اگر بتوانید اسامی برندی از این دست برای خود انتخاب کنید به نظر ما این بارها و بارها بهتر و قدرتمندتر از روش قبلی خواهد بود. این اتفاق در مورد برندهای بیمهای معروف آمریکایی مثل افلاک و گایکو هم رخ داده است که از سرواژههای کلماتی مثل امریکن، فامیلی، لایف، اینشورنس و کمپانی تشکیل شدهاند. لکسوس برند برتر کمپانی ثبت برند تجاری تویوتا نیز با ایجاد تغییرات در کلمه لاکچری، نام برندی قدرتمند برای خود ساخته است. چه بسا که تا قبل از این محصول و برند، سایر برندهای موجود فتوکپی را روی کاغذهای مخصوصی چاپ میگرفتند و زیراکس اولین شرکتی بود که روی کاغذ معمولی کپی میکرد. اما نام دیگری که به شما معرفی مینماییم، نام برند آیکشت است.
نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند. در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن مخاطب می ماند. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید.
مدارکی که در این دو حالت نیاز دارید با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل به طور جداگانه ای آن را شرح می دهیم. شرکت های متخصص و معتبری هستند که در این کار به شما کمک می کنند. نام برند شما باید منحصر به فرد باشد، یعنی در گذشته شخصی یا شرکتی از آن نام برای برند در این طبقه استفاده نکرده باشد.
۵ وقت ثبت برند رسیده است!
در نام شرکت از حروف بعضی کلمات نظیر پی وی سی و … استفاده نشود. از حرف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف استفاده نشده باشد، همچنین از ترکیب چند حرف استفاده نشود. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه sixty four را در بین 100 برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد.
سعی میکنیم در بهروزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم. و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. تلفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمیکند. چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید.
برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است. این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژههای اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. اما برند معروف اتومبیل شاسیبلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است. در زمان استفاده از این کلید ما بهتر است که بتوانیم از پتانسیل کاری که محصول یا خدماتمان انجام میدهد ارتباطی مستقیم با اسم برند بگیریم. سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد.
نامهای کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده میشوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما میگذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح میدهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریعتر شناخته میشوید و فراموش شدن نامتان سختتر است.
نخستین قدم: هویت بنیادین برند خود را تعریف کنید
برای پایش بین اسمها باید بدانید که از بین همهی اسمهای انتخاب شده درنهایت میبایست ۳ اسم باقی بماند. یکی دیگر از ویژگیهای اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد. اسم و لوگوی این برند در لحظه شکل یک سیب را به مخاطب یادآوری میکند. این کار کمک میکند تا برند شما در ذهن مخاطب یک تصویر کاملا مشخص و واضح داشته باشد. کمپانیهای ردبول، حلواشکری عقاب و جگوار نیز از این شیوهی نامگذاری بصری استفاده کردهاند. برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتیهای خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایهگذاری کرده است.
در واقع، علامت تجاری یک ابزار بازاریابی است که می تواند اگر با دقت و توجه برگزیده شود جذابیت آن را در افکار عمومی افزایش دهد . پیگیری ثبت تغییرات شرکت خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازیهای اداری کند.
- پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همهی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید.
- در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید.
- اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، میتوانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید.
- آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود.
حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپینهای بالقوه بازاریابی باشید. داشتن نامها و گروههای متفاوت در هر سیستم عامل مشتریان شما را گیج خواهد کرد. همچنین تلاشهای شما برای آگاهی از برند را پیچیدهتر خواهد کرد. تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نامهای معمولی دور بمانید.
بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آنها به مشتریان افزایش خواهد یافت. سپس مشاوران1ل با راه اندازی یک طوفان فکری از پیشنهادات یکدیگر بهره مند میشوند. چارچوبهایی که در مورد قبل مورد بررسی قرار دادیم، انتخاب اسم برند را بسیار سادهتر میکنند. برای اینکه یک اسم منحصربهفرد برای برندتان انتخاب کنید بهتر است تمام صفتهایی که به گونهای بیانگر کسب و کار شما هستند را به سایت انتخاب اسم برند بدهید.
از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف ثبت شرکت است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند .
مهلت اعتبار نامهای تشکیل شده نا محود است بغیراز اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها three ماه معتبر خواهد بود. شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد.
بعضی وقتها اسمی که انتخاب میکنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامسهایی تولید میکند که برای سلامت دندانها هم مناسب است. یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر بهدرستی انتخاب شود میتواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به کمک مشاوران دکتر ویز میتوانید ویژگیهای نام مناسب شرکت را مشخص کنید. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد.