یادتان باشد در تجانس آوایی مهمترین بخش صدا است و نه املای حروف. مثلا در ترکیب «حامد همایون» این صدای «هـ» است که تجانس را ایجاد میکند و نه حرف «ح» یا «هـ». 13- اسامی غیراسلامی و غیرمعقول شامل اخطار شئونات اسلامی خواهند شد. 8- واژه هایی از قبیل صندلی ، واژه ای عام است و باید در کنار آن از واژه های خاص استفاده نمود تا بتوان آن را ثبت نمود. 7- برای انتخاب لوگو یا انتخاب لوگو از طرح های ساده و قابل فهم و در عین حال قابل فهم استفاده شود.
این یعنی دامنه اینترنتی داشته باشید که به طور ویژه مربوط به بیزنس و تجارت می شود.به همین دلیل باید نام تجاری انتخاب کنید که خیلی راحت توسط عموم مردم به خاطر سپرده شود و مورد پیچیده یا بی مفهومی نباشد. انتخاب نام مناسب برای شرکت باعث می شود تا مشتریان راجب اینکه به چه زبانی است و چه معنی می دهد سوال بپرسند . در این روش از نام های دارای ریتم و موسیقی استفاده می شود و انتخاب نام برند با استفاده از روش موسیقی مشابه ، می تواند به لحاظ آواشناسی در بیان خود موجب خوشایندی فردی که نام را می خواند می شود و بر اثر تکرار مقبولیت یابد.
این افراد خلاق با رعایت چند قانون اساسی در نامگذاری برند و طراحی کردن لوگوی خود برای همیشه در حافظهی شما ماندگار شدهاند. حالا اگر دوست دارید رمز موفقیت این برندها را بدانید، با ما همراه باشید تا با قوانین اساسی برای انتخاب نام و لوگوی برند آشنا شوید. اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید. امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند.
انتخاب نام برند بدون وجود ریشه احساسی
آبعلی که با دوغهای معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانهها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروشترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود. برند مشهور اپل نمونه خوبی از استعاره بر اساس کهنالگوها برای انتخاب نام برند است.
بعضی وقتها اسمی که انتخاب میکنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامسهایی تولید میکند که برای سلامت دندانها هم مناسب است. یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند.
- اگر خدمات و کالاهای شما مشابه دیگر رقبایتان نیست، حتماً به نامی تازه و متفاوت از آنها فکر کنید.
- احتمالاً بعد از مدتی متوجه میشوید یکی دوتا از این دستهها بیشتر با سلایق شما جور درمیآیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.
- انواع روش های این نوع نامگذاری معروف شامل جناس، عبارت ها، کلمات مرکب، تجانس آوایی، تسمیه تقلیدی، غلط املائی عمدی و کلمات خارجی هستند.
- دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است.
- هر روز با تعداد برند مواجه میشوم که کاملا مشخص است که بدون فکر انتخابشدهاند.
من هم سعی کردهام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقالهای جامع در این باره برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند. انتخاب اسم برند بهدرستی یکی از مهمترین دغدغههای افراد حرفهای در حوزه کسبوکار است. مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید.
زمانی که شما چند مورد برای انتخاب دارید به دوستان ، خانواده ، همکاران و کارفرمایان خود بگویید و از آنها مشورت بخواهید و نظرات آنها را بپرسید تا بازخورد آن را در کار خود پیدا کنید و بهترین گزینه را ثبت برند تجاری برای نام شرکت خود برگزینید. اسامی شرکت ها ، نام هایی هستند که تاریخچه و قدمت شرکت را بیان می کنند . آنها به دنبال آن هستند که داستان اصلی شرکت را گفتگو محور و بر پایه ی برقراری ارتباط آغاز کنند.
برای قدم اولِ ایجاد یک کسب و کار در زمان حال انتخاب یک برند بسیار سخت است زیرا از گذشته تا کنون کسب و کارهای زیادی ایجاد شدهاند که همین امر موجب شده است که دامنههای com در تمامی کسب و کارها به شدت محدود شوند. تصور کنید که شما بعد از مدتها تحقیق یک نام را برای برند خود انتخاب کردهاید و زمانی که میخواهید وب سایت خود را راه اندازی کنید، متوجه میشوید دقیقا با همان پیگیری ثبت تغییرات شرکت نام یک دامنه و یک سایت وجود دارد! در این شرایط یا باید نام برند خود را تغییر دهید و یا نام وب سایت را متفاوت از نام برند انتخاب کنید که قطعا تاثیر منفی بر موفقیت شما خواهد گذاشت. بنابراین قبل از انتخاب نام حتما به دامنههای ثبت شده نیز توجه داشته باشید. در برندهای ایرانی این نام برند معمولا از کلمات انگلیسی گرفته میشود تا مخاطب با آنها آشنایی نسبی داشته باشد.
با انتخاب این اسامی این امکان را پیدا می کنید تا نام برند خود را به کمک برانگیختن حس مشترک محبت و عشق به طبیعت، در ذهن مخاطبانتان ماندگار کنید. در این مرحله حتی می توانید به فعالیت های بازاریابی که در آینده منجر به معرفی بهتر نام برند شما خواهد شد، فکر کنید. انتخاب اینگونه نام ها به کمک پررنگ کردن و مهم جلوه دادن نقش مؤسسان و بهادادن به چشم اندازهای شرکت منجر به ایجاد جوی مملو از اعتماد و ارتباط میان برند و مشتریان خواهند شد.
قابلیت ثبت نام برند و مراحل آن :
کلیه حقوق این وب سایت برای ثبت شرکت دیاکو کرج محفوظ می باشد . ایشان معتقد است که انسانها میتوانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم میشود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزههای مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاهها ارائه میشود. برندهای فرهنگی یا اخلاقی میتوانند تداعی کننده فعالیتهای فرهنگی یا اخلاقی خاصی در ذهن مردم باشند. اگر نامی که انتخاب میکنید معنی خوبی نداشته باشد، مردم هم حس خوبی به آن پیدا نمیکنند. وقتی حس خوبی نسبت به چیزی نداشته باشی، نمیتوانی به طرف آن بروی.
ارتباط اسم برند با نام شرکت
ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام دادهاند و تمایز آنها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند. اما این ها فقط یک مثال هستند و نمیتوان گفت شما هم مجبور هستید از همین الگو پیروی کنید. یک اسم برند خاص ویژگیهای خاصی دارد که باید آنها ثبت شرکت را رعایت کنید. مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی میماند. یا مثلا برندهایی مثل چین چین، کیت کت یا کوکاکولا که ساختاری خاص دارند و از کلمات هم آوا استفاده کردهاند. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان بزرگ باشد، از حال به فکر سازماندهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود.
این قوانین را سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی فعالیت میکند معین کرده است و در وبسایت مرکز مالکیت معنوی درج شدهاند. برند توصیفی، وقتی معنای ثانویه دارد که مصرف کننده به کمک آن علامت یا لوگو، محصول را شناسایی کند و نه از روی خود محصول. ثبت شرکت دیاکو ، با سالها تجربه در خصوص مسائل حقوقی و ثبتی شرکتها در خدمت شماست . در صورتی که نشان تجاری شما شامل حروف لاتین باشد لازم است ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنید و سپس کپی آن را نیز همراه سایر مدارک تحویل دهید. پس از شناخت انواع برند، حالا میخواهیم بدانیم ثبت برند چیست و چگونه میتوانیم آن را انجام دهیم.