانندIBM ،AARP ،BP و UPS با این واقعیت که نام آنها چیزی بیش از یک سری حروف بزرگ نامربوط نیست ، دست کم گرفتند. نام اختصاری برای نام های تجاری مورد استفاده قرار گرفته است که معمولا بلند و سخت هستند.

همچنین می‌دانید که توییتر از سروصدای گنچشک‌ها الهام گرفته است که در لوگوی خود نیز از آن استفاده کرده است. اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب‌وکار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند. به عنوان مثال اسم‌هایی مانند گوگل، یاهو و سونی کاملاً منحصربه‌فرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آن‌ها را شنیده بود.

اسامی برای برند

اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید . روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. این روشی است که امروزه بسیاری از شرکت‌های ایرانی روی آن تمرکز دارند. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که می‌دونن راهنمایی کنن.

اسم برند و انتخاب یک اسم برند مناسب شهر برند

جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد . پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند .

برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود. این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… می‌شوند. هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود.

مرجع بین المللی علائم تجاری سازمان WIPO است که بخشی را برای استعلام برند جهانی در نظر گرفته است که شما می توانید هم این استعلام را به ما بسپارید و هم خودتان از طریق این لینـــک انجام دهید. متوجه خواهید شد که برند مورد نظر شما ثبت شده است یا یک کسب و کار ادعای کذب دارد. اما به شما این اطمینان را می دهیم که تا حد زیادی سعی کرده ایم پاسخ هایی که به درخواست های شما می دهیم تا حدود زیادی دقیق باشد. ما حالتهای مختلف مشابهت را برای شما بررسی می کنیم و این کار را هم رایگان انجام می دهیم. بعد از اعلام پاسخ استعلام، اگر تمایل داشتید می توانید فرآیند ثبت برند را به موسسه ما واگذار کنید که شامل هزینه می باشد.

  • ۱- اسامی شرکت‌های دیگر را چک کرده و ایده‌های خود را با آن‌ها مقایسه کنید.
  • احتمالاً بیش از نیمی از آن‌ها از قبل اِشغال شده باشند!
  • به طور مثال برای کسب کار شما، لذت، سلامت، چشیدن، سریع و…..

این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد ثبت شرکت و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد .

به آینده‌ی برند نگاه کنید

در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند می‌شود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژه‌ای دارد. برخلاف برخی تصورات رایج، شاید دانستن ابن نکته برای شما جالب باشد که روزنامه رسمی نام یک روزنامه خاص با کارکرد خاص است و به هر روزنامه‌ای که قانونی چاپ و پخش شده، روزنامه رسمی گفته نمی‌شود. روزنامه رسمی که بر اساس یک ماده واحده قانونی تشکیل شده است، خود یک شرکت سهامی خاص است و ارگانی ست زیرمجموعه قوه قضاییه و وابسته به آن.

انتخاب اسامی خاص برای برند

در مورد کلاس‌های دبیرستانی خود فکر کنید و مفاهیم، واژگان، تفکرات و سایر موارد را به خاطر آورید. هر اسم برند فقط ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از آن در صورتی که اقدام به تمدید آن نکرده باشید، هر فرد دیگری می‌تواند اسم برند کسب و کار شما را صاحب شود. پیدا کردن چنین نامی غیر ممکن نیست به شرط آن که سایت‌های کار بلد در این زمینه را پیدا کنید. برای دیدن تعدادیاسم برند برای پوشاک و مدمیتوانید با کلیک بر روی لینک به صفحه مورد نظر بروید. برای قدم اولِ ایجاد یک کسب و کار در زمان حال انتخاب یک برند بسیار سخت است زیرا از گذشته تا کنون کسب و کارهای زیادی ایجاد شده‌اند که همین امر موجب شده است که دامنه‌های com در تمامی کسب و کارها به شدت محدود شوند. سلام،لطفا برای انتخاب نام برند در زمینه تولید کود شیمیایی چه اسم یا اسامی را پیشنهاد می نمایید.

نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

در قسمت آگهی های قانونی، نوع آگهی خودتان را، علامت تجاری انتخاب کنید و اسامی مورد نظر برای استعلام را وارد کنید. این مقاله راهنمای مفصلی برای تدوین استراتژی نامگذاری ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند زمان کمتری را صرف انتخاب اسم برای کافه‌تان کنید. در انتهای آن نیز لیستی شامل one hundred ثبت تغییرات شرکت and one اسم جالب برای کافی‌شاپ را گرد آورده‌ایم. برای انتخاب اسم خلاقانه برای برند خود مثل همیشه می توانید بر تجارب و سابقه برندسازی مشاوران موسسه حقوقی ما تکیه کنید . ما شما را در راه انتخاب بهترین و خلاقانه ترین نام برای برند یاری خواهیم کرد .