برای ثبت برند خود به وب سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور مراجعه و اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایید. اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب‌وکار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند. به عنوان مثال اسم‌هایی مانند گوگل، یاهو ثبت تغییرات شرکت و سونی کاملاً منحصربه‌فرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آن‌ها را شنیده بود. در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند. به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید.

قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالا که در مراحل راه‌ادازی کسب‌وکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! از بین 10 تا 15 اسمی که تو مرحله قبل وجود داشت باید three اسم انتخاب بشه و بقیه اسم‌های مورد نظر حذف بشه. تو این مرحله باید به سایت ثبت علائم تجاری سر بزنین و بررسی کنین که کدوم از این اسم‌ها در دسترس هستن. باید بهتون بگم که معمولاً نصف اسم‌هایی که انتخاب کردین قبلاً انتخاب شده.

در واقع اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کرده‌اید به هدر می‌رود. پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همه‌ی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است.

این یعنی شما صرفا 15 ثانیه زمان دارید تا نام برندتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. شرکت سهامی عام، جز شرکت‌های تجاری است که این شرکت‌ها به این دلیل سهامی عام خوانده می‌شوند که سرمایه خود را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست می‌آورند، و درصدی از سهام در دست مردم و درصدی در دست مسئولین شرکت هست. 💡 اگر تنهایی دارید بار این مسئولیت را به دوش می‌کشید، سه سایت Namelix، howtostartanllc و Shopify کمک‌تان می‌کنند که به اسامی انگلیسی جالبی برسید.

از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. شما در این پلتفرم می توانید با برگزاری یک مسابقه صدها ایده خلاقانه برای اسم دریافت کنید که دامنه همه آنها آزاد است. سلام جناب مردانی عزیز؛ متاسفانه، متاسفانه و متاسفانه این یک روش بازاریابی ناشایست ثبت شرکت است که برخی موسسات استفاده می کنند، شما نگران نباشید. اما در صورتی که برند خود را ثبت نکرده اید لازم است با موسسه ما تماس بگیرید یا فرم استعلام برند را در همین صفحه پر کنید تا ببینیم اصلا قابلیت ثبت برند دارد یا خیر. سلام،وقتتون بخیر…ببخشید ما در زمینه تولید کود فعال هستیم و خواستم اگه ممکنه این برندها را برامون استعلام کنید و اگر خودتان برند بهتری می دانید بی زحمت پیشنهاد بدهید.

  • گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند.
  • اگر شما یک لوگوی به یادماندنی داشته باشید مصرف‌کنندگان از طریق آن نام تجاری شما را به خاطر خواهند آورد.
  • در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد.

صورتجلسه ی تغییرنام شما شامل عناوینی جدیدی خواهد بود که با درج آن موارد و در نظر گرفتن پنج نام برای شرکت میتوانید اقدام به تغییر نام نمایید همچنین میتوانید از لیست اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . سلام برای شرکت تولیدی رنگ ساختمانی دنبال یه اسم بامفهوم و درعین حال کوتاه میگردم. برای یه کاره اینترنتی در زمینه هنر و طراحی، یه اسم خاص میخواستم. برای شرکت بازرگانی تامین سیم و کابل دنبال یه اسم مناسب و خاص می گردم. سلام .من یک نام برای شرکت قطعه سازی خودرو (اگزوز )می خواستم.تشکرالبته اگر یکی از سیلاب هاش اسم بهرام هم باشه ممنون میشم. اکثریت افراد که ثبت شرکت را انجام می دهند به جهت انتخاب مناسب و زیبا ترین نام برای حرفه خود زمان گذاشته و حتی هزینه های اضافی نیز می کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

به نظر ما هم این موفقیت بسیاری از شرکت‌هایی همه‌چیز فروش تا زمانی ادامه دارد که رقیب قدرتمند تخصصی برای آن‌ها وجود ندارد

بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. فقط با پرداخت 990 هزار تومان ، پلتفرم مسابقه ما این امکان را به شما می دهند که یک اسم برند شگفت انگیز ، سریع و مقرون به صرفه ایجاد کنید. در نظر داشته ثبت برند باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . نامی که برای برند انتخاب می‌شود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشم‌در بحث‌تولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام.

سایت انتخاب اسم برند

من جاوید مقدم هستم و عاشق کارم، عاشق یادگیری و عاشق بازاریابی و کسب و کار هستم. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی رو دارم و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار مسیرسفید و فروشگاه اینترنتی رنگی سنتر هستم. مترجم دوره آموزشی خط مستقیم جردن بلفورت گرگ وال استریت و درحال حاضر صاحب 5 کسب و کار بهره برداری شده با بیش از 60 نفر پرسنل هستم. اطلاعات غلط و ناآشنایی و اشتباه تو انتخاب نام برند می‌تونه تأثیر منفی روی فروش محصول داشته باشه. در عوض دونستن قوانین و نکات در مورد نام برند می‌تونه به شما کمک بزرگی کنه.

۳ برند خود را محدود به چیز خاصی نکنید

باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. دوره آموزش گوگل سرچ کنسول، دوره‌ای ویدیویی و جامع برای آنالیز و … ما هم اگر بخواهیم به صورت لحظه‌ای به شما نامی معرفی کنیم این غیرحرفه‌ای ترین کار ممکن خواهد بود. این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان می‌دهد باید تا جایی که می‌توانیم از نام‌هایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود.

باید از تمامی دوستان و شرکا و افراد خلاق زندگی خود بخواهید تا شما را در مشاوره انتخاب اسم برند خاص یاری بدهند. خوشبختانه امروزه سایت و ابزارهایی مانند Shopify’s Business Name Generator وجود دارد و توسط آن‌ها می‌توانید ایده بگیرید و یک طوفان فکری مناسب برای خودتان ایجاد نمایید. به نظر ما پشت اسم هر برند باید فلسفه محکمی وجود داشته باشد که بتواند برتری خودش را نسبت به دیگران برساند.

انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ­ی نام گذاری یا برندسازی معمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود). هرچه نام برند و پیام شرکت شما عمیق ­تر باشد، شما فاصله ی بیشتری با رقبای خود خواهید یافت. به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد.