برندگاه با همراه شما است د تا سفر ساخت برند خود را طی کنید. بهطورکلی کلمات یا تصاویری که موازین و هنجارهای اخلاق حسنه و مذهبی که عموم پذیرفتهشدهاند را نقض کنند بهعنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند. بهاستثنای علائم و اسامی مشهور، حمایت قانونی از علائم تجاری و نامهای تجاری، محدود به مرزهای کشور ثبتکننده است.
اگر به تمام کافیشاپهای موفق نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اکثر آنها نامهای خوبی دارند. دقیقاً مانند تمامی مشاغل، انتخاب نامی که هم منحصربهفرد باشد و هم گیرا، قسمت مهمی از روند برنامهریزی تجارت است. مردم معمولاً عاشق اسم کافیشاپهای زیبا و منحصر به فرد میشوند. بنابراین برای کافیشاپ خود به یک اسم جذاب و منحصر به فرد نیاز دارید. آنها ایدههای نام را از مارکهای معروف دیگر کپی میکنند. شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید.
پس از اینکه از صفحه استعلام برند ، از قابل ثبت بودن برند مورد نظرتان اطمینان خاطر پیدا کردید، می توانید با اطمینان بیشتری و آزمون و خطاهای کمتری نسبت به ثبت برندتان اقدام نمایید. با ارسال روزنامه رسمی دوم از طریق وکیل درخواست آگهی انحصاری ۱۰ ساله ثبت علامت تجاری را به اداره مالکیت صنعتی می دهیم. پرتال 7 روز تست رایگان دارد و در این مدت میتوانید بدون پرداخت هزینه یک سایت اینترنتی بسازید. در پنل سایت ساز پرتال چند ویدیو آموزشی کوتاه قرار دارد که نحوه ساخت سایت با پرتال را آموزش میدهد. بعد از دیدن این ویدیوها خیلی راحت و سریع میتوانید یک سایت بسازید و فروش اینترنتی را شروع کنید. مخصوصا اینکه قصد داری شعبه های اینترنتی اون رو هم راه بندازی.
سخنران اتحادیه های لوازم خانگی
چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کمکم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید. این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی مینماید. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهمترین کلیدهای راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش میدهیم.
- یک اسم خلاقانه می تواند شامل نوع و جنس عرضه محصولات توسط دارنده برند باشد که بتواند با بازی با کلمات و عبارات خود را در ذهن مشتریان هک کرده و تا سال ها باعث شناخت آن حرفه گردد.
- با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقالههای جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
- یک نام نامناسب، غیر جذاب و تکراری لزوما شانس موفقیت یک برند را از بین نمی برد؛ اما قطعا باعث می شود میزان موفقیت آن به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.
- منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است.
طبقه 31 – محصولات كشاورزي، باغداري و جنگلباني و دانههايي كه در طبقات ديگر ذكر نشدهاند؛ حيوانات زنده؛ ميوه و سبزيجات تازه؛ بذر؛ گياهان و گلهاي طبيعي؛ غذاي حيوانات؛ مالت (جو سبز خشك شده). طبقه 29 – گوشت، گوشت ماهي، گوشت طيور و شكار؛ عصاره گوشت؛ سزيجات و ميوهجات به صورت كنسرو، خشك شده و پخته شده؛ انواع ژله، مربا و كمپوت؛ تخم مرغ، شير و محصولات لبني؛ روغنها و چربيهاي خوراكي. در این مرحله باید روزنامه رسمی انجام شود، یعنی درخواست تایید شده پرونده شما در روزنامه های کثیرالانشار چاپ می شود. توجه داشته باشید صدور روزنامه رسمی حدود ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طبقه بندی علائم تجاری به این صفحه مراجعه نمایید.
معرفی نرم افزار ساخت اسم شرکت
به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام میداد میشناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسبوکارتان دقت کنید. زیرا اینگونه اسمها فقط برای زمانی که قصد فروش در همان منطقه را دارید تأثیرگذار است و در زمان گسترش کسبوکارتان با دیگر کشورها به مشکل برمیخورید.
در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن ثبت تغییرات این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد. متخصصان پیشنهاد میدهند اسمی که انتخاب میکنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود.
با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نامهای خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید میتونید از این اسم به عنوان نام برند ثبت برند تجاری استفاده کنید. چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه…. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید.
پس میتواند به عنوان یک سایت مناسب در این زمینه به شما اعتماد کند. اگر سایت portal روی این کلمه در رتبه 3 گوگل باشد و شما قبلا این اسم را شنیده باشید، احتمالا به جای دو نتیجه اول، روی سایت پرتال که آن را میشناسید کلیک میکنید. گوگل نیز وقتی این رفتار را از کاربران ببیند، رتبۀ بالایی به سایت شما میدهد.
نام تجاری شما با تلاشهای بازاریابی شما گره خورده است. پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب میکنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمیتوانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. شما زمانی را برای نوشتن ثبت شرکت یک برنامه تجاری صرف کردهاید، سپس ماههای طولانی به تحقیقات در بازار، ارائه نمونههای اولیه و تجزیه و تحلیل رقبای خود پرداختهاید و در نهایت آماده هستید تا طرح را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید. امیدواریم بتوانیم در مقالههای بعدی، تکنیکهای بیشتری در رابطه با ساخت و انتخاب نام تجاری به شما بیاموزیم.
آمازون استعاره از عظیمترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است. خصوصاً این که چشمههای آب معدنی این کوه بسیار معروف بوده و همین موضوع انتخاب اسم این برند را بسیار شایستهتر مینماید. سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد. این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلیترین دغدغههای صاحبان کسب وکارهاست.
واژه برند در جامعه ما به محصول یا خدمتی گفته می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی داشته باشد. در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آن ها حس مالکیت داشته باشند. این نام از دو قسمت haim به معنای خانه و rīc به معنای قدرت و فرمانروایی تشکیل شده است. هشت مورد از پادشاهان انگلستان دارای همین نام بودهاند. تا قرن هفدهم این نام به شکل استاندارد بومی تبدیل نشده بود.