Content
البته سایتهایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمتها مفید باشند اما خیلی نباید روی آنها متمرکز شوید. هرچند ممکن است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دههی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دههی نود شمسی موجی از کپی پیگیری ثبت تغییرات شرکت برداریهای ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. اما در مقابل کمپانیهای طراحی در بیشتر موارد از مفهومهای ظرافت و خاص بودن استفاده میکنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم برندتان را حول آن پیدا کنید.
استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم میتواند توصیفی از شرکت شما باشد. اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد. قدم بعدی این است که وارد سایت واژهیاب شده و به نظر ما با پرداخت وجه اشتراک بسیار اندک این سایت کاربر ویژه شوید. در این زمان شما میتوانید با تایپ کلیدواژههای انتخابی با گنجینهای از خانواده این نام در فرهنگ لغتهای مختلف، زبانها و گویشهای متفاوت، لاتین، عربی، قرآنی، مترادفها و … روبرو شوید. برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است. به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمیشد نامی بهتر و مناسبتر از این پیدا کند!!
اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهندهی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد میکنیم که حالا که در مراحل راهادازی کسبوکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راهاندازی کسبوکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! انتخاب اسم برند میتواند فرآیندی خستهکننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی میکنند! در این صفحه از وب سایت می توانید فهرست متنوعی از نام های اصیل و زیبای ایرانی را جهت انتخاب نام شرکت خود مشاهده نموده و از بین این همه. هر کدام که مد نظر و سلیقه تان بود را در نام شرکت و یا برند خود استفاده نمایید..
دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ
در این اسامی به یک حرف میرسیم و دوباره از همان شروع میکنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد. سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته میشود و میتواند به نام برند قدرت بدهد. برندهای دامداران، بوتان، ماهان، هاکوپیان، کاچیران، پلان، قالی سلیمان، پارسیان، گلستان از این دستهاند. شاید شباهت این واژهها با کلمه ایران باعث شده در فرهنگ ما واژههای قدرتمندی باشند. طبیعی است که اگر فردی حرفهای باشیم هیچگاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نامها نمیرویم. اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسبوکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم.
اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از ثبت برند یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.
- پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه موردنظر است نیاز دارید.
- احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آنها خدمات بدهید یا روی کار آنها نظارت داشته باشید.
- اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند.
- هر کسب و کاری که شروع می کنید، در ابتدا نیازمند یک اسم مناسب می باشد تا افراد و یا مشتریان، فروشگاه و مغازه شما را با آن نام بشناسند.
سلام ما تو این مقاله راهنمایی کردیم درباره انتخاب اسم. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروههای کوچکی از افراد مختلف تست میکردید مشخص میشد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است. احتمالاً بعد از مدتی متوجه میشوید یکی دوتا از این دستهها بیشتر با سلایق شما جور درمیآیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.
حتما این نامها ضعیف نبودند چون یک برند نمیتواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود. طبیعتا هر مالک برندی میخواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر میخواهید نامی فوقالعاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نامها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیمبندی میشوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. اگرنه مثل بسیاری از دیگر کارآفرینان و صاحبان کسبوکار به انتخاب یک نام معمولی بسنده میکردید و به سراغ جستوجو و خواندن مطلب در این باره نمیرفتید. با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار بیشتر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید.
در اینصورت انتخاب نامخانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک میکند تا هزینههای مربوط به برندسازیتان بهشدت کاهش یابد. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس میتوانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید.
انتخاب اسم کافیشاپ
تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکتهای ارائهدهنده خدمات سرور را پیدا کرده و بهصورت آنلاین دامنهی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. اسامی محصولات داروی بهتر است که لحن داروی داشته باشد و یا محصولات غذایی باید لحن خوشمزگی را داشته باشد همچنین محصولات شوینده باید لحن کارهای سخت خانگی را داشته باشد. بازاریابی از استراتژی بسته بندی جذاب ، شعار مناسب و دیگر راه های هوشمندانه ای که خریدار را مجاب به خرید محصول میکند، استفاده میکنند، استراتژی انتخاب یک اسم در فروش محصول بسیار تاثیر گذار است.
اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلیترین و خاصترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلیترین و خاصترین ویژگیهای آن است. همانطور که یک برند مناسب برای شرکت، میتواند باعث به اوج رسیدن کسبوکار شما شود، یک اسم اشتباه هم میتواند کسبوکار شما را از موفقیت دور کند. برای یافتن اسم کافیشاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید. کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربهفردی دست یابید. میتوانید لیستی از ایدههای مختلفی که به ذهن شما خطور میکند، تهیه کنید.
برای پیدا کردن نام مناسب برای کسب و کار خودتان بایستی یکی از مسیرهای زیر را بروید و از روش های زیر یکی را انتخاب کنید؛ چرا که برند های که ما می شناسیم از یکی از روش های زیر را به کار برده اند. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نامهای تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده میشود. این ابزار همچنین شناسایی نامهای دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص میسازد. “بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است. اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد.
به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است. هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است. نامی که شبه لاتین است و توانسته جایگاه برندی بسیار قدرتمندی در بازار ایران کسب نماید. این موضوع البته اگر که بتوانیم نامی خوش آوا و قدرتمند بسازیم، خود بسیار کمککننده خواهد بود. آمازون استعاره از عظیمترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است. میدانم کاری سخت و در برخی از اوقات چه بسا ناممکن است، خصوصا زمانی که قصد داشته باشید این نامهای انتخابی را به صورت رسمی ثبت نمایید که در آن زمان کارتان با کرامالکاتبین است.
در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید، سوالات شما توسط کارشناسان همیار آیتی پاسخ داده میشود لغو پاسخ
در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم . دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. برای دریافت ثبت شرکت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید . اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید .
شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونهاند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است. دسته سوم نامهایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام برند ندارند و خنثی هستند.