کلیه تغییرات مربوط به شرکت اعم از تغییرات اساسنامه ، افزایش یا کاهش سرمایه، ورشکستگی، ابطال، تصفیه، تقسیم اموال و … باید فوراَ ثبت گردد. جهت ثبت تغییرات یک شرکت ،مدارکی اعم از شرکت نامه ،اظهار نامه شرکت و اساسنامه شرکت مورد نیاز می باشد در بعضی مواقع ،جهت تغییر در اعضای شرکت مدارک هویتی هم مورد نیاز است . و صورتجلسه مربوط به موضوع را تنظیم می نماید که کلیه ی اعضای شرکت ( شرکا) با قید کردن مقدار سهام خود باید آن را به امضاء برسانند.

انتخاب اسامی اعضای هیأت ناظر در صورتجلسه چنانچه تعداد شرکا بیشتر از 12 عضو باشد. در جلسه تشکیل شده در رابطه با موضوعات زیر صحبت می شود و تنها در صورتی که دو سوم آرا موافق با تغییرات باشند، تغییرات اعمال و ثبت می شود. در صورتیکه قصد انجام تغییرات شرکت خود را دارید، موسسه ونک آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. در حالت عادی و روند کار معمولی مدت زمان لازم برای اعمال تغییرات شرکت ده روز کاری می‌باشد.

تغییرات شرکت

این نشست می تواند بین سهامداران اصلی یعنی هیئت مدیره سازمان تشکیل شود یا مجمع عمومی عادی یا فوق العاده درباره این تغییرات تصمیم گیری کند. در هر حالت صورتجلسه تشکیل این نشست ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که شرکت می خواهد انحلال خود را اعلام کند حضور تمامی شرکاء به علاوه اعضای هیئت مدیره در اداره ثبت شرکت ها الزامی است. ثبت ثبت برند در زمان هایی که تفاوت های اساسی در شرکت ایجاد می شود، اهمیت زیادی دارد.سهامداران اکثر شرکت ها بعد از ثبت آن ها، در آن تغییراتی ایجاد می کنند و بعضی از این تفاوت ها تاثیر زیادی در رویکرد و فعالیت شرکت خواهد داشت. ثبت تغییرات شرکت موضوعی است که سازمان ها می بایست نسبت به قوانین و مقررات آن آگاهی کامل داشته باشند چون در صورت لزوم تمامی شرکت ها ناچار به انجام تغییراتی در ساختار درونی خود می شوند. برای انجام تغییرات در تعداد شرکای شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل داده و کلیه ی اعضای را طی آگهی دعوت برای حضور در مجمع مطلع نمایید و این جلسه را باید با اکثریت اعضاء تشکیل دهید تا در خصوص افزایش و کاهش شرکا تصمیم گیری شود.

ثبت تغییرات شرکت شامل تمدید ثبت آن یا از بین رفتن شرکت هم می شود. در واقع هر شرکت بعد از ثبت تا چند سال اجازه فعالیت داشته و بعد از آن باید مجوز فعالیت خود را تمدید کند که باید اطلاعیه ای در این باره منتشر کند. یا گاهی سهامداران شرکتی بعد از مدتی فعالیت به عللی تصمیم به تعطیل کردن آن می گیرد و شرکت بعد از آن فعالیتی نخواهد داشت. بله در شرکتهای سهامی خاص باید هر 2 سال اعضای هیئت مدیره تمدید بشن در غیر این صورت برای هرگونه کار اداری از جمله خدمات بانکی به مشکل می خورید.

از آنجایی که در صورت تغییر آدرس یا کد پستی باید حتما موقعیت و مشخصات دقیق به اداره و سازمان ثبت شرکت ها اعلام شود، تغییر آدرس شرکت موضوعی بسیار مهم است که نباید آن را نادیده گرفت. ثبت تغییرات شرکت که هر بار برای تنظیم صورت‌جلسه تغییرات و ثبت آن در سامانه و دریافت آگهی تغییرات باید مبلغی حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان پرداخت کنید. ارسال پستی اصل مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها در محل اقامتگاه قانونی شرکت مورد نظر. صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده توسط تمامی شرکاء امضا شده و ارائه گردد. موارد عنوان شده نمونه هایی از تغییرات شرکت ها بود که به اختصار توضیح داده شد. برای ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسات تغییرات و سایر موارد مربوط به آن، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

تغییر در میزان سهام، یا اضافه شدن شریک جدید و موضوعاتی از این قبیل که این موارد هم در اختیار مجمع عمومی است. ثبت شرکت نیک با بهره گیری از کارشناسان مجرب ، کلیه خدمات ثبتی را از صفر تا صد مراحل در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می دهد و به عنوان اولین موسسه ثبتی در ایران شناخته شده است . ارائه مدارک هویتی ( شناسنامه و کارت ملی ) در صورتی که عضو جدیدی قرار است در شرکت وارد شود . رونوشت برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای جدید ، بازرسین و سهامداران ارائه گردد. بابت انجام تغییرات، شرکت یا موسسه نباید هیچگونه بدهی مالیاتی یا بدهی به روزنامه رسمی و یا کثیرالانتشار داشته باشد تا بتوان تغییرات درخواستی را اعمال کرد.

در انتها، خاطر نشان می شویم مشاورین زبده مجموعه فکر برتر، همان گونه که در ثبت شرکت همراه شما بوده اند در ثبت ثبت شرکت در تهران و تنظیم انواع صورتجلسه نیز در خدمت شما خواهند بود. _ پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها. 5-در صورتی که شرکایی که از شرکت خارج می شوند از اعضای هیات مدیره باشند می بایست با تسلیم صورتجلسه جداگانه نسبت به تکمیل اعضای هیات مدیره از بین شرکایی که در شرکت باقی مانده اند اقدام شود. توجه داشته باشید که زمان در نظر گرفته شده برای ثبت تغییرات شرکت یا مؤسسات غیرتجاری چیزی بین ۷ تا ۲۰ روز کاری است. همچنین تفاوتی ندارد که چه تعداد عضو و سهامدار، چه مقدار سرمایه و چه مقدار سهم داشته باشند.

انواع مجامع قانونی شرکت ها

سلام جناب مهدوی، برای تغییر مدیر عامل باید ثبت تغییرات شرکت انجام بدین که در اون مدیر عامل و حق امضا جدید تعریف بشه و بستگی به این داره که مدیرعامل فرد جدید هستش یا قبلا داخل موسسه بوده، لطفا با موسسه تماس بگیرید. در نهایت باز هم می بایست یک صورتجلسه هیات مدیره تنظیم شود که در آن مدیران و سمت آنها مشخص، دارندگان حق امضا شرکت و روزنامه رسمی جهت درج آگهی در آن مشخص می شود. با توجه به اساسنامه به همان تعداد باید از طرف مجمع عمومی بازرس انتخاب شود که وظیفه ی این بازرسان نظارت به عملیات هیئت مدیره بوده و وسیله ای برای انتقال اطلاعات به صاحبان سهام خواهد بود. ممکن است هر کدام از مواد ثبت تغییرات برای شما کمی گنگ باشد، به همین منظور ابتدا توضیحی درباره مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت ها ارائه می دهیم سپس ثبت تغییرات در هرکدام از موارد را به اختصار توضیح خواهیم داد.

به طور کلی، شرکت ها برای ثبت تغییرات می بایست اقدامات ذیل را انجام دهند. 4-امضای صورت جلسه توسط کلیه شرکایی که از شرکت خارج می شوند و شرکایی که در شرکت می مانند. 3-کلیه شرکاء اعم از کسانی که سهم الشرکه خود را منتقل نموده و کسانی که جدیداَ وارد شرکت شده اند باید ذیل صورت جلسه را امضاء نمایند. نکته مهم این است که داشتن سهام بی نام و یا بانام در پرداخت مالیات نقل و انتقال متفاوت نمی باشد و دارنده هر 2 نوع سهام باید مالیات 4 درصد نقل و انتقال را پرداخت نمایند .

  • با این کار، در صورتی که شرکت سود بدهد، سود به دست آمده میان سهامداران تقسیم خواهد شد.
  • تمام فرایند قانونی ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود.
  • یعنی تمام تغییرات باید با هماهنگی و نظارت دو ارگان اداره ثبت و وزارت تعاون باشد.
  • اگر در تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت ها کوچک‌ترین اشتباهی وجود داشته باشد، صورتجلسات رد می‌شوند و یا باعث انجام تغییرات اشتباه برای شرکت می‌شوند.
  • به طور کلی باید تغییرات شرکت‌های سهامی خاص اعم از افزایش سرمایه، کاهش سرمایه، سوددهی، تعداد سهامداران، کاهش سهامداران و غیره به اطلاع اداره ثبت برسد و قوانین در رابطه با این گونه شرکت‌ها رعایت گردد.

به طور کلی تغییرات شرکت‌ها ممکن است در اثر زدن یک شعبه جدید، انحلال شرکت، تغییر در نام شرکت، تغییر حساب‌ها، تغییر برخی مواد در اساسنامه، زیاد یا کم شدن شرکا و سهامداران، تغییر مدیر و … صورت گیرد. بنابراین هرگونه تغییر باید به اداره ثبت اطلاع داده شده و بر اساس قوانین مصوب، تغییرات انجام شود. ثبت تغییرات شرکت نیز دارای شرایط و مراحل خاص به خود می باشد که باید از طریق سامانه ثبت شرکت های کشور اقدام به ثبت آن نمود . به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و هزینه های قانونی را برای دریافت آگهی تغییرات پرداخت کنید. بسیاری از شرکت ها در زمینه ثبت تغییرات شرکت با مشکلات و چالش هایی مواجه می شوند که ممکن است حتی باعث بر هم خوردن نظم و ثبات در فعالیت آن شرکت شود. از همین رو می توانید کلیه امور و مسائل مربوط به شرکت خود از جمله ثبت تغییرات را به موسسه حقوقی آگاه ثبت بسپارید چرا که با استفاده از وکلای با تجربه، پیگیری های لازم برای شما با ارزان ترین قیمت و سریع ترین زمان صورت می گیرد.

آگهی تغییرات شرکت

در همین راستا، ادارهثبت شرکت ها نیز، اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی جامع ثبت شرکت هانموده است. نکته ای که در هنگام تغییرات شرکت در مجمع عمومی فوق العاده شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این نکته است که تمامی این مسائل و مواردی که اطلاع رسانی می شود می بایست به رای گیری گذاشته شود و پس از رای گیری تصمیم گیری شود. در حالی که در مجمع عمومی عادی شرکت چنین چیزی اصلا مطرح نیست.

اما قبل از پرداختن به موضوع تغییر نوع شرکت بهتر است تا نکاتی را به شما متذکر شویم.قبل از ثبت شرکت خود بهتر است که با تمامی قوانین ثبت شرکت آشنایی پیدا کرده و حتما با یک موسسه حقوقی و یک وکیل متبحر مشورت نمایید. زیرا تغییر نوع شرکت و صورتجلسه تغییرات انرژی و وقت زیادی از شما می گیرد. با ید قبل از تغییر نوع شرکت رضایت تمامی شرکا و سهامداران اصلی را جلب نمایید.

کلیه شرکت هایی که در زمینه مالی و اعتباری فعالیت می کنند و قصد ایجاد تغییرات را دارند، برای پیگیری و انجام امور نیاز به تهیه مجوز های لازم از بانک مرکزی را دارند. مدارک قابل ارائه برای اعمال تغییرات در شرکتها در شرایط خاص ممکن است متفاوت باشد، اما بصورت کلی مدارک زیر را باید تهیه کنید. _ تشکل مجمع عمومی ( عادی یا فوق العاده) متناسب با نوع تغییرات.

تبدیل سهام به بی نام و بانام

قبل از این که سامانه الکترونیکی برای انجام این امور طراحی شود، افراد می بایست به صورت حضوری به مراجع مربوطه مراجعه می کردند یا مدارک از طریق پست ارسال می شد، این روش زمان و هزینه زیادی در بر داشت. امروزه با وجود اینترنت و وب سایت های مراکز، شما می توانید به راحتی مراحل ثبت تغییرات شرکت را دنبال کنید. بابت هر نوع تغییری در شرکت باید جلسه ای برگزار شود که این تصمیم را صاحبان شرکت بگیرند و برای عملی کردن این تصمیم به اداره ثبت شرکت ها اعلام نمایند تا این تغییر در آن اداره محترم, ثبت و به کلیه افراد حقیقی و حقوقی لازم اطلاع دهند. این افراد حقیقی یا حقوقی می تواند اداره مالیات, روزنامه رسمی, روزنامه کثیر الانتشار, بانک ها و غیره باشند. فرض دوم این است که قانون تغییری نکند هنوز ثبت تغییرات اساسنامه به عنوان بخشی از ثبت تغییرات شرکت ها اهمیت پیدا می کند.