نام تجاری باید ویژگی‌هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم . سلام.یه اسم درزمینه زعفران، آجیل وخشکبار میخوام که بعنوان برند ثبت کنم… استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از ثبت تغییرات شرکت سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود. همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.

اسم برند ها

اسم کسب‌وکار شما فقط به این معنا نیست که مردم، شرکت شما را چگونه تعریف می‌کنند. بلکه این فرصتی است که بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و مراحل اولیه شناخته شدن برند خود را آغاز کنید. نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند. در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن مخاطب می ماند. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید.

معاونت بازاریابی و فروش سایپا

حال که به نام‌های انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آن‌هم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمی‌توانید این‌گونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جواب‌هایی واقعی برسید. البته برای این کار می‌توانید و به نظر ما باید از عالی‌جنابان گوگل و ویکی‌پدیا کمک بگیرید. شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست می‌توانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید. برندکده یکی از جامع‌ترین منابع ایرانی برای برندهای پوشاک داخلی و خارجی است و می‌تواند به شما در پیدا کردن برند پوشاک مورد نظرتان کمک کند.

زیرا همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل می‌گیرد از دسته طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد. با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود. برای انتخاب اسم مزون لباس و آرایشگاه زنانه و بوتیک زنانه استفاده از نام های فانتزی مانند اسامی دختران اسامی گلها یا حتی مناطق شهری که به شما در بالا پیشنهاد دادیم بسیار مناسب است. پس در هنگام انتخاب اسم مغازه یا برند میتوانید با این شگرد مناسب برای خود نام مناسب انتخاب نمایید. در ذهن بماند و با یک بار شنیدن توسط یک نفر در ذهنش ثبت شود و اگر روزی خواست از خدمات و محصولات شما استفاده کند به دنبال اسم برند شما نگردد.

راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است. چه بسا شرکت‌های بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. می باشند می توانند به مقاله آن مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. اگر احتمال فروش نهایی در بازارهای خارجی وجود دارد، باید تلفظ نام تجاری خود را نه فقط در زبان خودتان، بلکه در زبان های دیگر هم در نظر بگیرید.

بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کرده‌اند. شما زمانی را برای نوشتن یک برنامه تجاری صرف کرده‌اید، سپس ماه‌های طولانی به تحقیقات در بازار، ارائه نمونه‌های اولیه و تجزیه و تحلیل رقبای خود پرداخته‌اید و در نهایت آماده هستید تا طرح را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نام‌های برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربه‌دیر به‌روزرسانی می‌شود . گاه نامی که به‌هیچ‌عنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت می‌شود. اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال می‌کنند.

به عنوان مثال افراد ممکن است برندی با نامی فرانسوی را ببینند و به صرف شباهت حروف الفبا تصور کنند تلفظ حروف مانند کلمات انگلیسی است و در نتیجه دچار اشتباه شوند…. مهدی طارمی، ستاره ایرانی باشگاه پورتو، این روزها یکی پس از دیگری به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کند. این بازیکن بعد از آنکه نامی برای خودش در فوتبال اروپا دست و پا کرده و توانسته در زمره مهاجمان گلزن لیگ پرتغال قرار بگیرد حالا قرارداد اسپانسری مهمی را هم بسته تا نشان دهد در مسیر… شرکت ما در گوگل و در حال حاضر یکی از با ارزش ترین شرکت های دنیا، راجع به استراتژی کسب و کار خیلی زیاد گفته و نوشته شده است و حالا من می خوام کمی راجع به اسمش صحبت کنم.

  • بنابراین شرکت ها اسم برند خود را با نام سازندگان نامگذاری کردند.
  • یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید.
  • منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت .
  • انواع و اقسام دامنه‌ها از دات‌کام گرفته تا دات‌اورگ، دات‌کو و تغییراتی که خود سایت برای شما انجام می‌دهد را نشان می‌دهد.

در این دسته از نام برندها، همان‌طور که از اسمش هم مشخص است ما از قابلیت ترکیب دو یا چند قسمت واژه کامل یا نیم واژه استفاده می‌نماییم. به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است. مریم رئوف، ثبت شرکت در تهران مجموعه معروف آرایشگاهی بانوان است که از اسم و فامیل شخصی خودش برای این برند استفاده می‌نماید. سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایت‌های برتر و فوق‌العاده کاربردیه. انتخاب نام نباید به یک پروژه 6 ماه برای شما تبدیل شود.

مثلاً همین‌که کشور آلمان را به نظم یا کشور چین را به تولیدات انبوه تشبیه می‌کنند، نوعی برندسازی ملی است. پس ار انتخاب نام تجاری فعالیت‌مان بهتر است در پی یافتن یک آیکون، ثبت برند تجاری لوگو یا طرح اختصاصی باشیم. پس از اینکه نام و طرح تجاری خود را نیز مشخص کردیم، آن‌گاه باید آن را ثبت کنیم. پس از ثبت هم نوبت به معرفی برند و شروع فعالیت می‌گردد.

چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود. نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید. همین تمایز و تفاوتی که با سایر برندها دارید، به شما کمک می‌کند تا نام مناسبی انتخاب کنید. مثلا اسم‌هایی مثل “ممتاز“، “هیمالیا” یا “اسنوا” که می‌توانند حس و حال خاصی به مخاطب بدهند و هدف و هویت شما را نشان بدهند. برای برخی اسم‌ها می‌توان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المان‌های گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد.

«اخبار اسم برند»:

از سویی انتخاب اسم هنری برای برند امری بسیار حسای است زیرا ممکن است آن اسم که به اداره مالکیت صنعتی و ثبت برند ارائه می گردد به دلایل مختلف از سوی کارشناسان نام در این اداره رد شده و امکان ثبت آن در این مارکت نباشد . اگر می خواید برای مغازه خود اسمی خاص را انتخاب کنید باید بر اساس نوع فعالیت خود و عرضه محصول در آن اقدام به انتخاب نام مناسب کنید . در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند .

این امر برای کارآفرینان باهوش هم، گاهی در عین سادگی، بسیار چالش برانگیز می‌شود چون می‌تواند اشتباه پیش برود. برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت خواهد شد . همچنین میتوانید برای انتخاب اسم شرکت به صفحه انتخاب نام شرکت مراجعه نمایید. اهمیت انتخاب نام برند به این دلیل است که به صورتی باید انتخاب شده باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود چرا که تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و فروش محصول یا خدمات مربوطه دارد و همواره از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است .