نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبانشناختی آن است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نامهای بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد. برای رسیدن به اسم مناسب و زیبا ، اول باید داستان برند خود را کشف نموده باشید – داستانی که بهترین نما از برند شما باشد. نام برند موجود شما به هیچ عنوان برای هویت و کسب و کار شما مناسب نیست و نیاز به برندینگ مجدد دارید.
مشخص کنید که نام شما قرار است چه احساس یا تاثیری در مشتری ایجاد کند. مانند فن آوران، تجهیز و … حتی میتوانید از نام استان یا شهرتان پیگیری ثبت تغییرات شرکت در کنار اسامی خود استفاده کنید. و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید.
چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟
انواع روش های این نوع نامگذاری معروف شامل جناس، عبارت ها، کلمات مرکب، تجانس آوایی، تسمیه تقلیدی، غلط املائی عمدی و کلمات خارجی هستند. اما جنبه منفی , ضعیف آنها هم آسیب به برند با جلوگیری از ترقی می شود . اینگونه ثبت کردن نام های توصیفی در ناحیه هایی که از کلمات یا عبارات رایج استفاده می کنند، بسیار سخت است. برخی از مدیران بر این باورند که برند خوب موجب ثبت شرکت ایجاد حیات شود.نه سازمان و موسسه ، را نادیده میگیرند و یک برند تنها نتیجه ی دستی رفتارمان با مشتری است. باید چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع ، استفاده ها و طرز عمل آن و غیره پیشنهاد کند. به خاطر سپردن مورد دوم بخاطر کلمه «مدیکال» بسیار ساده تر است تا اینکه مورد اولی را حفظ کنند که نه کلمه معناداری است و نه هیچ اشاره ای به زمینه کاری مربوطه دارد.
- دوست دارم اوقات فراغتم را با دورهمی های دوستانه، سفرهای خانوادگی، ویا کتاب و موسیقی بگذرانم.
- خدمات را به درستی و به موقع ارائه بدهید و اعتماد سازی را در اولویت قرار دهید.
- پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید.
- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی رو دارم و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار مسیرسفید و فروشگاه اینترنتی رنگی سنتر هستم.
- لازم به ذکر است که افراد برای انتخاب نام برند خود نباید از راه دیگر غافل بمانند.
- شرکت اپل به معنی سیب است و همین معنی قابلیت تصویر سازی را دارد.
تا قرن هفدهم این نام به شکل استاندارد بومی تبدیل نشده بود. بنیامین نیز یکی از نامهایی است که در کتاب مقدس ذکر شده است. مادر او راحیل به هنگام زایمان جان خود را از دست داد و در لحظات آخر او را «بن اونی» به معنای «پسرِ درد و رنج من» نامید. از آنجایی که پدرش این نام را دوست نداشت آن را به بنیامین یعنی پسر دست راست یا پسر جنوب نامگذاری کرد. این قدیس به خاطر اعتقادات مسیحیاش به مرگ بر روی چرخ محکوم شده بود. با این حال چرخی که برای اینکار در نظر گرفته شده بود از هم باز شد.
فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین میتونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین. اتفاقاً برعکس هست، این کار باعث میشه شما یه برند فیک و کپی کار شناخته بشین. از طرفی برندهای مطرح معمولاً یه تیم حقوقی هم دارن و میتونن از شما شکایت کنن و هر جور شده از هویت برند خودشون محافظت کنن. انتخاب نام برند ممکنه به نظر ساده برسه و شاید تعدادی از مدیران یا صاحبان کسبوکار بهش توجهی نداشته باشن در صورتی که باید بدونین یکی از مهمترین اقدامات و تصمیمات برای یه مدیر یا مؤسس انتخاب نام برند هست. انتخاب نام برند و طراحی لوگوی مناسب به عنوان هویت یه کسبوکاره و جزو اولین چیزهایی هست که تو نگاه اول توجه مخاطب رو به خودش جلب میکنه. تو این مقاله با موضوع جالبی با عنوان انتخاب نام برند همراهتونیم.
اطلاعات تماس
نام برند بسیار معروفی که به رقابت با کوکاکولا و پپسی کولا پرداخت و به شدت موفق بود. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف میرسیم و دوباره از همان شروع میکنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد. سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته میشود و میتواند به نام برند قدرت بدهد. برندهای دامداران، بوتان، ماهان، هاکوپیان، کاچیران، پلان، قالی سلیمان، پارسیان، گلستان از این دستهاند.
به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکتها و برندها در ادامهی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شدهاند. درحقیقت هزینههای برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد میکنم با عضویت پولی از سایت واژهیاب فارسی برای جستوجوی واژهها استفاده کنید چرا که این سایت گنجی از واژههای مشابه و همقافیه در اختیارتان میگذارد. نکته ای که در انتخاب نام برند باید در نظر داشته باشید، انتخاب نام تا حد امکان ساده است.
کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا. نکته جالبتر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آنها با صدای «آن» به پایان میرسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نامهایی که با صدای «آ» ثبت برند تجاری به پایان میرسند، معمولا موفق از آب درمیآیند. همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نامهای تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دستهبندی نوین خودم را شرح دهم. جمعبندی آنچه در این کتابم توضیح دادهام این است که نامها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم میشوند.
یک دامنه گسترده برای برند سازی می توان نام برد اما مرحله اول انتخاب نام برند می باشد. تو ادامه چند راه بهتون میگم تا بتونین ازش ایده بگیرین و سریعتر پروسه انتخاب نام برند رو طی کنین. ویژگی بصری یعنی چی؟ یعنی بشه با المانهای طراحی و گرافیکی اون رو بیان کرد.
با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز مینمایید. بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید .