تمامی مقررات، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در ایران دارید باید شرکتی را در راستای فعالیت‌های خود به ثبت برسانید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید. چنانچه سهامداران و هیئت مدیره شرکت قصد ایجاد تغییر در شرکت را داشته باشند طی مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده با تمام و یا اکثریت حضور شرکا یا صاحبان سهام در این مورد اتخاذ تصمیم می نماید.

یک نفر برای تشکیل شرکت کافی نیست و باید چند نفر با همکاری هم شرکت را تاسیس کنند. توجه کنید که این نوع شرکت قوانین پیچیده تری برای ثبت شدن دارد ولی با توجه به این واقعیت که مزایای زیاد است، افراد زیادی به تاسیس آن اقدام می کنند. باید تعیین کنید که شرکت در چه حوزه ای فعالیت می کند و مجوزهای لازم در آن حوزه را تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از بیش تر خدمات این سامانه باید ابتدا در آن ثبت نام کنید.

ثبت تغییرات در سامانه ثبت شرکتها

زمانی که قصد دارید در سامانه ثبت شرکتها ، تغییرات شرکت خود را ثبت کنید بایستی فرم صورتجلسه تغییرات را تکمیل کنید. پیدا کردن این فرم به صورت فایل word که قابل دانلود نیز باشد در اینترنت کار سخت و طاقت فرسایی است. هدف ما این است که با قرادادن این فرم های صورتجلسه تغییرات کار را برای شما آسان تر کنیم. لذا می توانید در ادامه مطلب فرم های مورد نظر خود را به راحتی دانلود و تکمیل کنید. ابتدا باید صورتجلسات مبنی بر ورود و خروج شریک (در مجمع عمومی فوق‌العاده) تنظیم شود سپس در سامانه ثبت شرکت‌ها ورود اطلاعات شده و در نهایت از طریق پست برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شود. برای مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه مراحل و هزینه ثبت شرکت و ثبت برند با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  • علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند.
  • طبیعتا باید مشخص کنید که هر شریک کاری چقدر سهم در این سرمایه خواهد داشت.
  • اما به طور کلی در صورت پذیرش ،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می کند ، با ثبت در دفتر ثبت شرکت ها نیاز به ثبت شرکتنامه در دفتر ثبت شرکت ها می باشد.
  • ثبت از طریق پنجره فیزیکی کسب و کار هزینه بیشتری داشته ولی در عوض مدت رمان کمتری به طول می‌انجامد و معمولا طی یک هفته به پایان می‌رسد.
  • هر نوع قراری بین اعضا برای مدیریت مجموعه نیز باید در این تفاهم‌نامه قید شود.

امروزه در بیشتر کشورها و نظام‌های حقوقی این نوع از شرکت‌ها تعریف شده‌اند و بسیار مورد توجه کارآفرینان قرار دارند. در شرکت‌های تضامنی، مسئولیت پرداخت قرض‌های احتمالی بر عهدۀ تمام شرکا خواهد بود. در صورت ورشکستگی، هیچ یک از اعضا نمی‌توانند با استناد به اینکه میزان قرض‌ها از میزان سهم آنها در شرکت بیشتر است، از پرداخت آنها شانه خالی کنند. همین موضوع سبب شده است که این مجموعه‌ها معمولاً با سرمایه‌های اندک و در میان اعضای خانواده یا دوستان تشکیل شوند. نام شرکت نیز باید دربردارندۀ اسامی تمام شرکا یا یکی از شرکا و عبارت‌هایی از قبیل «و برادران» و «و شرکا» باشد. حداقل تعداد شرکا در شرکت‌های تضامنی دو نفر است که یکی از آنها یا یک نفر خارج از مجموعه باید به عنوان مدیر معرفی شود.

ثبت کردن اسم یک شرکت کاری مهم است و نباید با سهل انگاری انجام شود. به ذهن بسپارید که اسم شرکت معرفی کننده شما است و داشتن اسمی نامناسب وجهه شرکت شما را از بین می برد. «اظهارنامه های من»، «ثبت طرح صنعتی»، «جستجوی طرح صنعتی»، «ثبت اختراع»، «جستجوی علامت تجاری»، «ثبت علامت تجاری» و «جستجوی اختراع» است.

سامانه جامع ثبت شرکت ها Irsherkat Ssaair

۲- حال وقتی شریک خود را انتخاب کردید باید موضوع فعالیت خود را نهایی کنید. زیرا با انتخاب موضوع فعالیت، شما باید به دنبال این باشید که فعالیتتان نیازمند به اخذ مجوز است یا خیر؟ که در صورت نیاز به مجوز باید از مرجع صلاحیت دار مجوز مربوطه را دریافت کنید در غیر اینصورت درخواست شما رد خواهد شد. 2- در شرکت های تضامنی مدت زمان محدودی برای انتصاب مدیران در نظر گرفته نمی شود و همچنین نیازی به وجود ثبت تغییرات شرکت بازرس در بین اعضای هیئت مدیره نخواهد بود. 3- در ضمن یکی از مزیت های شرکت های بازرگانی برای صادرات و واردات کالا نیازی به مجوز خاصی نیست و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.شرکت تعاونی1- شرکت تعاونی به دلیل شرایط خاص و پیچیدگی که نسبت به دیگر شرکت ها دارد از لحاظ تقاضا در رتبه سوم می باشد. اولین شرایطی که باید برای تاسیس داشته باشید این است که حتما ابتدا از اداره تعاون مجوز بگیرید.

سایت ثبت شرکتها

این کار هم از طریق دریافت کد کارگاهی بیمه از سازمان تامین اجتماعی صورت می‌گیرد. اگر کد کارگاهی بیمه را در زمانی که تعیین شده دریافت نکنید، سازمان تامین اجتماعی شرکت شما را جریمه خواهد کرد. در صورتی که شرکت شما بدون ثبت برند تجاری فعالیت باشد هم باید این کد را دریافت کنید و هر سال با اظهارنامه عدم فعالیت به اداره مالیات ارائه دهید. در این مقاله شرکت ثبت فوری شما را با تک تک مراحل لازم برای به ثمر رساندن ثبت یک کمپانی تجاری آشنا می کند.

سپس او سهامی منتشر می‌کند که دارندۀ آن سهام در واقع در تمام منافع آن تجارت شریک است و مسئولیتی را نیز در این زمینه تعهد می‌کند. ثبت شرکت مختلط سهامی به حداقل سه عضو نیاز دارد که یکی از آنها باید به عنوان مدیر شرکت معرفی شود. همچنین حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت مختلط سهامی مبلغ یک میلیون ریال است که تهیۀ 35% آن برای آغاز فرایند ثبت شرکت کافی است. از طرف دیگر کسب و کار در فضای مجازی نیز به شدت در حال رشد می باشد. تمامی این شرکت ها و موسسات در سطح کشور خدماتی را ارائه می کنند یا اینکه محصولات خود را به فروش می رسانند. برای ساماندهی تمامی این شرکتها و حفظ امنیت و محافظت از حق قانونی شرکت ها سازمانی به عنوان اداره ثبت شرکت ها تاسیس شده است.

راهنمای ثبت شرکت ها برای فرد تازه کار موضوعی حیاتی است چون عدم اطلاعات کافی درباره این موضوع باعث شکست در ثبت می شود و متقاضی باید تمام مراحل را دوباره طی کند. این موضوع علاوه بر هدر دادن هزینه های صرف شده، وقت فرد را هم تلف می کند. معمولا جهت ثبت تغییرات شرکت، مدت زمانی بین 4 ثبت شرکت تا 15 روز کاری لازم است. با توجه به تغییرات جدید سامانه ثبت شرکت ها، مشخصات شرکت شما دچار مغایرت شده و می بایست نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

در پایان این مرحله یک شماره پیگیری به شما داده می شود که بعداَ می توانید از طریق این شماره وضعیت کار خود را در سامانه پیگیری کنید. اصلاح بند (۱) ماده (۲) و بندهاي (۲)، (۴)، (۶)، (۷) و (۹) ماده (۷) اساسنامه شرکت سهامي… با سپاس فراوان از نظر خوب و پر انرژی شما، در این زمینه هر کمکی نیاز داشتید همکاران ما در خدمت شما هستن. لطفا برای آشنایی بیشتر با شرایط همکاری با ما تماس بگیرید تا کامل از zero تا one hundred همکاران ما شما رو راهنمایی کنن و با فرآیند این کار آشناتون کنن. ممکن است از لحاظ خدمات تفاوتی وجود داشته باشد که برای شما به عنوان یک فرد غیر متخصص قابل شناسایی نباشد. به همین دلیل می توانید قبل از اقدام از چند موسسه قدیمی استعلام بگیرید تا با خیال راحت بهترین موسسه را انتخاب کنید.