اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسبوکار خود انتخاب کنید. این وبسایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار میدهد. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید. مطمئنا میتوانید برخی ایدهها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید. اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایدههای خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید.
- ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید.
- خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت .
- اسمهای سه سیلابی برای شرکتهای تخصصی مناسبتر هستند (البته این نامها کمتر در خاطر مشتریان میمانند).
- اتفاقاًمعتقدیم که تجویزهای قاطعانه در انتخاب نام تجاری و اسم برند، ناپخته و استثناپذیرند.
برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل میشود ، از طریق مکالمات ، ایمیلها ، وبسایت یا بستهبندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان – هر کجا که نیاز باشد. بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است. نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم. با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نامهایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید.
در پنل سایت ساز پرتال چند ویدیو آموزشی کوتاه قرار دارد که نحوه ساخت سایت با پرتال را آموزش میدهد. بعد از دیدن این ویدیوها خیلی راحت و سریع میتوانید یک سایت بسازید و فروش اینترنتی را شروع کنید. من نظرم اینه که به جای این دو اسم از یه اسم خاص برای فروشگاهتون استفاده کنید. یه اسم باحال و خاص میتونید براش انتخاب کنید؛ مثلا درسا یا هر اسم دیگه ای… استفاده از این استراتژی برای انتخاب نام سایت فروشگاهی یک پیشنهاد مناسب، مخصوصا برای افرادی است که به فکر برندسازی در آینده هستند.
با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار بیشتر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید. انتخاب نام برند توصیفی زمانی صورت میپذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. نام برند موجود شما به هیچ عنوان برای هویت و کسب و کار شما مناسب نیست و نیاز به برندینگ مجدد دارید. نام برند میتواند زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار و ایجاد برند زیرمجموعه Sub-Brand باشد . اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید .
فرایند اجتماعی سازی سازمانی و ارتقا برند
به همین دلیل اولین گام ساخت نام تجاری را یافتن یک استراتژی قدرتمند میدانیم. حال که با این کلیدها تا حدودی آشنا شدید باید مراحل زیر را برای ساخت نام تجاری انجام دهید. برگ کوکا و دانه کولا محتویات اولیه این محصول بودهاند و سرهنگ پمبرتون با ترکیب این دو قسمت موفق به ساخت این نام تجاری شده است.
حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روشهای دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما میتوانید انتخاب اسم برند را از روی چند دستهبندیهای انجام دهید. انتخاب اسامی خاص برای برند و علامت تجاری امری دشوار است ثبت تغییرات شرکت که نیازمند تخصص کافی در انجام آن می باشد . موسسه ثبت نوول با تکیه بر دانش و تخصص خود در امر انتخاب بهترین نام و بهترین گزینه برای متقاضیان ثبتی خواهد بود. برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .
تا میتوانید اسم پیج خود را کوتاه تر کنید
نامهای کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده میشوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما میگذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح میدهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریعتر شناخته میشوید و فراموش شدن نامتان سختتر است.
به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسییاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت. با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. همینطور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز میتواند کمک شایانی به مقوله اسم برندمان بکند.
شرکت آب نیروبخش گلستان بر اساس اختراع پروفسور پاکدامن، میزان اکسیژن داخل آب آشامیدنی را بیش از ۱۰ برابر میزان عادی افزایش دادند و از ترکیب نیم واژه اکس به معنی اکسیژن و آب استفاده نمودند. همگی این نامهای تجاری از کلید نام های تجاری حاوی شخصیت استفاده نمودهاند. سالها پیش و زمانی که شرکتهای کامپیوتری دنیا همگی نامهایی اختصاری داشتند مثل I.B.M یا D.E.C شرکت نوپای استیو جابز جرات کرد و از یک نام تصویری استفاده نمود. شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. لوگوی نوشتاری می تواند به این شکل باشد که نام برند با یک فونت آماده یا سفارشی نوشته شود و گاهی با یک تغییر کوچک و خلاقانه مفهومی را نیز برساند و یا منحصرا خاص، زیبا و یونیک باشد.
آیا مخاطب می تواند بلافاصله پس از شنیدن اسم شرکت شما نوع فعالیتتان را تشخیص دهد؟ نام های بی معنی بسیاری وجود دارد که جذابیت بسیاری نیز دارند. اما برند کردن این اسامی ممکن است با هزینه و زمان بیشتری ثبت شرکت همراه باشد. بهتر است هنگام ساخت اسم شرکت به مشتری سرنخ بدهید؛ به عنوان مثال کسی فکر نمیکند پاکشوما نام شرکت تولید کننده موبایل باشد و هر ذهنی آن را به دستگاههای شوینده ارتباط میدهد.
اما در بین همه این تقسیم بندیها در ثبت شرکت و تعیین نام شرکت اسم عام و خاص اهمیت دارد. ، باید اسمی را بکار ببرید که تا چندین سال قابل استفاده باشد و معرف نوع محصول و هنر شما باشد. در این مطلب به معرفی ثبت برند چندین اسم شیک برای گالری هنری می پردازیم تا برای انتخاب اسم گالری شیک و زیبا مورد استفاده شما قرار بگیرد. ببینید فروش در اینستاگرام مثل سایت یا یه بیزنس رسمی نیست که نیاز به ثبت برند داشته باشه.
اسمهای خاص
انتخاب اسم فقط بخشی از راهاندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخشهای یک کسب وکار نیست. اسم شرکت نماینده شرکت شما است و در آینده میتواند نقش بسزایی در موفقیت کسب و کار شما ایفا کند. اگر همه مسائل را در نظر نگیرید احتمالا در آینده با مشکل مواجه میشوید. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم میشود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی اینها برای شخص حقیقی اعمال شود.