Content
در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده میکنید که میتوانند ایده برای اسم شرکت شما باشند. ما قرار است در این مقاله اسامی بکر و جذاب را برای کسب و کار شما معرفی نماییم. امروزه یکی از دغدغه هی ثبت شرکتها در اداره پیگیری ثبت تغییرات شرکت ثبت انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای شرکت می باشد که باید توسط موسسی شرکت ها اتخاذ شود . ثبت بهترین نام برای شرکت ملزم به داشتن تجربه و توانایی کافی در امر انتخاب نام بر طبق ویژگی های محصول می باشد .
برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است . متاسفانه اغلب شرکتها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکتها ندارند. برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود .
باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین ثبت برند اسامی هستند. امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است.
به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است. هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است. نامی که شبه لاتین است و توانسته جایگاه برندی بسیار قدرتمندی در بازار ایران کسب نماید. البته میتوان به جای استفاده از افراد کاملاً حقیقی، شخصیتهایی را برای برند بسازیم که نقش اسم برندمان را نیز به خوبی ایفا نمایند.
این نام در سال 1990 از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. این نام قبل از سال 1920 مورد استفاده قرار نمیگرفت و منشا آن به سالهای نزدیک بر میگردد. دونا از کلمه یونانی donna مشتق شده که به معنای بانوست. در اصل نام مرد است اما هم اکنون برای دختران و زنان مورد استفاده قرار میگیرد.
ساخت برند و برند سازی مواد غذایی و خوراکی :: برندینگ
در ادامهی این مطلب سعی شده است که همهی ویژگیهایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، بهصورت دسته بندی بیان شود. اگر میخواهید نام مناسب شرکتتان را انتخاب کنید بهتر است همهی این ویژگیها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است.
برای چک کردن اینکه آیا یک نام توسط فرد دیگری قبلا ثبت شده است یا خیر ، در خارج از ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام اطلاعات به لحظه در دسترس است. اما بسیار دیدهایم که نامی پس از تمام این مرحله با دیوار فولادی برخورد کرده و نمیتوان آن را ثبت نمود. وسوسهای وجود دارد که نام برند باید نماینده خالقش ، بیانگر کاری که انجام میدهد یا محلی که انجام میشود باشد ، اما همه اینها در داستان برند مستتر است. بنابراین برای یک شرکت با جاهطلبیهای بزرگ، اقدامات جسورانه و گسترده مانند اوبر ، به واقع به چنین برندی نیاز دارند.
دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروههای کوچکی از افراد مختلف تست میکردید مشخص میشد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناسها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است.
- جوانان احتمالاً به کافهای به اسم «Old Geezer’s Coffee» نمیآیند.
- احتمالاً بعد از مدتی متوجه میشوید یکی دوتا از این دستهها بیشتر با سلایق شما جور درمیآیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.
- در واقع این صفت ها باید بیان کننده ی آن کیفیتی باشند که دوست دارید مشتری های شما با استفاده از خدمات و یا محصولات شرکت شما درک کنند.
- برای پیدا کردن نام مناسب برای کسب و کار خودتان بایستی یکی از مسیرهای زیر را بروید و از روش های زیر یکی را انتخاب کنید؛ چرا که برند های که ما می شناسیم از یکی از روش های زیر را به کار برده اند.
- و در پایان انتخاب یک اسم مناسب برای کسبوکار شما میتواند چالش برانگیز و خسته کننده باشد.
فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید.
حال برای به ثمر نشستن این تلاشها باید اسم کافی شاپ، فست فود و یا رستوران خود را درست انتخاب کنید. قوانین ساخت نام تجاری و الگوهایی که ما در مقالات پیش از این به آنها اشاره نمودهایم همگی بابت انتخاب اسامی زیبا برای شرکت هم صدق میکنند. برای ثبت اسم برندتان نیازی به مراجعۀ حضوری نیست و میتوانید بهصورت اینترنتی به سایت مرکز مالکیت معنوی بروید و تمام کارهایتان را از ثبت اظهارنامه تا پیگیری و … هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و ائمه استفاده نکنید. نمونه اسم برند باید با توجه به موارد زیر تعیین گردد که یک پروژه تخصصی و البته سلیقه موسسان و مالکان است.
پیگیری کارت ملی هوشمند از طریق پیامک، سایت و اداره پست
یک نفر مسئول نوشتن ایدهها روی یک بورد یا کاغذ میشود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، میتوان به ایدههای خوبی رسید. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل میکند، خیلی دقت کنید. نام برند میتواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنتها (روسری تاجمحل)، ثبت شرکت در تهران زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد. این حس با توجه به هویت برندتان قابل شناسایی است و بعداً هم باید در تبلیغات و بازاریابیتان نمود پیدا کند. پیشنهاد میکنم به مقاله تبلغات کلیکی سر بزنین تا اطلاعاتتون در این زمینه هم کاملتر بشه. یعنی چی؟ یعنی هرکسی بتونه راحت اسم رو بخونه، تلفظ کنه و تو گوگل بنویسه تا اطلاعات در موردش به دست بیاره.
پس از استعلام از این سامانه در صورتی که قبلا ثبت شده باشد و همچنین برند های ثبت شده مشابه دیگر را به شما نشان خواهد داد . به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد . وقتی به این مرحله رسیدهاید، یعنی همه مراحل عملی و قانونی کار را انجام دادهاید و در این بخش باید شروع به تست و آزمایش کنید. اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، میتوانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید.
انتخاب اسم برند میتواند فرآیندی خستهکننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی میکنند! البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . یکی از کلیدی ترین مباحث در کسب و کار ، تبلیغات و فروش انتخاب اسم برند تجاری می باشد که دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است .